Wydawca The Mirror and the Express ma obniżyć koszty o 200 funtów w kampanii oszczędnościowej o wartości 30 milionów funtów, po tym, jak reklamodawcom nie udało się wydać dużych pieniędzy na Mistrzostwa Świata, Czarny piątek i Boże Narodzenie.
Grupa gazet, która jest także właścicielem setek tytułów regionalnych, w tym Manchester Evening News, Birmingham Mail i Liverpool Echo, odnotowała spadek reklamy drukowanej o 20,2% i spadek reklamy cyfrowej o 5,9% w tradycyjnie dobrym czwartym kwartale.
Firma stwierdziła, że było to w dużej mierze spowodowane znacznie niższymi niż oczekiwano korzyściami z tradycyjnie wyższych wydatków na reklamę w Czarny piątek i Boże Narodzenie, co wpłynęło na cały sektor. Dodała: „W szerszym ujęciu zaobserwowaliśmy również utrzymujący się wpływ makroekonomiczny i niepewność konsumentów, co znalazło odzwierciedlenie w spowolnieniu popytu rynkowego na reklamę”.
Akcje w Reach spadły o ponad jedną piątą, ponieważ firma ostrzegła również, że straci konsensusowy roczny zysk w wysokości 112,8 mln GBP w zakresie „średniego jednocyfrowego procentu”.
Wydawca powiedział pracownikom, że redukcja miejsc pracy i kosztów zostanie osiągnięta dzięki środkom obejmującym „usprawnienie scentralizowanych funkcji wsparcia, wydajność łańcucha dostaw druku i dystrybucji oraz szybkie usuwanie kopii redakcyjnych”.
Firma twierdzi, że program, który dodatkowo obejmuje wycofywanie ogłoszonych wakatów, pozwoli jej na dalsze przejście do bardziej dochodowej przyszłości opartej na technologii cyfrowej.
„Zgodnie z propozycjami, które dziś ogłaszamy, spodziewamy się niestety zwolnić 200 stanowisk dla obecnych pracowników” – poinformowała firma w wewnętrznym e-mailu w środę, przed posiedzeniem rady miejskiej pracowników.
Reach, który zatrudnia około 4000 stałych pracowników, również dużo inwestuje w operację cyfrową, aby wejść na rynek amerykański.
Jim Mullen, dyrektor generalny Reach, powiedział, że firma doświadczyła „podwójnego uderzenia” niższych wydatków na reklamę i wyższych kosztów, przez co sytuacja jest gorsza niż wpływ na biznes u szczytu pandemii koronawirusa.
Mullen powiedział, że koszt papieru gazetowego wzrósł w ciągu ostatniego roku o 60 proc.
„Wszystko to stawia nas w bardzo trudnej sytuacji” – powiedział Mullen w e-mailu do pracowników. „Nie jesteśmy sami w obliczu tych wyzwań i mamy sposób na obejście tego, ale chcę być teraz z wami szczery co do faktu, że będzie to oznaczać, że podejmujemy bardzo trudne decyzje operacyjne i agresywne działania na kosztach”.
W e-mailu do pracowników firma stwierdziła, że nie może wykluczyć kolejnych rund zwolnień i że zatrudnienie będzie kontynuowane na „szereg strategicznie ważnych ról”.
Wydawca nie wykluczył również wypłaty dywidendy akcjonariuszom pomimo niższych zysków i zwolnień pracowniczych.
„Dywidendy pozostają ważną częścią oferty dla inwestorów i kluczem do utrzymania poparcia naszych akcjonariuszy, z których wielu inwestuje w Rich w ramach swojej emerytury” – podała firma. „Polityka dywidendy jest ostatecznie ustalana przez Radę Dyrektorów i zostanie ustalona, jak zwykle, zanim ogłosimy nasze wyniki za cały rok”.
Ponad 1000 dziennikarzy w REACH Strajkowali przez jeden dzień w sierpniu w zeszłym roku za wynagrodzeniem. Zapobiegnięto dalszemu strajkowi, podobnie jak nakazowi „pracy do bazy”, kiedy związki przyjęły zmienioną ofertę płac.
w lipcu 2020 r. dotrzeć do 550 pracowników, Około 12% ówczesnej siły roboczej, w odpowiedzi na pandemię covid-19.
W listopadzie The Independent, którego udziałowcem jest rosyjsko-brytyjski biznesmen Jewgienij Lebiediew, zatrudnił ponad jedną piątą swojego personelu zagrożony nawrotem Kryzys na rynku reklamy cyfrowej i pogarszająca się sytuacja ekonomiczna zmusiły wydawcę działającego wyłącznie w internecie do dążenia do obniżenia kosztów.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa