Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zobacz, jak Ruf CTR Yellowbird udowadnia swoją sławę w starciu z legendarnymi samochodami sportowymi

Zobacz, jak Ruf CTR Yellowbird udowadnia swoją sławę w starciu z legendarnymi samochodami sportowymi

Ognisty żółty Ruf mierzy się z Porsche 930 Turbo, Ferrari F40, Acura NSX i Dodge Viper ACR.

Samochody, które biły rekordy prędkości, zwykle nie radziły sobie tak dobrze na torze. Jednak Ruf CTR „Yellowbird” aż się różni. Oprócz tego, że został okrzyknięty najszybszym samochodem produkcyjnym swoich czasów, był także nieoficjalnym posiadaczem rekordu okrążenia na torze Nürburgring, dodając jeszcze więcej wartości poza jego niedoborem.

Ruf CTR Yellowbird został wprowadzony w 1987 roku i jest oparty na Porsche 911 Carrera 3.2. Wprowadzenie części aluminiowych pozwoliło Rufowi jeszcze bardziej obniżyć masę CTR, a modyfikacje silnika zwiększyły całkowitą pojemność skokową z 3,2 do 3,4 litra. Silnik był podwójnie turbodoładowany i chłodzony międzystopniowo, co dało całkowitą moc 463 koni mechanicznych i moment obrotowy 408 funtów na stopę.

Te modyfikacje pozwoliły CTR na zarejestrowanie czasu 0-60 w 3,6 sekundy i maksymalnej prędkości 210 mil na godzinę, co czyni go najszybszym samochodem produkcyjnym w tamtych czasach. Oficjalnie wyprodukowano tylko 29 egzemplarzy Ruf CTR Yellowbird, każdy sprzedany za 142 000 USD w 1987 roku.

Czy samochód był naprawdę taki dobry? W filmie autorstwa Muzeum Motoryzacji Petersena Prowadzony przez Douga DeMuro, CTR Yellowbird mierzy się z legendarnymi samochodami sportowymi w kilku dobrych, staroświeckich wyścigach dragsterów.

Istnieje wariant Dodge’a Vipera American Club Racing (ACR), który został zbudowany specjalnie na tor i jest wyposażony w wolnossący silnik V10, który zapewnia 600 koni mechanicznych i moment obrotowy 560 Nm, w połączeniu wyłącznie z manualną skrzynią biegów.

Istnieje również Ferrari F40 opracowane w celu zastąpienia 288 GTO i uczczenia 40. rocznicy Ferrari. Oczywiście przyszedł w swoim słynnym malowaniu Rosso Corsa. Jest też samochód sportowy Acura NSX z silnikiem umieszczonym centralnie, który był jedną z legend lat 90. Co nie mniej ważne, Porsche 930 Turbo również robi furorę w meczu. Ale to nie jest zwykłe 911 Turbo — certyfikowane jako pierwsze tego typu w Stanach Zjednoczonych.

READ  Apple Intelligence może wzbudzić nowe zainteresowanie iPhone'ami, ale aktualizacje mogą pojawić się później

Film na górze tej strony pokazuje porównanie tych klasycznych samochodów sportowych w linii prostej. Najlepsza część? Wszystkie były wyposażone w manualną skrzynię biegów.