Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wiadomości na żywo: inflacja w strefie euro spada bardziej niż oczekiwano do 10%

Wiadomości na żywo: inflacja w strefie euro spada bardziej niż oczekiwano do 10%

Klarna powiedział, że zrobił „ogromny postęp” w kierunku rentowności, mimo że straty w wysoko latającej grupie szwedzkich płatności rosły w trzecim kwartale.

„Klarna poczyniła ogromne postępy na naszej drodze do rentowności, którą spodziewamy się osiągnąć w ujęciu miesięcznym w drugiej połowie 2023 roku” – powiedział dyrektor generalny Sebastian Simiatkovsky.

W środę grupa płatnicza odnotowała stratę netto w wysokości 2,1 mld SEK (199 mln USD) za ostatnie trzy miesiące, w porównaniu do straty w wysokości 1,1 mld SEK w poprzednim roku.

Jednak grupa zmniejszyła swoje straty o ponad 40 procent w porównaniu z drugim kwartałem 2022 roku, co, jak twierdzi, odzwierciedla wysiłki na rzecz oszczędności kosztów, takie jak zwolnienie 10 procent pracowników w maju.

Całkowity dochód operacyjny netto wzrósł o 18 procent rok do roku do 4 miliardów SKr, ze szczególnie silnym wzrostem w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Wycena Klarny spadła z 46 miliardów dolarów w czerwcu do 7 miliardów dolarów po rundzie finansowania w wysokości 800 milionów dolarów w lipcu z udziałem inwestorów, w tym Sequoia i Mubadala, państwowego funduszu majątkowego Abu Zabi.

W swoich półrocznych wynikach w sierpniu firma stwierdziła, że ​​rozważy zaostrzenie akcji kredytowej, zwłaszcza dla nowych klientów, w celu powstrzymania strat.

Klarna jest jednym z pionierów segmentu kup teraz zapłać później, który umożliwia konsumentom odroczenie lub rozłożenie płatności na raty.

Chociaż produkty te są bardzo popularne wśród młodszych użytkowników, połączenie pogarszających się warunków ekonomicznych, rosnącej kontroli ze strony organów regulacyjnych, w tym w Wielkiej Brytanii, oraz konkurencji ze strony pożyczkodawców i dużych firm technologicznych stanowi wyzwanie dla ich modelu biznesowego.

READ  Kantar twierdzi, że świąteczne tłoczenie się w supermarketach było spowodowane promocjami