Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zbliża się kampania sprzedawców wina przeciwko planowi taryfowemu na alkohol | Przemysł spożywczy i napojów

Zbliża się kampania sprzedawców wina przeciwko planowi taryfowemu na alkohol | Przemysł spożywczy i napojów

Z reguły sprzedawcy detaliczni ogłaszają obniżki cen i milczą o podwyżkach, jednak sprzedawcy wina wyłamują się z szeregu, aby ostrzec klientów o zbliżających się podwyżkach ze względu na zmianę sposobu opodatkowania wina.

Do wielkich nazwisk stojących za kampanią należą Majestic Wine, Laithwaites, Cambridge Wine Merchants i Wine Society, które starają się uniknąć nałożenia nowego systemu akcyzy na alkohol „zanim będzie za późno”. Branża informowała już wcześniej, że po wprowadzeniu nowych przepisów cena 75% czerwonego wina wzrośnie.

Nowy system, który wchodzi w życie 1 lutego, zwiększa liczbę progów podatkowych na wino z jednego do 30. Plakaty kampanii mówią, że zwiększy to koszty i złożoność dla sprzedawców detalicznych win oraz „może skutkować wyższymi cenami Twoich ulubionych win”. cenie lub potencjalnie zostać całkowicie usunięty z naszych domen.”

Majestic i Cambridge Wine Merchants również wysłały e-maile do swoich klientów, prosząc o pomoc w uchyleniu polityki i wzywając ich do poruszenia tej kwestii ze swoimi parlamentarzystami.

„Najbardziej niepokojące dla Was, jako wymagających koneserów wina, będzie to prawdopodobnie miało negatywny wpływ na jakość i wybór win dostępnych do zakupu” – czytamy w e-mailu. „Istnieje realne ryzyko, że producenci Twojego ulubionego wina całkowicie przestaną wysyłać je do Wielkiej Brytanii ze względu na dodatkowe obciążenia administracyjne, jakie się z tym będą wiązać”.

Zgodnie z planem napoje alkoholowe będą opodatkowane według objętości (ABV), a nie rodzaju. Wysokość uiszczanych opłat wzrasta o 2 pensy za każde 0,1% wzrostu siły. Oficjalnie wszedł w życie latem ubiegłego roku po wprowadzeniu go przez Ministerstwo Skarbu, gdy kanclerzem był Rishi Sunak.

Rząd jednak uznał nowe obciążenie administracyjne i ustalił 18-miesięczny okres „służebności”. W tym okresie wszystkie wina o zawartości alkoholu od 11,5% do 14,5% podlegają opodatkowaniu podatkiem w wysokości 2,67 funta, co stanowi stawkę celną ABV w wysokości 12,5%.

READ  Morrisons podpisuje umowę przejęcia 7 miliardów funtów z amerykańską grupą private equity | Morrisons

Z analizy Stowarzyszenia Handlu Wina i Alkoholi (WSTA) wynika, że ​​po zakończeniu tego okresu z końcem stycznia około 43% cen win wzrośnie. Podatek od butelki wina o ABV wynoszącej 14,5%, co stanowi najwyższy procent podlegający przepisom, wzrośnie maksymalnie o 42 pensy do 3,09 funta.

Najbardziej ucierpi wino czerwone ze względu na wysoką zawartość alkoholu, którego ceny mają wzrosnąć o 75%.

Pomiń poprzednią promocję newslettera

Sprzedawcy wina wraz z WSTA prowadzą kampanię na rzecz umieszczenia służebności na stałe w budżecie od 30 października, argumentując, że „pomoże ona w rozwoju przedsiębiorstw, utrzyma niskie ceny dla konsumentów i ustabilizuje dochody skarbu państwa”.

„Nie chodzi tylko o Majestic” – powiedział John Cooley, dyrektor naczelny. „Usunięcie służebności winiarskich nieproporcjonalnie wpłynie na małe firmy – w tym na 900 niezależnych sprzedawców wina działających w Wielkiej Brytanii i wielu importerów. Ograniczy to rozwój i zagrozi źródłom utrzymania ludzi w czasie, gdy musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby wesprzeć nasze główne ulice.