Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wyprzedaż tytułów w konkursie „Leave No Trace”, pierwsze nagrody promocyjne (ekskluzywne)

Wyprzedaż tytułów w konkursie „Leave No Trace”, pierwsze nagrody promocyjne (ekskluzywne)

Nowa sprzedaż filmów w Europie Zrobił kilka kontraktów na film „Nie zostawiaj śladów” polskiego reżysera Jana B. Festiwal Filmowy w Wenecji. różnorodny Otrzymał wyłączny dostęp do zwiastuna filmu.

Wyprodukowany przez Aurum Film, dom produkcyjny Jana Komasa Nominacja do Oscaraciało ChrystusaFilm został sprzedany firmie Imagine Film Distribution z krajów Beneluksu i Scanoramy z Litwy, a zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami film został również wybrany przez Memento Films Distribution we Francji.

Więcej od Variety

Osadzona w Warszawie w latach 80. „Bez śladów” jest oparta na prawdziwej historii młodego mężczyzny (Tomasz Zeczek), który był świadkiem śmiertelnego pobicia swojego przyjaciela (Mateusz Górski) z rąk policji. Zdeterminowany, by zeznawać w sądzie w sprawie morderstwa, musi stawić czoła pełnej sile reżimu komunistycznego, który wykorzystuje wywiad, siły policyjne, media i skorumpowany system sądowniczy, aby spróbować go uciszyć.

Rozmawiając z różnorodny Przed premierą filmu w Wenecji Matuziński powiedział, że producentka Anita Hickenbotham zwróciła się do niego kilka lat wcześniej z egzemplarzem książki Cesare Zázarewicza „Nie zostawiaj śladów: sprawa Grzegorza Przemyka”, na podstawie której powstał film.

Choć opisywał jedną z kluczowych spraw sądowych epoki – wydarzenie, które zmobilizowało członków Solidarności, która ostatecznie obaliła komunistyczny reżim w Polsce – reżyser był zaskoczony, że nigdy nie został zaadaptowany na film. Od razu przyciągnęła go jego bogata i wielowątkowa narracja, a także wyzwanie, jakim było zobrazowanie wydarzeń wewnątrz komisariatu, które doprowadziły do ​​śmierci Przymka.

„Jednym z pytań, które przyszło mi do głowy, kiedy to czytałem, było to, ile rzeczy możesz dowiedzieć się o tym, co się tam wydarzyło? Jak daleko możesz dotrzeć do prawdy? „, powiedział.

To pytanie skłoniło go do nakręcenia filmu, w którym zmieniające się punkty widzenia wystrzegają się osądów moralnych. „Naprawdę starałem się zagłębić w każdy szczegół tych głównych i drugoplanowych postaci, aby dowiedzieć się, kim naprawdę byli – dlaczego to zrobili, czy myśleli, że to było dobre czy złe” – powiedział. „Nie chcę oceniać moich postaci w filmie. Nie obchodzi mnie, czy są oparte na prawdziwej historii, czy nie. To nie są kina.

READ  Tennis-Led Zeppelin to schody Świątka do nieba na French Open

Dodał: „Każdy świetny film jest swego rodzaju bodźcem do tematu lub historii, nie mówiąc, co jest nie tak, a co jest dobre, ani kto zrobił co i dlaczego”. „Naprawdę interesuje mnie swoboda podejmowania decyzji przez widza. Muszę dać mu narzędzia do myślenia – żeby nie powiedzieć, że jest dobry czy zły”.

Zostaw bez śladów został wyprodukowany przez będę Budzakiem oraz Aneta Hickinbotham dla Aurum Film, w koprodukcji z Les Contes Modernes, Arte France Cinéma, Auvergne-Rhône-Alpes-Cinéma, Canal Plus, Background Films, Magiclab, Telewizją Czeską i Mazowieckim Warszawskim Funduszem Filmowym. Film powstał przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Région Provence-Alpes-Côte D’azur, Région Auvergne-Rhône-Alpes oraz we współpracy z Narodowym Centrum Kina i Animacji Obrazu oraz Czeskim Funduszem Filmowym.

