Firma macierzysta LastPass idź do – dawniej LogMeIn – potwierdziło, że cyberprzestępcy ukradli zaszyfrowane kopie zapasowe klientów podczas niedawnego włamania do jego systemów.
było naruszeniem LastPass potwierdził to po raz pierwszy 30 listopada. W tamtym czasie dyrektor generalny LastPass, Karim Tuba, powiedział, że „nieuprawniona strona” uzyskała dostęp do niektórych informacji o klientach przechowywanych w usłudze chmurowej innej firmy, współdzielonej między LastPass i GoTo. Atakujący wykorzystali informacje skradzione z poprzedniego włamania do systemów LastPass w sierpniu w celu dalszego narażenia firm na udostępniane dane w chmurze. GoTo, które kupiło LastPass w 2015 roku, powiedziało wówczas, że bada incydent.
Teraz, prawie dwa miesiące później, GoTo powiedział w aktualizacji stwierdzenie że cyberatak wpłynął na kilka jej produktów, w tym: narzędzie do scentralizowanej komunikacji biznesowej; usługa spotkań online Join.me; Hostowana usługa VPN Hamachi i jej narzędzie do zdalnego dostępu do zdalnego dostępu w dowolnym miejscu.
GoTo powiedział, że hakerzy wyssali zaszyfrowane kopie zapasowe klientów z tych usług – a także klucz szyfrujący firmy w celu zabezpieczenia danych.
„Informacje, których dotyczy problem, które różnią się w zależności od produktu, mogą obejmować nazwy użytkowników kont, hasła solone i zaszyfrowane oraz część ustawień uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA), a także niektóre ustawienia produktów i informacje licencyjne” – powiedział Paddy Srinivasan, dyrektor generalny GoTo. Ponadto, chociaż nie pominięto zaszyfrowanych baz danych Rescue i GoToMyPC, wpłynęło to na ustawienia MFA dla niewielkiej części ich klientów.
Pomimo opóźnienia GoTo nie dostarczyło żadnych wskazówek ani porad dotyczących środków zaradczych klientom, których to dotyczy.
GoTo, które jest w listopadzie Zredukować 12% siły roboczejPowiedział, że firma nie przechowuje danych kart kredytowych ani danych bankowych klientów ani nie gromadzi danych osobowych, takich jak data urodzenia, adres domowy lub numery ubezpieczenia społecznego. Stoi to w ostrym kontraście do efektu hackowania Jej spółka zależna LastPasspodczas którego atakujący wykradli zawartość zaszyfrowanych magazynów haseł klientów, wraz z nazwiskami klientów, adresami e-mail, numerami telefonów i niektórymi informacjami rozliczeniowymi.
GoTo nie powiedział, ilu klientów to dotyczyło. GoTo ma ponad 65 milionów klientów, zgodnie z najnowszym raportem o zarobkach. Rzeczniczka GoTo, Nicolette Paxo-Albaum, wielokrotnie odmawiała komentarza lub odpowiedzi na pytania TechCrunch.
Srinivasan mówi, że GoTo kontaktuje się bezpośrednio z klientami, których dotyczy problem, i doradza tym, których to dotyczy, zresetowanie haseł i ponowną autoryzację ustawień MFA „ze względu na dużą ostrożność”.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów