Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wydatki korporacji w USA na prywatne odrzutowce do użytku osobistego osiągnęły najwyższy poziom od 10 lat

Wydatki korporacji w USA na prywatne odrzutowce do użytku osobistego osiągnęły najwyższy poziom od 10 lat

Wydatki firm amerykańskich na prywatne odrzutowce do użytku osobistego dyrektorów generalnych i krzeseł osiągnęły w zeszłym roku najwyższy poziom od dziesięciu lat, ponieważ wiele firm złagodziło ograniczenia ich użytkowania w związku z pandemią.

Wzrósł o 35 procent do 33,8 mln USD wśród grup S&P 500 w 2021 r. – najwyższy poziom od 2012 r., według ISS Corporate Solutions, działu usług dla akcjonariuszy instytucjonalnych zajmujących się doradztwem inwestycyjnym.

Wśród największych wydawców są Facebook Meta i grupa lotnicza Lockheed Martin Wiele firm złagodziło zasady korzystania z prywatnych odrzutowców z powodu obaw przed zawarciem umowy z Covid-19 na loty komercyjne.

Meta wydała 1,6 miliona dolarów na prywatne odrzutowce dla CEO Mark ZuckerbergLockheed wydał 1,1 miliona dolarów na loty dla swojego prezesa Jamesa Tickletta.

Lockheed Martin powiedział, że w zeszłym roku zwiększył wydatki na prywatne odrzutowce „w świetle pandemii COVID-19”.

Lockheed powiedział w tym roku we wniosku regulacyjnym, że obejmuje to 353 303 USD na podróż osobistą Taichlet, a także na transfery poza stan i loty w ślepą uliczkę, gdy używany jest samolot czarterowy w jedną stronę.

Średnia kwota wydana na dyrektorów generalnych i krzesła w celu korzystania z prywatnych odrzutowców wzrosła w zeszłym roku o 36 procent do 170 660 dolarów, przy czym wydatki wzrosły, aby wspierać operatorów prywatnych odrzutowców, takich jak Wells Up i Jetley z siedzibą w Nowym Jorku.

Wykres przedstawiający średnią kwotę wydaną na prywatne odrzutowce dla amerykańskich dyrektorów generalnych

Wheels Up odnotowało wzrost przychodów i podróżnych na początku tego roku, podczas gdy Jettly odnotował wzrost popytu.

„Bardzo trudno jest wrócić do lotnictwa komercyjnego”, gdy grupa zaoferuje kierownictwu prywatne loty, powiedział dyrektor generalny Jettly, Justin Crabbe.

Inne firmy poinformowały również, że złagodziły ograniczenia dotyczące podróży prywatnymi odrzutowcami do użytku osobistego podczas pandemii.

Discover Financial, firma obsługująca karty kredytowe z siedzibą w Illinois, powiedziała, że ​​generalnie ogranicza dodatkowe przywileje dla kadry kierowniczej, ale zmieniła swoją politykę, aby zmusić dyrektora generalnego Rogera Hochschilda i jego rodzinę do korzystania z prywatnych odrzutowców podczas wszystkich lotów.

READ  Kongres Pracy głosuje za nacjonalizacją energetyki

Zarząd zatwierdził tę politykę do 2022 r., wydając 153234 USD na prywatne loty Hochschilda w 2021 r., w porównaniu z 12168 USD w 2020 r.

Producent przekąsek Mondelez powiedział, że udzielił tymczasowego pozwolenia kierownictwu innym niż dyrektor generalny na latanie prywatnymi odrzutowcami podczas pandemii w celu międzynarodowych podróży osobistych. Wydatki firmy na samoloty wzrosły o 33% do 214 466 USD w 2021 r. w porównaniu do 160 843 USD w 2020 r.

Dane dotyczące wydatków na samoloty pokazują, że firmy nadal płacą swoim liderom w inny sposób, mimo że niektórzy dyrektorzy zrezygnowali z podstawowych wynagrodzeń na początku pandemii.

Dzieje się to również na tle krytyki niektórych inwestorów pod adresem wysokich płac. Główni inwestorzy, tacy jak szef norweskiego funduszu naftowego o wartości 1,2 biliona dolarów, Slam duże pakiety wynagrodzenia brutto.

Poparcie akcjonariuszy dla wynagrodzenia CEO Meta na dorocznym spotkaniu w tym roku wyniosło zaledwie 86 procent, co jest najniższym wynikiem w historii firmy.