Kaja Krawczyk-Wnuk napisała scenariusz do książki Cezarego Łazarewizca, ze zdjęciami polskiego DoP i wieloletniego współpracownika Matuszyńskiego, Kacpra Fertacza. W filmie występują Tomasz Życzyk, Sandra Korzeniak, Jacek Braciak, Agnieszka Grushowska, Mateusz Górski, Robert Wickiewicz, Tomasz Kott i Sebastian Pawlak.

„Ostatnia rodzina” Matuszyńskiego, której premiera odbyła się na Festiwalu Filmowym w Locarno, była niepokojącą autobiografią malarza końca XX wieku Zdzisława Beksińskiego i jego niespokojnej rodziny, której różnorodny chwalony i chwalony Za „wyjątkową pracę fotograficzną i niewątpliwe oko do szczegółów z epoki”.

W podobny sposób „Leave No Trace” w najdrobniejszym szczególe przywołuje fakturę Warszawy lat 80., czego reżyser dokonał w ścisłej współpracy z Fertaczem, scenografem Pawłem Jarzębskim i innymi kierownikami działów. „Jestem typem reżysera, który naprawdę uwielbia pracować na etapie przedprodukcyjnym z każdym działem” – powiedział Matusinski. „Podobnie jak w przypadku operatora, wykonałem tę samą pracę z makijażem, modą i stylizacją, ponieważ wiem, że każdy szczegół ma znaczenie”.

W efekcie powstał wolno płonący, częściowo szpiegowski dramat, w którym reżyser wciela elementy gatunku, które odkrył niedawno podczas kręcenia ośmioodcinkowego serialu „Król Warszawy”, serialu obyczajowego Canal Plus Polska w latach 30. XX wieku. Z echami „Peaky Blinders” i „Gangs of New York”.

READ  Meghan i Harry są „zmartwieni” uproszczonymi królewskimi planami Charlesa, ponieważ Archie nie będzie księciem

„Wiedziałem, że film będzie długi i wiedziałem, że to wielowarstwowa historia” – powiedział. „Pomyślałem, że mógłbym wykorzystać ten gatunek, aby uczynić go bardziej atrakcyjnym dla publiczności, łącząc dramat, szpiegostwo i ekscytację [elements]. Matusiński czerpał inspirację z wczesnych dzieł Francisa Forda Coppoli i Martina Scorsese, a także próbował przywołać groźbę innego klasycznego kina amerykańskiego z lat 70. „To jak w „Szczękach”, kiedy dowiadujesz się, że w morzu jest rekin. Boisz się za każdym razem, gdy widzisz plażę”.

Pomimo wykorzystywania strachu i paranoi, które panowały w komunistycznej Polsce, Leave No Traces znajduje echa w teraźniejszości, z ciągłym wdzieraniem się prawicowej polityki nie tylko w Polsce, ale na całym świecie, a walka o wolności obywatelskie pola bitew. Matuziński przytoczył zabójstwo George’a Floyda jako przykład tego, jak te same nadużycia władzy, które doprowadziły do ​​śmierci Grzegorza Przymca, są dziś punktem zbornym w poszukiwaniu sprawiedliwości.

„Dla mnie kino jest rodzajem dziwnego lustra, w którym można zobaczyć historie z przeszłości, które są w jakiś sposób związane z teraźniejszością” – powiedział. „Albo możesz wyciągnąć z tego pewne rzeczy i uczynić świat lepszym teraz. Nakręciłem ten film, ponieważ chciałem zapamiętać tę historię i to jedyna rzecz, jaką mogę zrobić”. [try to prevent] Powtarzanie tego rodzaju rzeczy na świecie.

Najlepszy asortyment

rekord dla Różne Biuletyn. Aby otrzymywać najnowsze wiadomości, śledź nas na Portal społecznościowy FacebookI Świergot, I Instagram.