Zdobywca Złotej Palmy Cristian Mungiu i jego wytwórnia Mobra Films z Bukaresztu będą współpracować z polską wytwórnią Kijora Films przy filmie Tales of the Golden Age – Warsaw Pact, kontynuacji jego komedii z 2009 roku, która nawiązuje do miejskich legend reżimu Ceausescu. .
Zostanie poszerzony, aby uwzględnić historie z różnych byłych komunistycznych krajów Europy Wschodniej, w tym Polski, a scenariusz napisze Mungiu, a wyreżyseruje Ioana Yurikaru. W filmie bierze także udział francuska firma Les Films du Worso.
Więcej od Variety
Być może najważniejszą funkcją komedii jest pomoc w konfrontacji z negatywnymi emocjami i strasznymi wydarzeniami oraz umożliwienie nam mówienia o nich w taki sposób, aby były mniej przerażające. „Najskuteczniejsze komedie rozgrywają się w tragicznych sytuacjach” – stwierdzili w oświadczeniu Mungiu i Yurcaro.
„Historie zawarte w scenariuszu rozgrywają się w mrocznym momencie historii i w ten komediowy i głupi sposób opowiadają o bardzo mrocznych kwestiach – coś, co Rumuni i inni mieszkańcy Europy Wschodniej przez lata udoskonalili jako sposób na przetrwanie”. Dodał, obiecując odtworzenie „wyjątkowej i niepowtarzalnej atmosfery lat 80., którą niektórzy widzowie rozpoznają z nostalgią, a inni, młodsi, z ciekawością”.
Reżyser „4 miesięcy, 3 tygodni, 2 dni” i „RMN” będzie także kontynuował współpracę z Kigurą przy „Wypadku” Thomasa Wolskiego. Będzie to pierwsza wyprawa Wolskiego w świat fantasy po jego nagrodzonej w 1970 roku premierze Visions du Réel lub premierze na Berlinale „In Ukraine”.
„Twórcy filmowi, którzy dopiero zaczynają, mają w sobie pewną świeżość i śmiałość. Zachęcamy ich, aby myśleli o widzach i wybierali pomysły, które mogą zainteresować jak najwięcej widzów” – powiedział Mungiu. różnorodny.
Ze zdjęciami: Teodor Vladimir Panduro – stały autor zdjęć Mungiu – „Incydent”, do którego zdjęcia będą kręcone wiosną 2025 roku, wyprodukowany przez Vernis (Czechy).
„Cenimy kreatywność, niepowtarzalność i spójność z wybranym gatunkiem czy stylem. Realizm rzymskiej Nowej Fali jest tym, co zapewnia nam wspólną płaszczyznę.” [with Wolski]. „Ważne jest również, że film nakręcił Tudor, bliski współpracownik, którego cenimy” – dodał Mungiu.
Mobra Films jest już zajęta rozwojem innych międzynarodowych koprodukcji, poczynając od „Transit” Ana-Felici Scutelnicu – wyprodukowanego wspólnie z Weydemann Bros. (Niemcy) i Youbesc z Mołdawii – a nawet nadchodzący miniserial „Escaping Heaven”.
„O opowiadaniu historii fikcyjnej myślałem od 2012 roku. To wtedy po raz pierwszy doszedłem do wniosku, że muszę się rozwijać i podejmować nowe wyzwania” – zauważa Wolski. „Zacząłem też odczuwać ograniczenia kręcenia filmów dokumentalnych”.
„Chcę porozmawiać o tym, co nas boli i co jest ukryte. Rzeczy, których nie mogłem, a może nie chciałem uchwycić kamerą dokumentalną z szacunku do moich bohaterów.
W filmie, także napisanym przez Wolskiego, trzy odrębne historie połączą się dzięki jednemu wydarzeniu: tytułowemu incydencie.
„Opowiadam tę historię za pośrednictwem trzech postaci. Matka dowiaduje się, że jej nastoletnia córka jadąc na motocyklu potrąciła psa. Na miejsce zostaje wezwany policjant – a zarazem właściciel zwierzęcia. W finałowym odcinku dowiadujemy się o tym jeszcze przed że pies został już potrącony przez nastolatkę, której ojciec uczy ją prowadzić.
Nie spotkają się jednak w filmie.
„Żyją osobno, obok siebie. Wyjaśnił, że film będzie poruszał kwestie odpowiedzialności, ojcostwa i winy.
„Wspólnie z Tudor szukamy jej języka wizualnego. Oboje uwielbiamy opowiadać historie za pomocą długich ujęć. Przypomina mi to filmy dokumentalne i sprawia, że ten sztuczny filmowy świat jest bardziej realny i naturalny.
„W przeciwieństwie do filmów dokumentalnych, filmy fabularne dają możliwość pełnej kreatywności. Jednak w Kijora Films nadal zamierzamy połączyć te dwie rzeczy, pozostając jednocześnie blisko kina autorskiego” – zauważyła producentka Anna Giulietta.
Wytwórnia pracuje także nad filmem „La Manche” Damiena Cukora, będącym kontynuacją wielokrotnie nagradzanego filmu „Chleb i sól”.
„Pasjonuje mnie znalezienie równowagi, ale nie pomiędzy dokumentem a fikcją: pomiędzy artystyczną wizją twórców filmowych, z którymi współpracujemy, a oczekiwaniami widzów” – dodała.
„Chcę, żeby nasze filmy były nie tylko poruszające i inspirujące, ale także żeby były dostępne dla w miarę szerokiej publiczności, bez konieczności kompromisów”.
Najlepsza odmiana
Subskrybuj Różne biuletyny. Aby otrzymywać najświeższe informacje, śledź nas dalej Facebook, ŚwiergotI Instagrama.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu