Discord wkracza w świat reklamy.
Pierwszy format reklam, zwany „Zadaniami sponsorowanymi”, zostanie wprowadzony w tym tygodniu i umożliwi marketerom gier wideo promowanie swoich produktów wśród użytkowników Discorda.
W Post na blogu„Zadania będą ładnie pojawiać się na Discordzie, gdzie możesz zdecydować się na transmisję swojej gry znajomym i zdobywanie nagród za grę” – powiedział Discord. Niektórzy gracze zostaną poinformowani, że istnieje misja, a inni dowiedzą się, gdy ich znajomi zaakceptują ją i wyruszą w podróż.
„Programiści i wydawcy, którzy sponsorują zadania, będą współpracować z naszym zespołem, aby stworzyć doświadczenie, które zaprezentuje ich grę i zaoferuje nagrodę dostosowaną do ich gry”.
W przeszłości był spór Przetestowałem format reklamy Z Epic Games i Lucasfilm Games w ramach Fortnite I Gwiezdne Wojny zacier.
Analiza: Do konfliktu należy podchodzić ostrożnie
Według Eba Adeyeri, wiceprezesa ds. płatnych partnerstw społecznych i strategicznych w firmie Jellyfish, będącej częścią The Brandtech Group, nie jest zaskoczeniem, że platformy społecznościowe takie jak Discord chcą zwiększać przychody na nowe sposoby w trudnym otoczeniu gospodarczym.
Podobnie jak Netflix, który głośno wyrażał swój sprzeciw wobec reklam, zanim w zeszłym roku zdecydował się na wprowadzenie reklam, Discord otwarcie sprzeciwia się umieszczaniu reklam na swojej platformie. Dla Natashy Fulton, specjalistki ds. strategii medialnej w M&C Saatchi World Services, oznacza to, że Discord będzie musiał ostrożniej podchodzić do przyszłych strategii reklamowych.
„Strategiczne wejście Discorda w reklamę stanowi wyraźne odejście od jego początkowego antyreklamowego stanowiska, co może ryzykować postrzeganiem nieautentyczności lub „wyprzedania się” wśród użytkowników” – stwierdziła. Lider mediów.
Jednak Fulton przyznał, że pierwszy format reklamy Discord to dobry sposób na zapuszczenie się w tę przestrzeń, mówiąc: „[The] Oferowanie sponsorowanych zadań jest zgodne z korzeniami gier i zapewnia reklamodawcom nieinwazyjny sposób na przyciągnięcie użytkowników. Co więcej, zaangażowanie Discord w kontrolę użytkowników, umożliwiając rezygnację ze spersonalizowanych promocji, promuje przejrzystość i rozwiązuje problemy związane z prywatnością danych.
Ostrzegł jednak, że w przypadku podobnych platform skupiających się na grach, takich jak Twitch, czasami spotykał się z reakcją społeczności graczy za oferowanie zbyt natrętnych reklam, „Discord musi postępować ostrożnie”, „słuchając opinii użytkowników i dostosowując swoją strategię”. „Aby uniknąć pułapek.
Usługa finansowa przenosi się na Twitch, aby dotrzeć do młodszych graczy
Wyspecjalizowana przestrzeń
Komercyjnie, czy Discord odnosi sukcesy w reklamie Prawdopodobnie sprowadzi się to do tego, w jaki sposób wykorzysta swoją wyjątkową zaletę jako niszową przestrzeń, w której marki mogą dotrzeć do odbiorców gier.
Według niej strona internetowaDiscord ma około 150 milionów aktywnych użytkowników (MAU) miesięcznie – a to blednie w porównaniu z innymi mediami społecznościowymi, takimi jak Facebook (ponad 3 miliardy MAU) czy nawet Snapchat (ponad 800 milionów MAU). Jednak według Adiri użytkownicy Discorda prawdopodobnie różnią się od przeciętnego konsumenta Meta lub Snap, w związku z czym trudno jest dotrzeć do nich gdzie indziej.
„Jeśli wybierasz się do odbiorców hardkorowych graczy, logiczne jest, że Discord będzie platformą, z którą chciałbyś nawiązać kontakt” – powiedział. Lider mediów.
W przypadku nowych platform społecznościowych zainteresowanie reklamodawców i sposób alokacji budżetów na media społecznościowe zależą od tego, jak wyjątkowa jest baza użytkowników. „Co to jest ingerencja w meta?” Tak naprawdę do tego się to sprowadza. Zarządzać wytłumaczyć.
Zaznaczył jednak: „Spodziewam się, że większość marek będzie próbowała organicznie dotrzeć do tych użytkowników [by] „Założyli własny serwer Discord” – powiedział.
Marki od lat konfigurują serwery Discord w aplikacji i zapraszają fanów do udziału w dyskusjach społeczności. Aby odciągnąć ich od marketingu organicznego i skierować się w stronę płatnych reklam, formaty reklam Discord muszą być szczególnie atrakcyjne, dodała Adiri.
Podobnie jak Fulton postrzega sponsorowane zadania jako dobry początek, który daje szansę na „nadrobienie zaległości” z niektórymi reklamodawcami w branży gier.
„Dobrą rzeczą jest to, że reklamodawcy zajmujący się grami są znani z tego, że są w czołówce tego, co można zrobić z reklamami” – dodał. „[They] „Zazwyczaj są bardzo podekscytowani”.
Nasze nowe wydarzenie, Przyszłość audio i rozrywki, rozpocznie się w kwietniu z udziałem 10 partnerów
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów