Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zamknięcie kas biletowych odwołane po zmianie rządu |  Wiadomości polityczne

Zamknięcie kas biletowych odwołane po zmianie rządu | Wiadomości polityczne

Spółki kolejowe chciały zamknąć prawie wszystkie z 1007 stacji kolejowych w Anglii. Plany te wywołały jednak zamieszanie w związkach zawodowych, organizacjach charytatywnych i grupach osób dojeżdżających do pracy.

przez Jennifer Scott, reporterka polityczna i Daniel Baines, reporter wiadomości


Wtorek, 31 października 2023 o 12:57, Wielka Brytania

Rząd odrzucił plany branży kolejowej dotyczące masowego zamykania kas biletowych w Anglii, twierdząc, że nie osiągnęły one „wysokiego progu obsługi pasażerów”.

Grupa dostaw kolejowych (RDG) Ogłoszono latem Zamierza zamknąć prawie wszystkie z 1007 placówek na stacjach kolejowych w kraju, aby obniżyć koszty po spadku liczby pasażerów w związku z koronawirusem.

Ministrowie już wcześniej popierali te propozycje pomimo obaw związków zawodowych i organizacji charytatywnych dotyczących wpływu na pasażerów bezbronnych, takich jak osoby niepełnosprawne.

Jednak w oświadczeniu dla Sky News sekretarz transportu Mark Harper potwierdził, że zwrócił się do przewoźników kolejowych o „wycofanie swoich propozycji” po konsultacjach społecznych.

Źródło w przedsiębiorstwie kolejowym powiedziało agencji prasowej PA, że w branży panuje „cichy gniew” w związku z tą przeprowadzką.

Dodali: „Plan został podpisany przez pracowników rządowych i ministrów. Wycofali się z niego”.

Jednak sekretarz generalny związku zawodowego RMT Mick Lynch okrzyknął tę decyzję „zdecydowanym zwycięstwem” kampanii przeciwko blokadom.

Oświadczenie rządu we wtorek nastąpiło po tym, jak organy nadzoru Transport Focus i London TravelWatch oświadczyły, że sprzeciwiają się każdemu planowanemu zamknięciu w związku z obawami dotyczącymi wpływu na dostęp pasażerów.

W zeszłym tygodniu powołano także ponadpartyjną komisję przedstawicieli ds. transportu Ostrzegł, że plany poszły za daleko i za szybko Opisał konsultacje jako pozbawione przejrzystości.

Premier Rishi Sunak powiedział we wrześniu, że zamknięcie kas biletowych było „słuszną decyzją dla brytyjskiego społeczeństwa i brytyjskich podatników”, ponieważ „obecnie w kasach sprzedaje się tylko jeden na 10 biletów”.

READ  Kalifornia oskarża Exxon o wprowadzanie opinii publicznej w błąd w sprawie recyklingu tworzyw sztucznych

Jednak w swoim wtorkowym oświadczeniu Harper stwierdził, że podczas konsultacji rząd jasno dał do zrozumienia branży, że jego propozycje „muszą spełniać wysokie wymagania w zakresie usług pasażerskich”.

Dodał: „W całym procesie współpracowaliśmy z grupami osób niepełnosprawnych i uważnie słuchaliśmy pasażerów, a także moich kolegów w parlamencie.

„Propozycje, które wyłoniły się w tym procesie, nie spełniają wysokich progów ustalonych przez ministrów, dlatego rząd zwrócił się do przewoźników kolejowych o wycofanie swoich propozycji.

„Będziemy kontynuować prace nad zreformowaniem naszych linii kolejowych poprzez rozbudowę systemu płatności zbliżeniowych typu „pay as you go”, zwiększając dostępność stacji dzięki naszemu programowi „Dostęp dla wszystkich” i dofinansowaniu w wysokości 350 milionów funtów w ramach programu Network North w celu poprawy dostępności. 100 stacji.”

To limitowana edycja tej historii, więc niestety ta zawartość nie jest dostępna.

