Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do reuters.com
Rejestracja
WARSZAWA, 15 grudnia (Reuters) – Muzeum Auschwitz i premier Polski w środę potępili protestujących przeciwko rządowym szczepionkom jako „haniebnych” i „głupich” za wywieszenie transparentu u bram nazistowskiego obozu koncentracyjnego.
Baner zawierał krzywą zaprojektowaną tak, aby przypominała słowa „szczepionka cię uwalnia” napisane poza Auschwitz jako „praca cię uwalnia”.
Na wtorkowym wiecu w Warszawie, zorganizowanym przez przedstawicieli skrajnie prawicowej koalicji, okazało się, że jest on przeciwny programowi obowiązkowych szczepień w Polsce.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do reuters.com
Rejestracja
Obozy Auschwitz-Birkenau zostały założone na ziemiach polskich przez nazistowskie Niemcy podczas II wojny światowej. Ponad 1,1 miliona ludzi, głównie Żydów, zmarło z głodu, zimna i chorób lub w komorach gazowych Birkenau.
Muzeum powołane do ochrony obozu napisało na Twitterze, że „nabycie godła ofiary Auschwitz jest… oszczerczym wyrazem zepsucia moralnego”. „Szkoda, że tak robią polscy prawodawcy”.
Premier Mateusz Morawiecki powiedział w poście na Facebooku, że baner przedstawia „dramatyczny i mroczny obraz tego, jak niektórzy politycy i protestujący wpadną w przygnębiającą, antyszczepionkową retorykę”.
Polska zaostrzyła restrykcje związane z COVID-19 w obliczu rosnącej liczby zachorowań na dzień i zgonów, zmniejszenia liczby osób niezaszczepionych w miejscach publicznych, takich jak restauracje, oraz ogłoszonych planów wprowadzenia obowiązkowych szczepień dla lekarzy, nauczycieli i pracowników ochrony.
Poseł Koalicji Robert Winnicky powiedział na Twitterze, że baner pojawił się przed demonstracją i że ludzie zostali poproszeni o jego niesienie, ale był to wyraz „oburzenia społecznego”.
Dzienna liczba zgonów z powodu COVID-19 w Polsce wzrosła do 669 w środę podczas czwartej fali epidemii.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do reuters.com
Rejestracja
Raport Alana Charlischa; Montaż przez Johna Stone Street
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu