Jednoręka hawajska surferka Bethany Hamilton pokłóciła się z Ripem Curlem, ale ostatnio spór przybrał nowy obrót. Zdjęcia/Getty Images
Właściciel marki surfingowej Rip Curl robi zamieszanie w związku z prawami osób transpłciowych, gdy wyniki finansowe firmy zostaną poddane kontroli.
Kontrowersje pojawiły się zaledwie dwa miesiące po kłótni Ripa Curla z byłym ambasadorem Oraz ofiara ataku rekina, Bethany Hamilton, za odmowę rywalizacji z kobietami transpłciowymi.
Kathmandu (KMD) z siedzibą w Nowej Zelandii nabyło Rip Curl w 2019 roku za 368 milionów dolarów.
W weekend w mediach społecznościowych wybuchły ostre kontrowersje związane z kampanią reklamową Rip Curl z udziałem transpłciowej surferki Sashy Jane Laurison.
Niektórzy australijscy komentatorzy argumentowali, że reklama na Instagramie przedstawiająca Laurison i późniejsze wycofanie się była przykładem „obudź się, przerwa”.
Termin ten stał się metaforą określającą firmy, które poniosły straty finansowe lub zostały bojkotowane ze względu na swoją poprawność polityczną, postępowość lub „przebudzenie”.
Jednak zdaniem analityków Craiga pomimo złośliwych komentarzy, a nawet nawoływań do bojkotu, KMD stanęło w obliczu głębszych wyzwań finansowych i rynkowych.
„Kathmandu w dalszym ciągu dryfuje do historycznych minimów w okolicach poziomu 74°C po słabych informacjach o notowaniach tuż przed Bożym Narodzeniem…”, powiedział Craigs podczas dzisiejszej obniżki.
Analityk Craig Research, Kieran Carling, spodziewa się obecnie, że EBITDA w pierwszym półroczu będzie znacznie niższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Stwierdził, że wydaje się, że marka Kathmandu traci udział w rynku w całej Australii, ale marże brutto KMD poprawiają się wraz ze spadkiem stawek frachtowych.
the Ogłaszać Skontaktowałem się dzisiaj z KMD w celu uzyskania komentarza.
Rzecznik spółki powiedział: „Nie możemy obecnie komentować żadnych ratingów banków inwestycyjnych, ponieważ przed publikacją wyników półrocznych nie mamy pewności co do zysków”.
the Ogłaszać KMD pytało również o firmę Lowerson i kampanię Rip Curl, ale nie otrzymało jeszcze odpowiedzi.
Max Burt, dyrektor zarządzający One Plus One Communications, powiedział, że historia Rip Curl pokazała, że niewielka kampania może bardzo szybko wywołać ogromną reakcję.
„W dzisiejszym wysoce zintegrowanym środowisku mediów i mediów społecznościowych nawet małe egzekucje i małe kampanie mogą przesadzić” – powiedział dzisiaj.
„Nie jestem blisko tej kampanii… ale wydaje mi się, że jest to bardzo mała kampania w mediach społecznościowych, promująca mistrzynie kobiet w surfowaniu w Australii Zachodniej”.
Rip Curl jest obecnie uwikłany w kontrowersje, które prawdopodobnie nie odpowiadają oczekiwaniom, powiedział Peart.
Powiedział, że jedna osoba zamieściła w Internecie wpis: „Rip Curl, zafunduj sobie chwilę Bud Light”.
Odnosi się to do niektórych rozmów telefonicznych z kwietnia ubiegłego roku, kiedy wpływowy transpłciowy Dylan Mulvaney promował Bud Light, co wywołało nawoływania niektórych konserwatywnych obserwatorów do bojkotu piwa.
Burt powiedział, że każdy, kto wpadł w burzę w mediach społecznościowych, powinien cofnąć się i zrelaksować, bez względu na to, jak trudne może to być.
„Moja rada dla nich była następująca: mimo że to jest tak duże, nie jest tak duże, jak myślisz… Odsuń się od tego i uświadom sobie, że internetowa komora echa nie jest prawdziwym światem”.
Ogólnie rzecz biorąc, lepiej, aby marki reprezentowały coś, niż nic, stwierdził Burt. Ale te wartości muszą zostać wyrażone poprzez mądry i strategiczny marketing.
Na stronie Rip Curl na Instagramie jeden z komentatorów napisał dziś: „Popieram Bethany Hamilton”.
Rip Curl to jedna z trzech głównych marek KMD, obok Oboz i Kathmandu.
„nieprzyjazne środowisko”
Była działaczka na rzecz osób transpłciowych i sportowiec stwierdziła, że toksyczne media społecznościowe uczyniły życie osób transpłciowych bardziej niebezpiecznym.
„Rywalizowałam na najwyższym poziomie w sportach niezgodnych z płcią, jako osoba i jako kobieta transpłciowa”.
Powiedziała jednak, że eksperci od foteli zanieczyścili wiele dyskusji na ten temat.
„Większość zwolenników wykluczania kobiet transpłciowych nigdy nie interesowała się kobiecym sportem”.
Powiedziała, że teraz woli pozostać anonimowa, ponieważ atmosfera była zbyt toksyczna.
„To wrogie środowisko dla zwolenników transpłciowości”.
Oferta Ponad 84 procent Nowozelandczyków ankietowanych przez LGBT+ Pride 2023 uważa, że osoby transpłciowe należy chronić przed dyskryminacją w zakresie zatrudnienia, mieszkalnictwa i dostępu do przedsiębiorstw – stwierdził w zeszłym roku.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”