Wielka Brytania osiągnęła lepsze wyniki Francja Stać się drugim co do wielkości rynkiem samochodów elektrycznych w Europie w pierwszym kwartale roku, w obliczu rosnącego popytu na pojazdy o zerowej emisji.
Według analizy Matthiasa Schmidta, niezależnego analityka motoryzacyjnego, w Wielkiej Brytanii sprzedano około 31 800 samochodów elektrycznych zasilanych bateriami w pierwszych trzech miesiącach roku, w porównaniu z 30 500 we Francji.
Wzrosła sprzedaż pojazdów elektrycznych Szybko od początku 2020 rokuWynika to częściowo z nowych przepisów dotyczących emisji, które oznaczają, że producenci są narażeni na wysokie kary, jeśli ich średnia produkcja CO2 nie spadnie.
Według danych branżowych akumulatory elektryczne stanowiły 7,5% sprzedaży w Wielkiej Brytanii w pierwszych trzech miesiącach roku. Prawie dwukrotnie większy udział w rynku W porównaniu z analogicznym okresem w 2020 roku.
Pomimo pandemii koronawirusa rok 2020 był pierwszym rokiem, w którym uczestniczyli europejscy konsumenci Kupili ponad pół miliona samochodów elektrycznych. Oczekuje się, że sprzedaż ta podwoi się do 1 miliona w 2021 roku, chociaż według prognozy Schmidta samochody wyłącznie elektryczne będą nadal stanowić zaledwie jedną dziesiątą całego europejskiego rynku samochodowego do 2024 roku.
Niemcy są zdecydowanie największym pojedynczym rynkiem pojazdów elektrycznych na baterie w Europie, z 64 700 sprzedanymi samochodami w pierwszym kwartale. Osiągnięto to częściowo dzięki hojnym dotacjom, które rząd niemiecki podwoił w czerwcu, aby wesprzeć przemysł samochodowy, który ma kluczowe znaczenie dla największej gospodarki Europy. Inne rynki są stosunkowo bardziej zaawansowane niż Wielka Brytania, jeśli chodzi o przechodzenie na pojazdy elektryczne. Norwegia w 2020 roku była pierwszym krajem na świecie, w którym Sprzedano więcej samochodów elektrycznych Samochodów na paliwa kopalne, dzięki hojnym dotacjom.
Schmidt powiedział: „Wielka Brytania prawdopodobnie pozostanie w tym roku na drugim miejscu na europejskim rynku pojazdów typu BEV, choć daleko od lidera rynku. Niemcy, Na którym producenci polegają, aby osiągnąć cele na poziomie europejskim dzięki oferowanym tam hojnym zachętom ”.
Schmidt dodał, że producenci będą musieli zwiększyć sprzedaż dodatkowych samochodów w Wielkiej Brytanii w „roku produkcji lub odcięcia”, aby dostosować się do nowych limitów emisji po Brexicie. Zasady odzwierciedlają zasady Unii Europejskiej, ale samodzielne podejście oznacza, że producenci samochodów nie będą w stanie zrównoważyć nabywców SUV-ów w Wielkiej Brytanii z mniej zanieczyszczającymi modelami sprzedawanymi w innych krajach.
Schmidt powiedział, że istnieją już dowody na to, że producenci próbują promować modele niskoemisyjne w Wielkiej Brytanii. Pod koniec marca niemiecki producent luksusowych samochodów BMW obniżył cenę swojego elektrycznego samochodu i3, aby osiągnąć poziom Mniejszy pasek dotacji rządowych.
Chociaż oczekuje się, że sprzedaż brytyjskim konsumentom będzie stale rosnąć, kierowcy obawiają się, że brytyjska sieć żeglugowa nie sprosta temu zadaniu. Sondaż YouGov przeprowadzony przez brytyjskich kierowców na zlecenie CTEK, firmy przewozowej pojazdów elektrycznych, wykazał, że 78% uważa, że infrastruktura ładowania nie jest jeszcze odpowiednia, w porównaniu z 65% w innych badanych krajach europejskich.
Badanie wykazało również, zgodnie z innymi doniesieniami, że stosunkowo wysoka cena samochodów elektrycznych była głównym powodem uniemożliwiającym większą liczbę osób kupowanie. Oczekuje się jednak, że ceny spadną w porównaniu z konkurencyjnymi samochodami napędzanymi paliwami kopalnymi, ponieważ wyższy popyt tworzy wydajny tor.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa