Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Z doniesień wynika, że ​​Apple szczegółowo opisuje projekt autonomicznego samochodu elektrycznego

Z doniesień wynika, że ​​Apple szczegółowo opisuje projekt autonomicznego samochodu elektrycznego

  • Napisane przez Mariko Aoi
  • Reporter biznesowy

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Według doniesień Apple porzucił plany budowy pojazdów elektrycznych (EV) po dziesięciu latach plotek, że producent iPhone'a pracuje nad tym projektem.

Firma nigdy nie przyznała się publicznie do projektu, w który zaangażowanych jest około 2000 osób.

Według Bloomberg News wielu pracowników projektu zostanie przeniesionych do działu sztucznej inteligencji (AI) producenta iPhone'a.

Apple nie odpowiedział natychmiast na prośbę BBC o komentarz.

Według doniesień zespół motoryzacyjny Apple był znany jako grupa zajmująca się projektami specjalnymi w ramach projektu Titan prowadzonego przez jego dyrektora generalnego Tima Cooka.

Po wydaniu miliardów dolarów na badania i rozwój, początkowo krążyły plotki, że firma pracuje nad samochodem w pełni autonomicznym, pozbawionym kierownicy i pedałów.

Zrozumiano, że zespołowi wciąż dzielą lata od wyprodukowania samochodu.

„To mądra decyzja, na którą trzeba było poczekać od dawna” – powiedział BBC Ray Wang, założyciel i dyrektor generalny firmy konsultingowej Constellation Research z Doliny Krzemowej.

„Nie ma zapotrzebowania rynku na pojazdy elektryczne, a cała akcja skupia się na sztucznej inteligencji” – dodał.

Popyt na pojazdy elektryczne spadł w ostatnim miesiącu wraz ze wzrostem kosztów pożyczek, co zwiększa konkurencyjność rynku w miarę prób przyciągnięcia klientów przez głównych graczy.

W ostatnich miesiącach giganci amerykańscy producenci samochodów Ford i General Motors odłożyli w czasie plany rozszerzenia produkcji samochodów elektrycznych.

W zeszłym tygodniu producent elektrycznych ciężarówek Rivian ogłosił, że zredukuje zatrudnienie o 10% i nie spodziewa się wzrostu produkcji w tym roku.

Firma kierowana przez miliardera Elona Muska tnie ceny na kluczowych rynkach na całym świecie, w tym w Europie i Chinach, gdzie musi stawić czoła intensywnej konkurencji ze strony chińskich rywali, takich jak BYD.