W Nowej Zelandii istnieje entuzjastyczna grupa użytkowników VR, którzy noszą głównie zestawy słuchawkowe, aby cieszyć się bardziej wciągającymi grami wideo. Zdjęcie/Getty Images
„Nikt nie chce sobie zakładać urządzenia na głowę” – Jim Cramer, nadpobudliwy analityk finansowy gwiazd i gospodarz CNBC. Szalone pieniądze Program powiedział w czerwcu.
„O co chodzi? Mam dwoje oczu. Dlaczego? Czy muszę go zwiększyć? Dlaczego miałbym chcieć odizolować się od tego, z kimkolwiek jestem, żeby założyć ten hełm?
Dobre pytanie. Ale Kramer założył kask i szybko wypił coca-colę. Podobnie jak wielu wpływowych twórców i dziennikarzy, zrezygnował z 30-minutowej demonstracji zestawu słuchawkowego Apple Vision Pro o wartości 3500 dolarów, który został przekonwertowany na rzeczywistość wirtualną.
„To cudowne urządzenie znacznie wyprzedza wszystko, o czym marzyło Hollywood” – powiedział entuzjastycznie.
„W końcu przyzwyczajenie się do tego zajęło mi pięć minut, a potem się uzależniłem. To proste”.
Vision Pro pojawił się 5 czerwca podczas starannie zarządzanej premiery, podczas której dyrektor generalny Apple Tim Cook sam zdecydował się go nie nosić, co było wyraźnym sygnałem, który nie pozostał niezauważony przez obserwatorów Apple.
Choć nowoczesny wyświetlacz Vision Pro, liczne czujniki i elegancki interfejs oprogramowania sprawiają, że jest to naprawdę innowacyjny produkt, Apple obniżył oczekiwania wobec urządzenia, które trafi do sprzedaży w przyszłym roku w 2019 roku.
Zostanie wprowadzony na rynek w okresie miękkiej gospodarki, z wysoką ceną, która zdecydowanie stawia go w kręgu zamożnych fanów Apple, którzy być może mają już iPhone’a, MacBooka i Apple Watch.
Nie jest również jasne, jak wygodne i odpowiednie jest używanie przez dłuższy czas niż szybkie wersje demonstracyjne, do których ograniczali się pierwsi użytkownicy w USA. Czy prawdopodobnie będziesz chciał spędzać kilka godzin dziennie nosząc to urządzenie?
Gdzie jest zabójcza aplikacja?
Kramer pomyślał, że oglądanie telewizji w Vision Pro będzie jego najlepszą funkcją. Zamiast patrzeć na telewizor z płaskim ekranem w salonie, możesz mieć ekran owinięty wokół twarzy, co zapewnia idealne wrażenia na dużym ekranie – przynajmniej dla osób noszących słuchawki. To tyle, jeśli chodzi o rodzinny wieczór filmowy.
Ale pamiętam, jak pięć lat temu oglądałem filmy na goglach Gear VR firmy Samsung. Nie miał tak wysokiej rozdzielczości i nie był tak ergonomicznie zaprojektowany jak Vision Pro, ale zwykle go wyjmowałem i po około 30 minutach odczuwałem lekkie mdłości. Oglądanie filmów nie zyskało popularności jako popularne zastosowanie VR, ponieważ noszenie urządzenia przez cały dwugodzinny film nigdy nie byłoby wygodnym doświadczeniem.
Zamiast tego gry wideo stanowiły zdecydowaną większość zastosowań rzeczywistości wirtualnej. Firma konsultingowa Deloitte oszacowała w zeszłym roku, że 12% mieszkańców USA posiada gogle wirtualnej rzeczywistości lub ma do nich dostęp. Jest to popularny dodatek do konsol do gier wideo i komputerów PC, ale nawet ten rynek okazał się powolny.
Grupa analityków IDC obniżyła swoje globalne szacunki dotyczące zestawów słuchawkowych do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości do 10,1 miliona z 13 milionów sztuk. Po lekkim podekscytowaniu po premierze Vision Pro, branża VR przyjęła swój zwykły schemat gier VR i wypuszczania zestawów słuchawkowych, stopniowo opierając się na tym, co było wcześniej. To sektor czekający na swój moment w iPhone’ie. Technicznie rzecz biorąc, Vision Pro powinien taki być. Wygląda jednak na to, że nikt, zwłaszcza Apple, nie spodziewa się, że powtórzy on sukces iPhone’a z 2007 roku, który ustanowił standardy tego, co może zaoferować smartfon premium pod względem jakości, funkcji i łatwości obsługi.
Chwila z telewizją 3D?
Nie oznacza to, że VR/AR to kategoria wymierająca. Wiele obiecujących nowości, takich jak Google Glass i Magic Leap, pojawiło się na fali szumu i szybko się wyczerpało lub, w przypadku HoloLens firmy Microsoft, przetrwało jako produkt niszowy, który służył naprawdę pożytecznym celom w medycynie, projektowaniu, i trening.
Gry wykorzystujące rzeczywistość wirtualną cieszą się dużym zainteresowaniem, a należące do Meta firmy Oculus, Sony i tajwański producent zestawów słuchawkowych HTC regularnie wypuszczają nowe zestawy słuchawkowe, oprogramowanie i gry. Jednak ponad dziesięć lat temu do naszych sal trafiły telewizory z płaskim ekranem, umożliwiające wyświetlanie wideo 3D. Został on opisany jako najlepsze doświadczenie kina domowego.
Ale raz użyłem dwóch par okularów 3D dostarczonych z telewizorem Samsung, aby obejrzeć wersję 3D Gdzie jest Nemo. Z pewnością nie była to zabójcza aplikacja, która przenosi oglądanie telewizji na wyższy poziom.
Założyciel Facebooka Mark Zuckerberg dostrzegł ogromny potencjał rzeczywistości wirtualnej prawie dziesięć lat temu, kiedy kupił wiodącą firmę zajmującą się wirtualną rzeczywistością Oculus za 2 miliardy dolarów. W 2021 r. zmienia nazwę swojego imperium mediów społecznościowych Meta, sygnalizując swój zamiar zbudowania wirtualnego świata — świata wirtualnego, który wielu z nas widzi poprzez okulary wirtualnej rzeczywistości.
Jednak metaświat stał się wulgarnym słowem, lekceważonym przez sceptycznych konsumentów i inwestorów Meta, którzy protestują przeciwko ogromnym sumom, jakie Zuckerberg inwestuje w oddział Meta Reality Labs.
Dział rzeczywistości wirtualnej Meta stracił 3,7 miliarda dolarów w drugim kwartale 2023 roku, co oznacza, że łączna strata od początku 2022 roku wyniosła 21 miliardów dolarów. Oczekuje się, że uwagę przyciągnie wirtualny świat Meta Horizon Worlds Tylko 200 000 aktywnych użytkowników Na miesiąc. Zuckerberga czeka długa i kosztowna podróż transformacyjna.
Wizja rozszerzonej rzeczywistości
Jednak premiera Apple Vision Pro przynajmniej pokazała, że istnieją pewne atrakcyjne zastosowania VR poza grami, w tym korzystanie z aplikacji do robienia zdjęć i wideokonferencji oraz całkowite zastąpienie ekranu komputera ekranem VR.
Pytanie brzmi, czy Apple może obniżyć cenę swoich urządzeń bez konieczności rezygnowania z funkcji technicznych, które pomogły w uzyskaniu świetnych recenzji Vision Pro.
Nadal podoba mi się pomysł Google Glass, okularów ze wspomaganiem, które zatrzymywały się przy luzach względem wbudowanego aparatu i pozwalały użytkownikom nagrywać wszystko, na co patrzyli. Pierwsi użytkownicy specyfikacji zaawansowanych technologii zostali skreśleni jako „szklane dziury”. Google po cichu i na dobre wycofał Google Glass w marcu.
Jednak pomysł możliwości przeglądania powiadomień o wiadomościach, wskazówek dojazdu na mapie, a nawet robienia zdjęć, a wszystko to za pomocą lekkich okularów, przemawia do mnie. Zapomnij o wirtualnej rzeczywistości, niedrogich, przyjemnych dla tłumu okularach AR, które wciąż obiecują dostarczyć prawdziwą zabójczą aplikację do świata AR/VR.
Wirtualna rzeczywistość w Nowej Zelandii
W Nowej Zelandii istnieje entuzjastyczna grupa użytkowników VR, którzy noszą głównie zestawy słuchawkowe, aby cieszyć się bardziej wciągającymi grami wideo. Oto trzy najlepiej sprzedające się zestawy słuchawkowe do rzeczywistości wirtualnej na rynku:
Meta-Zadanie 2
Łatwy w użyciu, niedrogi zestaw słuchawkowy, który nie wymaga podłączania do komputera, aby działać. Uzyskaj dostęp do szerokiej gamy gier w Metabibliotece, uzyskaj bardziej wrażenia dotykowe dzięki ręcznym kontrolerom, ale także używaj głosu do poruszania się po interfejsie użytkownika. Ekran LCD oferuje rozdzielczość 1832 x 1920 na oko, co zapewnia przyzwoite odtwarzanie wideo 360 stopni.
cena: 699 USD (pakiet)
Sony PlayStation VR2
Zestaw słuchawkowy VR2, zaprojektowany specjalnie do współpracy z konsolą wideo Sony PS5, można podłączyć do konsoli, aby wykorzystać jej moc obliczeniową i dostarczyć wersję VR niektórych z najlepszych gier ze świata gier Sony. Dwa ekrany OLED o rozdzielczości 2000 x 2040 zapewniają doskonałą jakość obrazu Full HD, śledzenie wzroku i dźwięk przestrzenny. Najlepszy dodatek dla fanów PlayStation.
cena: 899 USD (pakiet)
HTC Vive Kosmos
Wysokiej jakości, dobrze zaprojektowany zestaw słuchawkowy VR, który można podłączyć do komputera, aby odtwarzać gry, filmy i wirtualne sesje jogi. HTC jest uznanym liderem w projektowaniu gogli VR. Zestaw słuchawkowy dla poważnych entuzjastów VR w przystępnej cenie (Vive Pro 2 firmy HTC kosztuje około 2700 dolarów).
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów