Jak dowiedział się TheCable, spór dotyczący operacji lotniczych Air Peace z Wielkiej Brytanii przybrał kolejny obrót, a Festus Keyamo, Minister Lotnictwa i Rozwoju Przestrzeni Kosmicznej Nigerii, napisał list do swojego brytyjskiego odpowiednika z prośbą o złożenie formalnej skargi.
W piśmie z dnia 1 sierpnia 2024 r. zaadresowanym do Louise Haig, Sekretarz Stanu ds. Transportu Wielkiej Brytanii, Keyamo ostrzegł, że jeśli Air Peace nie otrzyma miejsca na londyńskim lotnisku Heathrow, Nigeria będzie zmuszona „odwzajemnić się” odmawiając przyznanie slotów liniom British Airways i Virgin Atlantic na lotniskach w Lagos i Abudży.
Chociaż lotnisko Heathrow jest głównym lotniskiem w Wielkiej Brytanii, Salaam Air Nigeria obsługuje obecnie loty z lotniska Gatwick, lotniska drugorzędnego.
Wszelkie próby zdobycia przez SalamAir miejsca na lotnisku Heathrow, położonym bliżej centrum Londynu, zakończyły się niepowodzeniem.
W piśmie, do którego dotarła TheCable, Keyamo wyraził „niezadowolenie” rządu Nigerii w związku z „ciągłą odmową nominacji” ze strony brytyjskiego biura ds. nominacji dla Air Peace na trasie Nigeria-Londyn na lot do Heathrow, co stanowi jego pierwszy wybór od chwili rozpoczęcia działalności W Wielkiej Brytanii w marcu 2024 r.
„W przeszłości linia lotnicza nieustannie podejmowała wysiłki, aby polecieć na Heathrow z Lagos, ale spotkała się z odmową i otrzymała jedynie zgodę na lot z Lagos do Gatwick” – napisał.
„Po uzyskaniu zgody rządu Nigerii udzielonej linii lotniczej na obsługę trasy Abudża–Londyn, linia lotnicza zwróciła się do biura rozkładu lotów na londyńskim lotnisku Heathrow w celu ustalenia rozkładów lotów, których rozpoczęcie zaplanowano na listopad 2024 r., podczas zimowego sezonu IATA jest niezwykle niefortunne, że nawet w tej chwili linia lotnicza nie otrzymała żadnej pozytywnej odpowiedzi z biura rozkładu lotów.”
Przypomniał Wielkiej Brytanii, że British Airways i Virgin Atlantic działają na głównych lotniskach Nigerii w Lagos i Abudży, „nie stawiając im żadnych obciążeń”.
W szczególności British Airways lata do Lagos od 1936 roku.
„Zasadnicze znaczenie ma zatem to, aby wyznaczone nigeryjskie linie lotnicze cieszyły się taką samą wzajemnością jak linie brytyjskie. Przydzielanie przedziałów czasowych takim osobom jest wyjątkowo niesprawiedliwe ze strony władz brytyjskich i stanowi obrazę dla władz nigeryjskich i całego narodu nigeryjskiego. Nigeryjskie linie lotnicze będą zawsze problemem. Czujemy się całkowicie zdradzeni przez władze brytyjskie za brak reakcji na miły gest ze strony państwa nigeryjskiego i jego obywateli” – napisał Keyamo.
„Kwestia przydziału czasu na start lub lądowanie nie powinna być wykorzystywana jako pretekst do zaprzeczania istnieniu dwustronnej umowy o usługach lotniczych między Nigerią a Wielką Brytanią, której cecha charakterystyczna opiera się na zasadzie wzajemności, niezależnie od umów koncesyjnych zawartych z waszymi lotniskami z osobami trzecimi, koncesjonariusz (lub koncesjonariusze) musi dziedziczyć) Twoje istniejące zobowiązania prawne (w szczególności wynikające z dwustronnych umów o świadczenie usług) związane z korzystaniem z tych lotnisk.
„W związku z powyższym chciałbym kategorycznie stwierdzić, że jeśli Air Peace nie otrzyma slotu na lotnisku London Heathrow, brytyjskim liniom lotniczym od nadchodzącego sezonu zimowego może być trudno uzyskać dostęp do lotnisk pierwszej klasy w Nigerii, chyba że zostanie podjęta dyskusja szczerze z nami, aby przełamać fiasko związane z przydziałem czasu na start lub lądowanie na lotnisku Heathrow tej linii lotniczej i innym wyznaczonym nigeryjskim liniom lotniczym.
„Chociaż oczekuję waszej szybkiej interwencji w tej pilnej sprawie, drogiej sercom Nigeryjczyków, proszę przyjąć moje serdeczne pozdrowienia”.
Strona internetowa Cable potwierdziła, że wiadomość dotarła do brytyjskiej Wysokiej Komisji w Abudży.
Kiedy TheCable skontaktował się z Keyamo, nie udało nam się uzyskać komentarza.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa