Według badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii nawet jedna piąta gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii miała trudności z opłaceniem rachunków za telewizję, Internet i telefon w ciągu ostatniego roku, a niektóre musiały anulować usługi lub ograniczyć wydatki na podstawowe produkty, takie jak jedzenie i ubrania, aby dokonać płatności. Ofcom.
Najważniejsze informacje w rocznym sprawozdaniu regulatora na temat przystępności cenowej Zwiększona presja na finanse rodzinya konsumenci mają więcej do czynienia Zwiększenie antyinflacji w rachunkach za telefonię komórkową, telefoniczną i szerokopasmową nawet o 10% w tym roku.
„Ludzie polegają na dostępie szerokopasmowym, aby pozostawać w kontakcie, pracować i uczyć się w domu” — powiedziała Lindsey Fossell, dyrektor grupy ds. sieci i komunikacji w Ofcom. „Ale dla tych, którzy naprawdę borykają się z wysokimi rachunkami, liczy się każdy grosz”.
Ofcom ostrzegł, że przy wzroście cen przewyższającym oczekiwany wzrost świadczeń, takich jak kredyt uniwersalny, ponad 4 miliony domów staje przed perspektywą dalszego spadku dochodów w ujęciu realnym.
„Może to zwiększyć liczbę rodzin stojących przed wyzwaniami związanymi z przystępnością cenową w dostępie do usług internetowych i zwiększyć wyzwania stojące przed tymi, które już borykają się z problemami dotyczącymi przystępności cenowej” – powiedział Ofcom. „Wyzwania te mogą zostać zaostrzone przez szerszy kontekst presji na koszty utrzymania w zakresie szeregu podstawowych usług (w tym wyższych cen energii) do 2022 r.”
Jednak badania regulatora wykazały również, że miliony rodzin pod presją rosnących kosztów życia nie korzystają z tańszych „taryf socjalnych”, które niektórzy dostawcy oferują domy w zamian za dotacje.
Ofcom szacuje, że 4,2 miliona domów kwalifikuje się do przejścia na taryfy społecznościowe — oferowane przez siedmiu dostawców usług szerokopasmowych, w tym BT, Virgin Media O2, Community Fiber, Vodafone, G.Network, Hyperoptic i KCOM — które mogą obniżyć ich rachunki o połowę, co zapewnia oszczędności w wysokości 144 funtów rocznie.
Według jej badań tylko 55 000 domów skorzystało z tych taryf, tylko 1,2% uprawnionych. Ofcom stwierdził, że około 5% gospodarstw domowych, 1,1 miliona, zmaga się co miesiąc z opłatami za szerokopasmowy dostęp do Internetu.
Ofcom powiedział, że chociaż niektóre firmy oferowały definicje społeczne, nie promowały ich aktywnie wśród uprawnionych klientów w wynikach wyszukiwania w porównywarkach cen lub reklamach.
„Specjalne rabaty mogą mieć ogromne znaczenie, a wiele firm szerokopasmowych albo nie promuje taryfy społecznościowej, ani w ogóle jej nie oferuje” — powiedział Fossil. „Oczekujemy, że firmy zwiększą wsparcie dla osób o niskich dochodach i będziemy monitorować ich reakcję”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji