W ostatnich latach rośnie chęć ulepszenia wyświetlaczy rzeczywistości wirtualnej (VR). Ludzie chcą, aby doświadczenia VR były bardziej realistyczne i wciągające. Jednakże powszechny problem znany jako „efekt drzwi ekranowych” stanowi przeszkodę w osiągnięciu takiego zanurzenia. Efekt ten przypomina patrzenie przez ekran, gdzie użytkownicy widzą na wyświetlaczach VR wzór przypominający siatkę ze względu na problemy z niską rozdzielczością, co pogarsza ogólną jakość obrazu.
Aby sprostać temu wyzwaniu, wyświetlacze rzeczywistości wirtualnej zostały poddane znaczącym ulepszeniom pod względem różnych specyfikacji, w tym rozdzielczości, jakości kolorów i szybkości reakcji. W 2017 r. wyświetlacze VR miały zazwyczaj rozdzielczość 500–600 pikseli na cal (PPI). Jednak dostępne obecnie wyświetlacze VR mają zazwyczaj rozdzielczość około 1200 dpi, przy czym wciąż można ją ulepszyć. Wejdź na proponowany wyświetlacz LCD 2117 PPI 4K VR, obiecujące rozwiązanie oferujące lepszą jakość obrazu. Co więcej, wyświetlacze LCD VR z wysoce segmentowanym podświetleniem micro LED wykazały znaczną poprawę kontrastu, dokładności kolorów i kątów widzenia, co stawia je w bezpośredniej konkurencji z prestiżowymi wyświetlaczami Micro OLED.
Jeśli chodzi o wybór odpowiedniej technologii wyświetlania do zastosowań VR, każda z nich ma swoje unikalne zalety i wady. Wyświetlacze Micro OLED, szczególnie te oparte na krzemie, zapewniają wrażenia wirtualnej rzeczywistości w bardzo wysokiej rozdzielczości. Są jednak drogie i wymagają bardziej złożonych konstrukcji optycznych w porównaniu do wyświetlaczy LCD ze względu na ich mniejszy rozmiar. Z drugiej strony wyświetlacze LCD VR przodują w zapewnianiu szerszego pola widzenia (FOV) pomimo wyzwań związanych z kontrastem kolorów i rozmiarem pikseli. Zastosowanie podświetlenia Mini-LED poprawiło wydajność wyświetlaczy LCD, czyniąc je konkurencyjnymi w stosunku do wyświetlaczy mini-OLED, szczególnie pod względem czasu reakcji, kontrastu, jasności i żywotności. Wyświetlacze LCD wyróżniają się możliwością oferowania większych rozmiarów paneli, zwiększając wciągające wrażenia VR. Natomiast wyświetlacze Micro OLED i Micro LED są przeznaczone na rynki z najwyższej półki, ale są drogie. Natomiast wyświetlacze LCD są tańszą opcją, dzięki czemu są dostępne dla szerszego grona osób.
Jako jeden z badaczy opracowujących tę technologię dr Young-Hsun Wu z Centrum Rozwoju Technologii Innolux podkreśla znaczenie innowacji w wyświetlaczach LCD VR o wysokiej rozdzielczości, mówiąc: „Sprostanie wyzwaniom związanym z projektami o rozdzielczości powyżej 2000 dpi wymaga pomysłowości. Koncentrujemy się on” Popraw współczynniki apertury pikseli, wydajność ciekłokrystaliczną i transmitancję, sugerując jednocześnie sposoby zmniejszenia zużycia energii i zwiększenia wydajności podświetlenia. Naszym celem jest utrzymanie jakości obrazu w tych projektach o wysokiej rozdzielczości, zapewniając jednocześnie naszym klientom energooszczędne rozwiązania. „
W praktyce postęp w technologii wyświetlania VR wykracza daleko poza świat gier i rozrywki. Znajduje zastosowanie w różnych branżach, np. w służbie zdrowia, gdzie wysokiej jakości wyświetlacze rzeczywistości wirtualnej pomagają symulować szkolenie medyczne, umożliwiając specjalistom realistyczne ćwiczenie operacji i procedur. W sektorze motoryzacyjnym wyświetlacze VR odgrywają kluczową rolę w projektowaniu i testowaniu wnętrz pojazdów oraz interfejsów użytkownika. Biura architektoniczne wykorzystują technologię VR do tworzenia wciągających wirtualnych wycieczek po projektach budynków, zapewniając klientom realistyczny podgląd swoich projektów.
Opublikowane w Journal of Microsystems optycznychBadanie prezentuje ekscytujące postępy w zakresie wysokiej jakości wyświetlaczy rzeczywistości wirtualnej (VR), w szczególności wyświetlaczy LCD o rozdzielczości 2117 dpi. Technologia ta zapewnia znaczące ulepszenia, czyniąc doświadczenia VR bardziej wciągającymi poprzez zwiększenie zakresu kolorów i zmniejszenie irytującego efektu „ekranowych drzwi”, gdy na ekranie widać siatkę. W artykule zbadano wyzwania i potencjalne rozwiązania związane z tworzeniem wyświetlaczy LCD o rozdzielczości większej niż 2000 dpi. Omówiono w nim sposób projektowania pikseli, aby działały lepiej, zwiększały wydajność ciekłego kryształu użytego w ekranie i poprawiały ilość przechodzącego przez niego światła. Dodatkowo w artykule zaproponowano zastosowanie podświetlenia mini-LED i rozwiązań o niskim poborze mocy, aby zapewnić, że wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości utrzymają doskonałą jakość obrazu przy mniejszym zużyciu energii.
Przeczytaj artykuł Gold Open Access autorstwa Y.-H. Wu i in., „Przełamywanie granic rozdzielczości wyświetlaczy VR: postęp w wyświetlaczu LCD 4K VR o rozdzielczości 2117 ppi„,” J. Wybór. Mikroza. 3(4) 041208 (2023) DWI 10.1117/1.JOM.3.4.041208.
czasopismo
Journal of Microsystems optycznych
Tytuł artykułu
Przełamywanie granic rozdzielczości wyświetlaczy VR: postęp w wyświetlaczu LCD 4K VR o rozdzielczości 2117 ppi
Data publikacji artykułu
11 października 2023 r
Zastrzeżenie: AAAS i EurekAlert! Nie ponosimy odpowiedzialności za dokładność biuletynów publikowanych w EurekAlert! Za pośrednictwem instytucji wnoszących wkład lub do wykorzystania jakichkolwiek informacji za pośrednictwem systemu EurekAlert.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów