Randle poprowadził swojego kolegę z zespołu Tickford Racing, Camerona Watersa, do wspieranego przez Monster Energy wpisu, którego celem było przygotowanie całego pierwszego rzędu Forda na niedzielny popołudniowy wyścig.
David Reynolds z Trader Racing rozpocznie wyścig z trzeciego miejsca obok Willa Browna z Red Bull Ampoule Racing, lidera punktowego zespołu Supercars.
Zwycięzca 17. wyścigu Nick Percat (Bendix Racing) odpadł wcześnie po tym, jak zdecydował się nie używać nowych opon na pierwszym etapie kwalifikacji. W rezultacie kierowca Matt Stone Racing wystartuje z ostatniej pozycji.
Do Bearkata dołączyli James Courtney (Snowy River Racing), Macaulay Jones (Pizzahut Racing) i Mark Winterbottom (Cup Cadet Racing), którzy nie awansowali do drugiego etapu.
Duet Shell Power Racing, Will Davison i Anton De Pasquale, nie zakwalifikował się do trzeciego etapu, zajmując odpowiednio 15. i 17. miejsce.
Chaz Mostert, najbliższy rywal Browna do tytułu mistrzowskiego, rozpocznie wyścig z 11. miejsca po tym, jak o włos nie dostał się do kwalifikacji. Kierowca Mobil 1 Optus Racing za niepowodzenie w kwalifikacjach obwinia „manewrowanie”.
Nie było do końca jasne, do kogo były skierowane te komentarze, chociaż kilka samochodów z przodu – w tym samochody Triple Eight i Tickford Racing – zaraz po wyjściu z boksów jechało bardzo wolno.
Pod koniec drugiej kwarty kwalifikacji powiedział: „Szkoda, że nie jestem w samochodzie, ale czasami tak bywa”.
„W tej grze jest dużo atletyzmu.
„To bardzo niebezpieczne, jeśli ktoś inny wypadnie z sekwencji, a ty znajdziesz się na kozim ścieżce… nikt nie dotarł do punktu początkowego.
„Nawet w grupie nie możemy zdecydować się na wyprzedzenie tych gości, bo szczerze mówiąc, oni prawdopodobnie i tak w ogóle nie patrzą w lustro, a jadą 30 km/h.
„Byłbym bardziej zaniepokojony, gdyby ktoś przyszedł na tył pociągu i zastał osobę spoza kolejności. Myślę, że to bardzo źle”.
Na koniec Q3 Brown miał 50,775 sekundy przewagi nad swoim kolegą z zespołu Brockiem Finneyem, Thomasem Randle, Cameronem Hillem, Davidem Reynoldsem, Cameronem Watersem, Jacques’em Le Brocqiem, Timem Slade’em, Brodym Kosteckiem i Bryce’em Fullwoodem.
Reynolds na chwilę objął prowadzenie, po czym Brown spadł z powrotem na drugie miejsce. Wyprzedził ich Randle, a za nim jego kolega Waters.
Wszyscy oprócz duetu Tickford Racing oddali kolejny strzał, ale nikt nie był w stanie ich pokonać. Ostatecznie Randle wyprzedził Wattersa, a Reynolds i Brown zajęli odpowiednio trzecie i czwarte miejsce.
Le Brocq uplasował się na piątym miejscu, a Fullod, Finney, Kostecki, Hill i Slade na dziesiątym miejscu.
Wyniki: NED Whiskey Tasmania SuperSprint, kwalifikacje do 18. wyścigu
pozycja | numer | kierowca | Zespół/Sponsor | samochód | zabronić | różnica |
1 | 55 | Thomasa Randle’a | Wyścigi potworów Castrol | Forda Mustanga GT | 50.662 | |
2 | 6 | Cama Watersa | Wyścigi potworów Castrol | Forda Mustanga GT | 50.706 | 0,0440 |
3 | 20 | Davida Reynoldsa | Komercyjne wyścigi piwa | Chevroleta Camaro ZL1 | 50.711 | 0,0490 |
4 | 87 | Willa Browna | Wyścigi ampułek Red Bulla | Chevroleta Camaro ZL1 | 50.736 | 0,0735 |
5 | 9 | Jacques’a Le Brocqa | Sporty motorowe Eribus | Chevroleta Camaro ZL1 | 50,755 | 0,0933 |
6 | 14 | Bryce’a Fullwooda | Wyścigi midi | Chevroleta Camaro ZL1 | 50.770 | 0,1078 |
7 | 88 | Brooke Finney | Wyścigi ampułek Red Bulla | Chevroleta Camaro ZL1 | 50.783 | 0,1208 |
8 | 1 | Brody Kostecki | Sporty motorowe Eribus | Chevroleta Camaro ZL1 | 50.792 | 0,1303 |
9 | 4 | Camerona Hilla | Wyścigi Superglassów | Chevroleta Camaro ZL1 | 50,795 | 0,1326 |
10 | 23 | Tima Slade’a | Premier Nolon Racing | Chevroleta Camaro ZL1 | 50.828 | 0,1664 |
11 | 25 | Chaza Mosterta | Mobil 1 Optus Racing | Forda Mustanga GT | 50,924 | 0,2621 |
12 | 8 | Andre Heimgartnera | Wyścigi akumulatorów R&J | Chevroleta Camaro ZL1 | 50,935 | 0,2726 |
13 | 2 | Ryana Wooda | Ciężarówki wspomagające wyścigi Mobil1 | Forda Mustanga GT | 50,961 | 0,2992 |
14 | 31 | Jamesa Goldinga | Premier Nolon Racing | Chevroleta Camaro ZL1 | 50,971 | 0,3094 |
15 | 17 | Willa Davisona | Shell w wyścigach Power | Forda Mustanga GT | 51.005 | 0,3430 |
16 | 26 | Richiego Stanawaya | Wyścigi Penwrighta | Forda Mustanga GT | 51.044 | 0,3821 |
17 | 11 | Antona De Pasquale | Shell w wyścigach Power | Forda Mustanga GT | 51.051 | 0,3886 |
18 | 12 | Jacksona Evansa | Sporty motorowe SCT | Chevroleta Camaro ZL1 | 51.054 | 0,3917 |
19 | 19 | Mateusz Payne | Wyścigi Penwrighta | Forda Mustanga GT | 51.233 | 0,5711 |
20 | 3 | Aaron Miłość | Fajne wyścigi samochodowe | Forda Mustanga GT | 51.433 | 0,7707 |
21 | 7 | Jamesa Courtneya | Wyścigi na Śnieżnej rzece | Forda Mustanga GT | 51.221 | 0,5590 |
22 | 96 | Macauleya Jonesa | Wyścig Pizzy Hut | Chevroleta Camaro ZL1 | 51.227 | 0,5651 |
23 | 18 | Marka Winterbottoma | Wyścigi młodych | Chevroleta Camaro ZL1 | 51.336 | 0,6743 |
24 | 10 | Nicka Bearkata | Wyścigi Bendixa | Chevroleta Camaro ZL1 | 51.360 | 0,6980 |
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
O’Rourke zrobił wrażenie na drużynie Blackcaps pierwszego dnia pierwszego testu na Sri Lance
Czy Razor ucieka się do taktyki lub taktyki? Jego wybory przeciwko Sydney są wątpliwe
Aktualizacje na żywo Blackcaps vs Sri Lanka: 1. test, dzień 1 w Galle