Odblokuj pełną wersję


zdjęcie:
Sekretarz ds. transportu Mark Harper

„Katastrofalne i dyskryminujące”

Anthony Smith, dyrektor naczelny Transport Focus, powiedział, że w ramach konsultacji wpłynęło około 750 000 odpowiedzi.

Powiedział, że organ nadzorczy zdecydował się sprzeciwić ze względu na „poważne obawy społeczne” dotyczące planów i pytania dotyczące sposobu pomiaru wpływu zamknięć.

„Niektóre przewoźnicy kolejowi nie byli w stanie nas przekonać, że mogą sprzedawać pełną gamę biletów, obsługiwać płatności gotówkowe i unikać nadmiernych kolejek w automatach biletowych” – dodał Smith.

Przeczytaj więcej ze Sky News:
Najnowsze dochodzenie w sprawie koronaawirusa: Boris Johnson „niewłaściwy premier w sprawie koronawirusa”

Gold sprzedaje 10% akcji angielskiego klubu West Ham
Pogoda w Wielkiej Brytanii: Wydano więcej ostrzeżeń dla części Anglii

Katie Penick, dyrektor kampanii w organizacji charytatywnej Transport for All, powiedziała: „Chociaż jesteśmy dumni z niesamowitej wytrwałości osób niepełnosprawnych i naszej społeczności, aby zapewnić sobie to ważne zwycięstwo kampanii, wynik jest słodko-gorzki.

READ  Włochy: Cudzoziemcy płacą 4 miliardy euro podatków, mówi think tank

„Katastrofalne i dyskryminujące propozycje nigdy nie powinny były być przedstawiane”.

Królewski Narodowy Instytut Osób Niewidomych (RNIB) stwierdził, że „jest zachwycony możliwością usłyszenia głosu osób niewidomych i niedowidzących”.

Dyrektor naczelny Matt Stringer powiedział: „Te zamknięcia pozbawiłyby wiele osób niewidomych i niedowidzących możliwości pełnego życia… Badania RNIB pokazują, że tylko 3% osób z utratą wzroku stwierdziło, że mogą bez problemów korzystać z automatu biletowego. [and] 58% stwierdziło, że jest to niemożliwe.

Sekretarz transportu cieni Partii Pracy Louise Hay określiła ten zwrot jako „upokarzające lądowanie”.

„Te chaotyczne plany upadły pod mikroskopem” – powiedziała.

Wydarzenie to następuje w wyniku długotrwałego sporu między operatorami a związkami zawodowymi dotyczącego wynagrodzeń i warunków pracy pracowników – a także obaw związanych z zamknięciem kas biletowych – który doprowadził do miesięcy zakłóceń. Hity w sieci.

Oświadczenie rządu wzbudziło obecnie nadzieje, że może mieć ono wpływ na rozmowy mające na celu rozwiązanie sporu, a związek RMT wezwał do zwołania „pilnego szczytu” pomiędzy rządem, przedsiębiorstwami kolejowymi i grupami pasażerów po zmianie.

Odwołane zostało zamknięcie kas biletowych kolei

Stwierdziła, że ​​należy „uzgodnić inną trasę dla sieci kolejowej, która zabezpieczy przyszłość kas biletowych i stanowisk pracy personelu stacji, aby zapewnić bezpieczną i dostępną usługę, która przedkłada pasażerów nad zysk”.

Reprezentująca spółki kolejowe RDG broniła swoich propozycji jako próby zrównoważenia „zmieniających się potrzeb klientów” i „znacznego wyzwania finansowego stojącego przed branżą” po koronawirusie.

Dyrektor naczelna Jacqueline Starr powiedziała: „Chociaż plany te nie zostaną teraz wdrożone, będziemy nadal szukać innych sposobów na poprawę komfortu pasażerów, przy jednoczesnym zapewnieniu wartości dla podatników”.

„Naszym priorytetem pozostaje zapewnienie dynamicznej, długoterminowej przyszłości dla tej branży i wszystkich jej pracowników”.