Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zdobywca Złotej Palmy Christian Mungiu współpracuje z polskimi filmami Kigura przy filmach „Opowieści złotego wieku – Układ Warszawski” i „Incydent” (ekskluzywnie)

Zdobywca Złotej Palmy Christian Mungiu współpracuje z polskimi filmami Kigura przy filmach „Opowieści złotego wieku – Układ Warszawski” i „Incydent” (ekskluzywnie)

Zdobywca Złotej Palmy Cristian Mungiu i jego wytwórnia Mobra Films z Bukaresztu będą współpracować z polską wytwórnią Kijora Films przy filmie Tales of the Golden Age – Warsaw Pact, kontynuacji jego komedii z 2009 roku, która nawiązuje do miejskich legend reżimu Ceausescu. .

Zostanie poszerzony, aby uwzględnić historie z różnych byłych komunistycznych krajów Europy Wschodniej, w tym Polski, a scenariusz napisze Mungiu, a wyreżyseruje Ioana Yurikaru. W filmie bierze także udział francuska firma Les Films du Worso.

Więcej od Variety

Być może najważniejszą funkcją komedii jest pomoc w konfrontacji z negatywnymi emocjami i strasznymi wydarzeniami oraz umożliwienie nam mówienia o nich w taki sposób, aby były mniej przerażające. „Najskuteczniejsze komedie rozgrywają się w tragicznych sytuacjach” – stwierdzili w oświadczeniu Mungiu i Yurcaro.

„Historie zawarte w scenariuszu rozgrywają się w mrocznym momencie historii i w ten komediowy i głupi sposób opowiadają o bardzo mrocznych kwestiach – coś, co Rumuni i inni mieszkańcy Europy Wschodniej przez lata udoskonalili jako sposób na przetrwanie”. Dodał, obiecując odtworzenie „wyjątkowej i niepowtarzalnej atmosfery lat 80., którą niektórzy widzowie rozpoznają z nostalgią, a inni, młodsi, z ciekawością”.

Reżyser „4 miesięcy, 3 tygodni, 2 dni” i „RMN” będzie także kontynuował współpracę z Kigurą przy „Wypadku” Thomasa Wolskiego. Będzie to pierwsza wyprawa Wolskiego w świat fantasy po jego nagrodzonej w 1970 roku premierze Visions du Réel lub premierze na Berlinale „In Ukraine”.

„Twórcy filmowi, którzy dopiero zaczynają, mają w sobie pewną świeżość i śmiałość. Zachęcamy ich, aby myśleli o widzach i wybierali pomysły, które mogą zainteresować jak najwięcej widzów” – powiedział Mungiu. różnorodny.

Ze zdjęciami: Teodor Vladimir Panduro – stały autor zdjęć Mungiu – „Incydent”, do którego zdjęcia będą kręcone wiosną 2025 roku, wyprodukowany przez Vernis (Czechy).

„Cenimy kreatywność, niepowtarzalność i spójność z wybranym gatunkiem czy stylem. Realizm rzymskiej Nowej Fali jest tym, co zapewnia nam wspólną płaszczyznę.” [with Wolski]. „Ważne jest również, że film nakręcił Tudor, bliski współpracownik, którego cenimy” – dodał Mungiu.

READ  Aktywność najemców spada EurobuildCEE

Mobra Films jest już zajęta rozwojem innych międzynarodowych koprodukcji, poczynając od „Transit” Ana-Felici Scutelnicu – wyprodukowanego wspólnie z Weydemann Bros. (Niemcy) i Youbesc z Mołdawii – a nawet nadchodzący miniserial „Escaping Heaven”.

„O opowiadaniu historii fikcyjnej myślałem od 2012 roku. To wtedy po raz pierwszy doszedłem do wniosku, że muszę się rozwijać i podejmować nowe wyzwania” – zauważa Wolski. „Zacząłem też odczuwać ograniczenia kręcenia filmów dokumentalnych”.

„Chcę porozmawiać o tym, co nas boli i co jest ukryte. Rzeczy, których nie mogłem, a może nie chciałem uchwycić kamerą dokumentalną z szacunku do moich bohaterów.

W filmie, także napisanym przez Wolskiego, trzy odrębne historie połączą się dzięki jednemu wydarzeniu: tytułowemu incydencie.

„Opowiadam tę historię za pośrednictwem trzech postaci. Matka dowiaduje się, że jej nastoletnia córka jadąc na motocyklu potrąciła psa. Na miejsce zostaje wezwany policjant – a zarazem właściciel zwierzęcia. W finałowym odcinku dowiadujemy się o tym jeszcze przed że pies został już potrącony przez nastolatkę, której ojciec uczy ją prowadzić.

Nie spotkają się jednak w filmie.

„Żyją osobno, obok siebie. Wyjaśnił, że film będzie poruszał kwestie odpowiedzialności, ojcostwa i winy.

„Wspólnie z Tudor szukamy jej języka wizualnego. Oboje uwielbiamy opowiadać historie za pomocą długich ujęć. Przypomina mi to filmy dokumentalne i sprawia, że ​​ten sztuczny filmowy świat jest bardziej realny i naturalny.

„W przeciwieństwie do filmów dokumentalnych, filmy fabularne dają możliwość pełnej kreatywności. Jednak w Kijora Films nadal zamierzamy połączyć te dwie rzeczy, pozostając jednocześnie blisko kina autorskiego” – zauważyła producentka Anna Giulietta.

Wytwórnia pracuje także nad filmem „La Manche” Damiena Cukora, będącym kontynuacją wielokrotnie nagradzanego filmu „Chleb i sól”.

„Pasjonuje mnie znalezienie równowagi, ale nie pomiędzy dokumentem a fikcją: pomiędzy artystyczną wizją twórców filmowych, z którymi współpracujemy, a oczekiwaniami widzów” – dodała.

READ  Biuro Coca-Cola Poland świętuje kultowe marki napojów

„Chcę, żeby nasze filmy były nie tylko poruszające i inspirujące, ale także żeby były dostępne dla w miarę szerokiej publiczności, bez konieczności kompromisów”.

Najlepsza odmiana

Subskrybuj Różne biuletyny. Aby otrzymywać najświeższe informacje, śledź nas dalej Facebook, ŚwiergotI Instagrama.