Zepto jest na zaawansowanym etapie rozmów w sprawie pozyskania 100 milionów dolarów w ramach nowej inwestycji, trzeciej w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, w miarę jak indyjski lider handlu ekspresowego stara się przyciągnąć więcej lokalnych inwestorów, poinformowały TechCrunch źródła zaznajomione z rozmowami.
Startup z siedzibą w Bombaju, który w wielu indyjskich miastach dostarcza artykuły spożywcze i artykuły biurowe do domu w 10 minut, pozyskuje nowe inwestycje od indyjskich biur rodzinnych i zamożnych osób fizycznych.
Motilal Oswal, gigant zarządzania aktywami, który wcześniej zainwestował 40 milionów dolarów w Zepto, zarządza mandatem w zakresie nowych transakcji finansowych, podają źródła, które prosiły o anonimowość ze względu na prywatny charakter sprawy. Według innego źródła zaznajomionego z sytuacją spółka świadcząca usługi finansowe otrzymała już zobowiązania na ponad połowę alokacji.
Nowa inwestycja wycenia Zepto po gotówce na 5 miliardów dolarów, na tej samej wycenie, według której niedawno w sierpniu zamknęła rundę finansowania na kwotę 340 milionów dolarów. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy Zepto zebrało ponad 1 miliard dolarów i całość nadal znajduje się w banku.
Zepto planuje wejść na giełdę w przyszłym roku, a nowa kampania zbierania funduszy ma na celu poszerzenie bazy lokalnych inwestorów zgodnie z harmonogramem kapitalizacji. Zepto zalicza do swoich zwolenników Avrę, Lightspeed, Nexus, StepStone Group, YC Continuity, Glade Brook i Contary.
Według źródeł i wewnętrznego dokumentu sprawdzonego przez TechCrunch, startup – który konkuruje z BlinkIt należącym do Zomato, Instamartem Swiggy’ego wspieranym przez Prosus i BigBasket firmy Tata – znacząco zwiększył w ostatnich miesiącach roczną stopę operacyjną netto.
Współzałożyciel i dyrektor generalny Zepto, Aadit Palicha, powiedział grupie inwestorów w sierpniu, że projekty startupu wzrosną o 150% w ciągu najbliższych 12 miesięcy, jak wcześniej informował TechCrunch.
To rozwijająca się historia. Sprawdź aktualizacje…
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów