Reklama telewizyjna dostawcy wody ze wschodniej Anglii, zawierająca pozytywne twierdzenia dotyczące środowiska, została uznana za mylącą, ponieważ nie wspominała o negatywnych skutkach zrzucania ścieków.
Organ nadzorujący reklamę powiedział, że Anglian Water musi zawierać informacje o zrzutach ścieków i negatywnym wpływie firmy, kiedy umieszcza w reklamach twierdzenia dotyczące środowiska.
Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA) podtrzymał odwołanie dziewięciu skarżących, twierdząc, że reklama Anglian Water wprowadzała w błąd, ponieważ pomijała historię uwalniania ścieków przez firmę.
Reklamy telewizyjne i wideo na żądanie, które pojawiły się we wrześniu i październiku ubiegłego roku, nie mogą być ponownie emitowane w obecnym formacie, a ASA stwierdziło, że przyszłe reklamy muszą być „odpowiednio kwalifikowane”, gdy zgłaszane są twierdzenia dotyczące środowiska i nie mogą pomijać „ istotne informacje” o negatywnym wpływie firmy na środowisko.
W reklamie dostawca wody dla wschodniej Anglii powiedział, że tworzy mokradła w celu oczyszczania wody przy użyciu natury. Powiedziała również, że chroni przyrodę, używając zbiorników do zbierania deszczu, aby zapobiec powodziom. „Właściwie to, co robią dzisiaj, jest na jutro” – powiedział lektor.
Czytaj więcej
Dobra wiadomość o wyciekach ścieków tylko podkreśla ogrom wyzwania stojącego przed przedsiębiorstwami wodociągowymi
Dlaczego usuwanie wycieków ścieków nie było priorytetem dla przemysłu wodnego ani dla firmy Ofwat
Podejmując decyzję, ASA wzięła pod uwagę fakt, że Anglian Water spadła poniżej oczekiwanych standardów w wielu ocenach efektywności środowiskowej (EPA).
Najnowszy raport EPA z 2021 r. wykazał, że Anglian Water osiąga wyniki „poniżej wartości docelowej” pod względem liczby przypadków zanieczyszczenia ścieków i zgodności z pozwoleniem na zrzut.
Wyniki były również „znacznie poniżej celu” w odniesieniu do liczby poważnych incydentów związanych z zanieczyszczeniem. W ostatnich latach przeciwko spółce podjęto również działania egzekucyjne za naruszenia przepisów dotyczących pozwoleń środowiskowych.
ASA zgodziła się, że Anglian Water prowadziła działania, które mogły mieć pozytywny wpływ na środowisko, ale prowadziła też działania szkodliwe, co przeczy wrażeniu wywołanemu w reklamie.
W rezultacie pominięcie złośliwych działań zostało uznane za wprowadzające w błąd i naruszenie przepisów dotyczących reklamy.
Kliknij, aby zasubskrybować Sky News Daily, gdziekolwiek znajdziesz swój podcast
Na blogach mówi się, że podstawa roszczeń środowiskowych powinna być jasna, a twierdzenia bez zastrzeżeń mogą wprowadzać w błąd, jeśli pomijają ważne informacje.
Ale Anglian Water temu zaprzecza. Powiedziała, że przy uwzględnieniu wszystkich działań ma to zdecydowanie pozytywny wpływ na środowisko i nie uważa, aby w kampanii reklamowej pominięto jakąkolwiek ważną informację.
Dodała, że firma nie buduje już powodzi burzowych i pracuje nad ich usunięciem i zmniejszeniem częstotliwości ich używania. Anglian Water powiedział, że prawdą jest, że cała praca, w którą byli aktywnie zaangażowani, miała na celu zapewnienie pomyślniejszej przyszłości dla tego obszaru.
Firmy wodociągowe w całej Wielkiej Brytanii są jeszcze pod presją Agencja Ochrony Środowiska poinformowała, że w ubiegłym roku zarejestrowano łącznie 301 091 wycieków średnio 824 dziennie. Agencja wezwała przedsiębiorstwa wodociągowe do poprawy konserwacji, zarządzania i inwestycji w swoje systemy.
Firmy w całej Wielkiej Brytanii przeprosiły „Nie działaj wystarczająco szybko” Powiedzieli, że wydadzą 10 miliardów funtów, aby zapobiec wyciekom.
Rzecznik Anglian Water powiedział: „Bardzo zależy nam na pomocy w sponsorowaniu naszego regionu i przepraszamy, że nieumyślnie wprowadziliśmy klientów w błąd tą reklamą. W pełni akceptujemy decyzję i podjęliśmy natychmiastowe działania w celu usunięcia reklamy zgodnie z wytycznymi zawartymi w Standardach reklamowych Autorytet.”
„Bardzo poważnie traktujemy naszą odpowiedzialność za ochronę i ulepszanie środowiska i inwestujemy w tym roku blisko 800 milionów funtów, aby rozwiązać problemy związane z wyciekami, chronić zasoby wodne oraz chronić przed złą pogodą i powodziami”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji