Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wściekłość kobiet, które utknęły w markowych ubraniach, których nie mogą zwrócić po zamknięciu sklepu z luksusową odzieżą Matches Fashion

Wściekłość kobiet, które utknęły w markowych ubraniach, których nie mogą zwrócić po zamknięciu sklepu z luksusową odzieżą Matches Fashion

Napisane przez Daisy Graham-Brown i Charlotte Griffiths

23:27 16 marca 2024, aktualizacja 23:27 16 marca 2024

  • Firma została objęta administracją przez Fraser Group Mike'a Ashleya

Matches Fashion, która sprzedaje wysokiej klasy marki, w tym Gucci i Prada, została oddana w zarząd przez swojego byłego właściciela Frasers Group, kontrolowaną przez miliardera Mike'a Ashleya.

To posunięcie – niecałe trzy miesiące po tym, jak Fraser kupił firmę za 52 miliony funtów – postawiło kupujących w trudnej sytuacji.

Jednak w ten weekend grupa Frasers pana Ashleya odmówiła pomocy klientom Matches.

Niektórzy kupujący, którzy wydali pieniądze na markowe towary, z których wiele osiąga czterocyfrowe sumy, wydają z własnej kieszeni tysiące funtów. Nie mają możliwości zwrotu drogiej odzieży ani odzyskania pieniędzy.

Zdezorientowanym klientom powiedziano, że nie mogą zwrócić żadnych zamówień złożonych przed 8 marca, kiedy administratorzy Teneo przejęli kontrolę, może ujawnić Mail on Sunday.

Kupujący, którzy kupili towary w sklepie Matches Fashion, są wściekli, ponieważ nie mogą zwrócić swoich drogich, luksusowych ubrań

Istnieje jednak możliwość zwrotu przedmiotów zakupionych po tym terminie. Kupujący mają 14 dni od otrzymania zamówienia na zażądanie numeru zwrotnego, a następnie kolejne siedem dni na zwrot przedmiotu.

Przeczytaj więcej: Przejęcie Yorkshire przez byłego właściciela Newcastle Mike'a Ashleya kończy się awanturą dotyczącą angielskiego sprzętu po tym, jak EBC lekceważy Slazengera.

Matches, ze swoją flagową lokalizacją oferującą dwa piętra prywatnych apartamentów handlowych w pięciopiętrowej kamienicy w Mayfair, zyskało uznanie zamożnych klientów poszukujących ekskluzywnych usług i zostało wysłane do 176 krajów.

Susan Marmot, która 6 marca złożyła zamówienie w Wielkiej Brytanii, w recenzji internetowej napisała: „Dosłownie mnie okradłeś. Pozwoliłeś mi złożyć zamówienie na dwa dni przed odmową zwrotu, nie informując mnie, że nie pozwolisz mi zwrócić towar.

„Teraz… utknęłam w źle dopasowanych ubraniach, o które nigdy bym nie poprosiła, gdybym wtedy tak powiedziała”.

Ekspert ds. konsumentów Scott Dixon powiedział: „Miliarder Mike Ashley nie z własnej winy pozostawił wielu klientów w trudnej sytuacji”. Chociaż może nie mieć prawnego obowiązku dokonywania zwrotu pieniędzy, ma do tego moralny obowiązek.

Teneo twierdzi, że nie ponosi odpowiedzialności za zwroty ani zwroty kosztów zakupów dokonanych przed przejęciem. Fraser, który odmówił komentarza, również nie chce wziąć na siebie odpowiedzialności.

Firma Matches została założona przez męża i żonę Toma i Ruth Chapman w Wimbledonie w południowo-zachodnim Londynie ponad 30 lat temu, zanim przeniosła się do Internetu.

W 2017 r. para sprzedała większościowy pakiet udziałów grupie private equity Apax Partners, która następnie w grudniu 2023 r. sprzedała go Frasers Group za 52 mln funtów. Frasers, właściciel Sports Direct, stwierdził, że Matches „konsekwentnie nie realizowało swoich celów komercyjnych” i przynosiło straty. .

Prawie 300 z 533 pracowników Matches zostało zwolnionych 8 marca, kiedy władzę przejęli administratorzy, ale firma nadal działa.

Ashley (59 l.) jest znany jako bezwzględny agent o zuchwałym stylu zarządzania. Brał udział w kilku sporach prawnych, ostatnio w sporze z finansistką Amandą Staveley w sprawie sprzedaży klubu piłkarskiego Newcastle United, którego był wcześniej właścicielem.

Dixon, która prowadzi witrynę internetową The Complaints Resolver, powiedziała, że ​​kupujący mogą mieć możliwość złożenia reklamacji u wystawców kart kredytowych, które są zobowiązane do zwrotu pieniędzy za zakupy o wartości od 100 000 do 30 000 funtów, jeśli są wadliwe lub nie dotrą.

Frasers Group Mike'a Ashleya przyjęła zapałki do administracji, ale odmówiła pomocy klientom. Pan Ashley jest znany jako bezwzględny agent o lekkomyślnym stylu zarządzania

Powiedział jednak, że może to być „walka”.

„Nie powinni uciekać się do prób uzyskania zwrotu pieniędzy od banków i walki o to, co im się prawnie należy” – dodał.

Klientka ze Stanów Zjednoczonych stwierdziła, że ​​„otrzymała wadliwe produkty i powiedziano jej, że nie mogę ich zwrócić ani uzyskać zwrotu pieniędzy”.

Jedna z pracownic Matches z Londynu powiedziała, że ​​„zwolniono ją bez ostrzeżenia w piątek rano za pośrednictwem Zoom”, mimo że pracowała tam przez dwa lata. „Można to opisać jedynie jako być może najbardziej bezduszne i bezduszne traktowanie ludzkiego życia i źródeł utrzymania, jakie kiedykolwiek widziałam” – dodała. Wszyscy jesteśmy w szoku i na pewno nie zamierzamy zachować spokoju.