W grudniu ubiegłego roku Agencja ds. Standardów Kierowców i Pojazdów (DVSA) ogłosiła, że kierowcy nie będą już musieli przechodzić żadnych dodatkowych testów ani szkoleń, aby holować przyczepy kempingowe. Te zmiany przepisów miały początkowo nastąpić latem 2021 r., ale zostały opóźnione. Teraz eksperci ostrzegają, że kierowcy mogą nadal nie być świadomi zmian.
Przepisy oznaczają, że kierowcy, którzy zdali egzaminy na prawo jazdy od stycznia 1997 r., mogą teraz ciągnąć cięższe przyczepy o masie do 3500 kg MAM (maksymalna dopuszczalna masa).
Zgodnie z poprzednimi przepisami kierowcy musieli zdać dodatkowy egzamin na prawo jazdy, aby móc kierować większymi pojazdami i ciągnąć przyczepy.
Eksperci ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego wzywali kierowców, aby zdecydowanie zachęcali ich do udziału w dodatkowych szkoleniach lub testach, aby upewnić się, że są pewni siebie.
Chociaż nie jest to już prawnie konieczne, argumentowali, że pozwoliłoby to kierowcom nauczyć się zasad ruchu drogowego przed pociągnięciem ciężaru, z którym nie są zaznajomieni.
Czytaj więcej: Brytyjscy kierowcy ostrzegali przed zmianami w prawie drogowym w grudniu
John Woosey, założyciel Ripe Insurance, powiedział: „Wiele osób, które wybierają się na caravaning tej zimy, prawdopodobnie robi to po raz pierwszy.
Dlatego zachęcam wszystkich do odświeżenia zasad, zanim posuną się naprzód. Ostatnią rzeczą, jakiej ktokolwiek teraz chce, jest grzywna — zwłaszcza, gdy tak łatwo można jej uniknąć.
„Ciągnięcie przyczepy kempingowej może być trudne przez cały rok, ale zima z pewnością stanowi dodatkowe wyzwanie, kiedy drogi są zwykle bardziej zdradliwe”.
Pan Woosey wezwał kierowców do znalezienia odpowiedniego haka holowniczego, mówiąc, że prawdopodobnie najważniejszymi czynnikami są siła i waga.
Czytaj więcej: Właściciele pojazdów elektrycznych namawiają do korzystania z nowego narzędzia do porównywania kosztów ładowania
Obaj muszą dokładnie przemyśleć, w przeciwnym razie kierowcy będą mieli trudności z utrzymaniem kontroli nad swoim konwojem na drodze. Idealnie byłoby, gdyby pojazd ciągnący miał napęd na wszystkie koła, ponieważ zapewnia to bardziej stabilną podstawę do holowania.
Hak holowniczy musi również posiadać homologację typu. Oznacza to, że musi spełniać przepisy UE i być specjalnie zaprojektowany do pojazdu ciągnącego.
Kierowcy będą wiedzieć, czy ich hak holowniczy ma homologację, ponieważ będzie oznaczony numerem homologacji i zawiera szczegółowe informacje o homologowanych pojazdach.
Zgodnie z prawem kierowcy muszą mieć odpowiedni widok na drogę za sobą. Podczas holowania kampera musi pasować do wysuniętych lusterek szerszych niż tył pojazdu.
Właściciele pojazdów rekreacyjnych mogą zostać ukarani grzywną w wysokości do 1000 funtów i otrzymać trzy punkty na prawie jazdy, jeśli tego nie zrobią.
Zmiany w prawie zostały wprowadzone po konsultacjach społecznych, w których 64,9 procent respondentów stwierdziło, że zgadza się lub zdecydowanie zgadza się z zezwoleniem kierowcom na ściąganie krawca bez dodatkowych testów.
Jednak porada wykazała, że ponad 5000 respondentów uważało, że kierowcy nadal będą potrzebować szkolenia przed holowaniem przyczepy, nawet jeśli nie było to obowiązkowe.
Nawet jeśli kierowcy przechowują swoje kampery na zimę, nadal muszą zachować ostrożność, usunąć wszelkie zbiorniki paliwa i regularnie obracać koła.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”