Komisarz Transport for London Andy Byford powiedział: „Jesteśmy głęboko rozczarowani, że RMT ogłosiło strajk na londyńskie metro i naziemne. Nie otrzymaliśmy jeszcze oficjalnego powiadomienia o tej akcji od RMT.
„Wzywamy ich do cofnięcia tego środka i dalszego komunikowania się z nami i Arrival Rail London, operatorem London Overground Rail, aby uniknąć niedogodności dla naszych klientów.
„W związku ze sporem londyńskiego metra nie ma zmian w emeryturach TfL w wyniku tego ostatniego zgłoszenia i żadnych propozycji zmian.
„Zapewnienie realnej umowy finansowej z rządem było absolutnie niezbędne dla przyszłości Transport for London i dla wszystkich pracujących w TfL. To ostatnie przedłożenie rządowi spełnia wymogi umowy finansowej. Opracowując te opcje, byliśmy pewni, że jeśli postęp miał być osiągnięty w każdej zmianie. Będzie to wymagało odpowiednich konsultacji i dalszej pracy przed podjęciem jakichkolwiek decyzji.
Co myślą związki?
Członkowie RMT i TSSA spierają się zarówno o płace, jak io plany szeroko zakrojonych reform praktyk pracowniczych.
Sekretarz generalny RMT Mick Lynch powiedział: „Lato solidarności, które widzieliśmy, będzie kontynuowane jesienią i zimą, jeśli pracodawcy i rząd będą nadal odrzucać rozsądne żądania pracowników.
Chcemy rozstrzygnąć te spory, w których nasi członkowie i ich rodziny mogą uzyskać sprawiedliwy układ. Nie spoczniemy, dopóki nie osiągniemy zadowalającego wyniku”.
Manuel Cortes, sekretarz generalny TSSA, powiedział: „Nasi członkowie nigdy nie lekceważą strajku przemysłowego.Wolelibyśmy teraz znaleźć sprawiedliwe, wynegocjowane rozwiązanie tego przedłużającego się sporu, ale po prostu nie mamy wyboru.
„Mam nadzieję, że ktokolwiek mianuje Rishi Sunaka nowym ministrem stanu ds. transportu, widzi zdrowy rozsądek, w przeciwieństwie do Grant Shapps, i wykorzysta swoje uprawnienia do wyegzekwowania uczciwej podwyżki i rozsądnych warunków oraz zakończenia tego sporu”.
Co to za niezgoda?
Podczas pandemii rząd musiał interweniować, aby transport publiczny mógł nadal działać. Pociągiem i metrem – ex Kilka akcji ratunkowych dla Transport for London Kosztowało to podatników ponad 16 miliardów funtów.
Transport publiczny jest bez wątpienia bardziej zatłoczony, ale pandemia na stałe zmieniła schematy podróżowania. Na przykład szefowie kolei uważają, że obecnie istnieje stała luka w rocznych budżetach o wartości 2 miliardów funtów, ponieważ pasażerowie pracują jednorazowo z domu lub podróżują w tańszych okresach poza szczytem.
Od czasu prywatyzacji w połowie lat 90. koleje cierpią z powodu oporu związków zawodowych wobec zmian w praktykach pracowniczych.
Szefowie kolei uważają, że koszty można radykalnie obniżyć, oferując dobrowolne zwolnienia tysiącom pracowników, zmieniając przestarzałe praktyki pracy i zwiększając wykorzystanie technologii.
Walka jest egzystencjalna dla związków takich jak RMT, których siły reformy osłabły.
Czy coś może pójść nie tak?
tak. Premier i minister transportu realizują plany wprowadzenia minimalnych poziomów usług na kolei.
Źródło rządowe powiedział w weekend: „Rząd zobowiązał się do oficjalnego oświadczenia o wprowadzeniu minimalnych poziomów usług. Jak często widzieliśmy tylko w ostatnich miesiącach, strajki mające na celu uniemożliwienie ciężko pracującym ludziom i rodzinom w całym kraju dostępu do pracy, wizyt lekarskich i szkoły są błędem.
Dlatego wprowadzamy to prawodawstwo, aby Wielka Brytania posuwała się naprzód, aby zapewnić ludziom możliwość zdobycia pracy, zarabiania na życie i rozwoju gospodarki.
Wyśmiałem plany. Pan Whelan powiedział: „Problem polega na tym, że Truss nie rozumie sposobu, w jaki działają koleje.
„Firmy kolejowe nie chcą stosować minimalnego poziomu usług, ponieważ wiedzą, że to głupi pomysł. Co się stanie, gdy 100% pasażerów spróbuje wsiąść do pociągów o 40% minimalnego poziomu obsługi? Będzie to wyglądać jak Japonia, gdzie ludzie tłoczą się jak bydło I to będzie tabor, następnego dnia w niewłaściwym miejscu, co zepsuje normalny harmonogram.
„Rząd twierdzi, że podobne przepisy istnieją w innych krajach europejskich, takich jak Niemcy, Francja, Włochy i Hiszpania. Tak, ale to, czego rząd nie wie – lub nie chce powiedzieć – to to, że nie jest egzekwowane. Ponieważ wiedzą, że to nie działa”.
Ale zawsze jest nadzieja…
Spory przemysłowe regularnie zanikają, gdy obie strony wydają się być w całkowitym impasie. Przemówienie, zwłaszcza szefów związkowych, często nie odzwierciedla bardziej przyjaznych dyskusji toczących się za kulisami.
Źródła branżowe kilkakrotnie mówiły, że porozumienie zostało osiągnięte w zasadzie przez negocjatorów pokojowych, ale zostało ono unieważnione po inspekcjach kierownictwa związku.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa