Gdy Stadia nadal desperacko trzyma się życia w Google, nowy raport od Insider biznesowyHugh Langley rzuca światło na to, co dział gier w chmurze robił przez ostatnie kilka miesięcy. Jak zwykle nie zapowiada się obiecująco.
Według raportu „platforma konsumencka Stadia” została „zdegradowana” w Google i obecnie zajmuje tylko około 20 procent czasu dywizji Stadia. Po zamknięciu Google tylko studio własne w zeszłym roku (zanim kiedykolwiek wyprodukowała grę!) post na blogu sugerował, że usługi typu white label będą przyszłością Stadii. Widzieliśmy trochę, jak by to wyglądało w październiku Kiedy AT&T wypuściło wersję chmurową Batman: Arkham Knight który był potajemnie zasilany przez Google Stadia. BI informuje, że usługa będzie nazywać się „Google Stream” i że „kierownictwo skupia się teraz na zabezpieczaniu umów biznesowych dla Stream”.
Usługa Stadia pod marką białą działałaby podobnie do sposobu działania Google Cloud Platform – firmy, które nie chcą uruchamiać własnej usługi gier w chmurze, mogą po prostu korzystać z zaplecza Google i rozpowszechniać grę w dowolny sposób. Jak z Ordynansprawdopodobnie nie są wymagane żadne wymagania dotyczące marki i nie trzeba podłączać się do sklepu Stadia ani reszty ekosystemu Stadia.
Oprócz AT&T raport ujawnia jeszcze trzech potencjalnych klientów Google Stream: Peloton, Capcom i Bungie. Peloton — producent inteligentnego sprzętu fitness — w lipcu zeszłego roku uruchomił swoją grę Stadia w zamkniętej wersji beta. To muzyczna gra rowerowa o nazwie „Ucieczka z pasa.Capcom podobno rozważa wykorzystanie technologii Google do uruchomienia witryny demonstracyjnej dla nowych tytułów, co brzmi jak doskonałe wykorzystanie technologii strumieniowego przesyłania gier. Strumieniowe przesyłanie gier nie ma czasu na pobieranie i nie ma potrzeby zaśmiecania urządzenia instalacją — wystarczy kliknąć przycisk link i natychmiast zacznij grać, co jest idealne do wypróbowania nowej gry, której nie jesteś pewien.
Umieszczenie Bungie na liście rodzi wiele pytań. Firmowy Przeznaczenie 2 Jest to prawdopodobnie flagowa gra Google Stadia — była to jedna z pierwszych gier na platformie i jest darmowa. Bungie był tylko tematem hitu Transakcja przejęcia o wartości 3,6 miliarda USD przez Sony, a teraz nikt nie wie, czy firma będzie kontynuować swoje wcześniejsze plany.
Po przejęciu Bungie obiecał, że Przeznaczenie 2 a przyszłe tytuły nie stałyby się wyłącznością na PlayStation, co otwiera drzwi do zawarcia umowy ze Stadia. Wieloletnia usługa przesyłania strumieniowego gier firmy Sony, PlayStation Now, została bardzo zaniedbany i nie oferowałby dziś dużej konkurencji, ale podobno Sony jest planowanie modernizacji do podjęcia xCloud firmy Microsoft. Zakładając, że nowy PSNow nie jest ekskluzywny dla PlayStation, Bungie może wskoczyć do serwisu Sony.
Phil Harrison został powołany do kierowania ogólnymi działaniami Stadia, a jako weteran branży, który pracował dla Sony i Microsoftu, przyniósł trochę szacunku do działu upstartów Google. Raport mówi, że Harrison pracował w siedzibie Google w Mountain View na Stadia, odkąd został zatrudniony w 2018 roku, ale teraz wrócił do swojego domu w Londynie. Sugeruje to, że Harrison jest ostatnio mniej zaangażowany w projekt. Dodamy, że Harrisona Linkedin co ciekawe w ogóle nie wspomina o Stadii (zdecydował się tylko napisać „VP, Google”), a on nie tweetował o Stadii od 2020 r. W raporcie wspomniano, że Harrison kiedyś podlegał wiceprezesowi Google Hardware Rickowi Osterlohowi, ale po reorganizacji Harrison zgłasza się teraz do kogoś co najmniej o jeden poziom niżej w schemacie organizacyjnym Google: wiceprezesa ds. usług subskrypcyjnych Jasona Rosenthala.
Stadia od jakiegoś czasu rezygnuje z przywództwa i kluczowych pracowników. Assassin’s Creed współtwórca i lider SG&E Jade Raymond odszedł w lutym 2021 roku, kiedy zamknięto studio deweloperskie. wiceprezes i szef produktu Stadia, John Sprawiedliwośća kierownik ds. inżynierii Stadia Justin Uberti odeszli w maju 2021 r. Do tej listy raport BI może dodać Jacka Busera, byłego dyrektora Stadia ds. gier, oraz Teddy’ego Keefe, menedżera ds. partnerstwa Stadia na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Google nie zabija platformy konsumenckiej (jeszcze), ale jedno źródło powiedziało Business Insiderowi, że ludzie „bardzo ciężko pracują, aby upewnić się, że nie umrze”.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów