Właściciel domu w Marlborough, którego podjazd cierpi z powodu zadrapań spodu pojazdów, chce, aby samorząd zapłacił za naprawę jego podjazdu.
Jednak rada okręgu potwierdziła, że nie będzie płacić za modyfikacje pasów prywatnych po otrzymaniu zapytań od mieszkańców „przez kilka lat”.
Standardy dotyczące pasów zmieniły się od czasu ich budowy w latach 70. XX wieku, w związku z czym mieszkańcy stwierdzili, że w związku z tym rada powinna naciskać na poszerzenie pasa i zmianę jego kąta.
Steve Morin, dyrektor generalny Marlborough Roads, przedstawił skargi mieszkańców na styczniowym posiedzeniu komisji ds. aktywów i usług.
Mieszkaniec posiadał pojazdy oraz przyczepę kempingową, które wjeżdżając na korytarz uległy uszkodzeniu, co wynikało z niższego standardu nowoczesnych pojazdów w porównaniu do tych z lat ubiegłych.
Pracownicy Marlborough Roads wielokrotnie odwiedzali to miejsce, aby porozmawiać z mieszkańcami.
Mieszkaniec nie zgodził się jednak z takim podejściem i chciał, aby członkowie rady potwierdzili, jakie zasady muszą przestrzegać pracownicy w przyszłości.
Morin powiedział radzie, że standardy podziału gminy opierają się na ówczesnych standardach infrastruktury, „które są standardami podziału i rozwoju infrastruktury, z których korzystają wszystkie kraje”.
„Niektóre rady dokonują drobnych dostosowań do tych standardów, ale ogólnie rzecz biorąc, jest to standard, zgodnie z którym funkcjonuje kraj i który zmienia się z biegiem czasu”.
Morin poprosił radę o przestudiowanie swojej polityki i potwierdzenie jej, jeśli problem pojawi się ponownie w innych korytarzach w okolicy.
„Wiem, że kiedy zaczynałem pracę w radzie, standardowe przejście miało 9 stóp i 2,7 metra szerokości” – powiedział.
„Teraz wysokość wzrosła do 3,5 metra, prawdopodobnie dlatego, że wiele domów ma obecnie garaże podwójne zamiast pojedynczych”.
Około 70% skrzyżowań w Blenheim miało szerokość mniejszą niż 3,5 metra.
Morin powiedział, że modernizacja podjazdu powinna pozostać w gestii właściciela nieruchomości, a nie wiązać się z kosztami dla gminy.
„Nie widzę w tym nic innego, jak gdybym 20 lat temu zbudował dom z jednej tafli szkła; [and] Zasady się zmieniły.
„firma budowlana [wouldn’t then] „Płacę za montaż podwójnych szyb i dla mnie jest to bardzo podobne.”
Burmistrz Marlborough Nadine Taylor powiedziała, że rada i tak formalizuje to, co obowiązuje w całym hrabstwie.
„Podziały i inwestycje są wytworem swoich czasów, a jadąc przez dowolne miasto zauważysz subtelne różnice, ale były one odpowiednie w momencie ich wprowadzenia” – stwierdził Taylor.
„Dopóki jest odpowiednio konserwowany, powinien pozostać taki, jaki był.
„W ten sposób działamy, dlatego moim zdaniem ważne jest, abyśmy to sformalizowali, aby dać personelowi i funkcjonariuszom wskazówki”.
Radny Wairau-Awatere Scott Adams powiedział, że jeśli właściciel nieruchomości chciałby zmienić podjazd, musiałby to zrobić na własny koszt.
„Więc nadal istnieje taka opcja, ale robisz to sam i nie oczekujesz, że pokryje to podatnik” – powiedział Adams.
Komisja zatwierdziła politykę, która została podpisana przez całą Radę 26 lutego.
Local Democracy Reports to lokalne dziennikarstwo finansowane wspólnie przez RNZ i NZ On Air
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”