Zgodnie z zestawem zasad Gen3 w terenie pracuje jeden konstruktor Fordów Mustangów, w tym dwóch z WAU i jeden Chevrolet Camaro.
Firma Herrod Performance Engines początkowo zaopatrywała zespoły Forda, zanim Dick Johnson Racing przejął program poza sezonem.
Jednak Brown chciałby, aby WAU miało miejsce na prowadzenie własnego programu silników.
Kliknij tutaj, aby wyrazić swoją opinię na temat stanu australijskiego sportu motorowego i wziąć udział w losowaniu, w którym można wygrać warsztat Kincrome Tool Armor o wartości 11 999 USD.
„Uwielbiamy budować silniki, więc chciałbym, żeby było to wygodne” – powiedział Speedcafe.
„Mam na myśli wszystko, co ma na celu ograniczenie kosztów, jestem fanem tego, we wszystkich formatach: IndyCar, Formuła E itp.
„Ten rodzaj finansowego fair play sprawia, że jest to lepszy sport w przyszłości.
„Ale jeśli możemy odpocząć w sposób, który nie zwiększa kosztów i nie zamienia się w wojnę silnikową… jest to niebezpieczne, ale jeśli da się to opanować, chcielibyśmy budować własne silniki”.
Kiedy Speedcafe zasugerowało Brawnowi, że może to oznaczać przygotowanie się do programu zatwierdzonego przez Supercars, odpowiedział: „Zgadza się”.
Choć oznaczałoby to zmianę w stosunku do obecnego układu silników, w ramach którego jednostki przydzielane są samochodom w drodze przedsezonowej loterii w 2023 r., byłoby to spójne z faktem, że zespoły nadal mają swobodę w wytwarzaniu niektórych własnych komponentów. do specyfikacji.
Ściśle mówiąc, WAU wcześniej dostarczało silniki od innego podmiotu w czasach Gen2, chociaż tym podmiotem był Walkinshaw Racing.
Zaopatrywał zarówno WAU, jak i Erebus Motorsport, kiedy obaj wystawiali ZB Commodores, a także zapewniał wsparcie Grove Racing, który pozostaje zespołem Forda i który odziedziczył silniki Kelly Racing w ostatnich latach ery Gen2.
Działalność w zakresie silników Walkinshaw Racing trwa, nie tylko serwisując zespoły napędowe nadal używane w serii Dunlop Super2, ale także przyjmując klientów od różnych klientów, w tym do zastosowań w samochodach drogowych.
Silnik Ford Supercars ponownie znalazł się w centrum uwagi, ponieważ pomimo zbliżającego się testu środka ciężkości jest to najnowsze rażące pytanie dotyczące wartości nominalnej po zakończeniu prac w tunelu aerodynamicznym poza sezonem.
DJR pracował nad wieloma aktualizacjami, aby poprawić moment bezwładności 5,4-litrowego silnika opartego na Coyote, co wydaje się opłacić.
Ogólnie rzecz biorąc, panuje jednak opinia – przynajmniej ze strony obozu Blue Oval – że nadal istnieje niewielka rozbieżność w przyspieszeniu.
Jeśli rzeczywiście tak jest, stanie się to jasne podczas trwających przejściowych testów na hamowni, gdy DJR zoptymalizuje specyfikacje silnika.
Kolega Browna, współwłaściciel WAU Ryan Walkinshaw, na zakończenie wyścigu Thrifty Bathurst 500 skomentował, że Mustang jest „znacznie bliżej” Camaro niż w zeszłym roku, ale także, że „nadal wiemy, że czeka nas trochę pracy co z tym zrobić.” Motors.”
Chaz Mostert zajmuje obecnie trzecie miejsce w mistrzostwach po tym, jak stanął na podium w obu wyścigach podczas lutowej imprezy Mount Panorama w samochodzie nr 25 Mobil 1 Optus Mustang należącym do Team Clayton.
Mistrzostwa Supercars 2024 będą kontynuowane w najbliższy weekend w Albert Park, gdzie inny McLaren Brawn będzie na torze w ramach 3. rundy Mistrzostw Świata Formuły 1.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”