Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wprowadzana jest technologia ramek nowej generacji firmy AMD, która ma zwiększyć liczbę klatek na sekundę w większej liczbie gier

AFMF to technologia generowania klatek podobna do technologii DLSS Frame Generation firmy Nvidia, ale działa na poziomie sterownika, a nie na integracji specyficznej dla gry. Odświeżanie AFMF drugiej generacji można włączyć w grach OpenGL, Vulkan, DirectX 11 lub DirectX 12 – co oznacza, że ​​można teraz poprawić liczbę klatek na sekundę w tytułach, które nie obsługują FSR i DLSS – i obecnie działa na AMD Radeon RX 6000, Karta graficzna RX 7000 i 700M 800 MB.

Według testów AMD, AFMF 2 (wraz z innymi ulepszeniami) może zapewnić niezły wzrost liczby klatek na sekundę w stosunku do surowej wydajności gry.
Obraz: AMD

Według AMD AFMF 2 może zwiększyć liczbę klatek na sekundę „średnio” nawet o 250 procent, ale zostało to przetestowane w połączeniu z firmową technologią FSR 2 i pakietem optymalizacyjnym Hypr-RX. Rzeczywista wydajność będzie się różnić w zależności od procesora graficznego, gry i rozdzielczości. Odlewnia cyfrowa Raporty Podczas testowania wersji beta AFMF 2 liczba klatek na sekundę wzrosła „zwykle w zakresie 2x”. On kontroluje, Cyberpunka 2077I Saga Senua: Hellblade II Rozdzielczość 4K przy użyciu procesora graficznego Radeon RX 7900 GRE.

Aktualizacja AFMF obejmuje w szczególności ulepszenie szybkiego ruchu, co powinno rozwiązać problemy z AFMF pierwszej generacji, które zakłócały generowanie klatek w grach wyposażonych w szybkie ruchy. Firma AMD dodała także dwa regulowane tryby wzmocnione sztuczną inteligencją dla AFMF 2, umożliwiające użytkownikom kontrolowanie wpływu tej funkcji na wydajność gry. Tryb wyszukiwania dostosowuje płynność klatek na sekundę i jakość obrazu w grach podczas szybkich scen akcji, natomiast tryb wydajności może zwiększyć wydajność AFMF na urządzeniach o niskim poborze mocy.

AFMF 2 obsługuje tryby gry na pełnym ekranie bez granic na procesorach graficznych RX 7000 oraz ograniczenie FPS o niskim opóźnieniu z Radeon Chill firmy AMD, aby zmniejszyć opóźnienia, które mogą powodować wzmacniacze FPS. Oprócz gier oferuje także nową funkcję geometrycznego zmniejszania skali, która może zredukować aliasing i inne efekty wizualne podczas odtwarzania filmów w oknie mniejszym niż ich oryginalna rozdzielczość. Jest to obsługiwane w aplikacjach DirectX 11 działających na kartach graficznych Radeon RX 7000 i zintegrowanych kartach graficznych Radeon 800M.