Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Więcej strajków kolejowych w Wielkiej Brytanii w celu zakłócenia podróży w grudniu i styczniu | Strajki kolejowe

Osoby dojeżdżające do pracy koleją będą musiały stawić czoła większym zakłóceniom w Wielkiej Brytanii w te Święta Bożego Narodzenia RMT Związek zapowiedział serię 48-godzinnych strajków w grudniu i styczniu.

Tysiące członków RMT pracujących dla Network Rail i 14 firm obsługujących pociągi będą strajkować w dniach 13-14 i 16-17 grudnia, powodując zakłócenia przez sześć kolejnych dni w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie. Kolejne dwa strajki odbędą się 3-4 stycznia i 6-7 stycznia.

RMT ogłosiło również zakaz nadgodzin, który obejmie okres świąteczny od 18 grudnia do 2 stycznia. Operatorzy sieci kolejowej i kolejowej mają się spotkać, aby omówić wpływ zakazu, co oznacza, że ​​załogi nie pracują w dni wolne w okresie świątecznym, kiedy Prace inżynieryjne już teraz będą miały wpływ na usługi w niektórych obszarach.

Strajk obejmuje ważnych pracowników sygnalizacji, a ich nieobecność prawdopodobnie oznacza, że ​​tylko mniejszość usług będzie działać na głównych liniach, podczas gdy mniejsze linie nie będą miały pociągów w ogóle. Poprzednie strajki spowodowały, że około 20% regularnych pociągów kursowało w dni strajkowe między 7:00 a 19:00, a znaczne zakłócenia trwały do ​​następnego ranka.

Sekretarz generalny RMT, Mick Lynch, powiedział: „Ostatnia runda strajków pokaże, jak ważni są nasi członkowie w kierowaniu tym krajem i wyśle ​​​​jasny komunikat, że chcemy dobrej umowy w sprawie bezpieczeństwa pracy, płac i warunków pracy dla naszych ludzi.

„Byliśmy rozsądni, ale nie da się wynegocjować porozumienia, gdy martwa ręka rządu prowadzi te rozmowy”.

Lynch powiedział, że główni negocjatorzy operatorów pociągów powiedzieli mu, że Departament Transportu uniemożliwił im zaoferowanie potencjalnej umowy. Szef RMT miał spotkać się w czwartek z nowym sekretarzem ds. transportu, Markiem Harperem. Powiedział, że rząd ma jeszcze czas na podjęcie działań, aby zapobiec jakimkolwiek działaniom.

„W międzyczasie naszym przesłaniem dla opinii publicznej jest to, że przepraszamy za niedogodności, ale zachęcamy do wyładowania swojej złości i frustracji na rządowych i kolejowych pracodawcach podczas tej końcowej fazy prac” – powiedział.

READ  Unia Europejska ma nadzieję na silniejsze niż kiedykolwiek „śmieci” po Brexicie, gdy walczy z Rosją, Covid i skrajną prawicą.

„Nasi koledzy z klasy potrzebują podwyżki i jesteśmy zdeterminowani, aby wygrać ją dla naszych członków w RMT”.

Tim Schoeffler, główny negocjator Network Rail, powiedział: „Nikt nie może zaprzeczyć niepewnej dziurze finansowej, w której znajduje się kolej. Bicie sprawia, że ​​dziura ta jest jeszcze większa, a zadanie znalezienia rozwiązania trudniejsze niż kiedykolwiek”.

Schoeffler powiedział, że w ciągu ostatnich dwóch tygodni poczyniono postępy w rozmowach, dodając: „Nie poddamy się i mamy nadzieję, że RMT powróci do stołu negocjacyjnego z bardziej realistyczną oceną sytuacji”.

Ostrzeżenie przed kolejnymi strajkami pojawiło się we wtorek Kiedy związek zarzucił kierownictwu kolei, że nie dotrzymał obietnicy złożenia pisemnej oferty pod koniec dwutygodniowych rozmów. Zakończyła nadzieje na przełom w długotrwałym sporze o płace i warunki pracy, po serii strajków zaplanowanych na początek listopada. anulowany o godzinie 11.

Oddzielny strajk maszynistów pociągów w Aslev Union również zatrzyma wiele usług w sobotę 26 listopada.