Unreal Engine 5 jest już dostępny we wczesnym dostępie. Epic Games ogłosiło w środę, że wszyscy programiści mogą pobrać następną generację swojego silnika gry do celów testowych. Wersja wczesnego dostępu Unreal Engine 5 zawiera większość charakterystycznych cech, w tym wirtualny system mikropoligonów Nanite, uniwersalną jednostkę oświetleniową Lumen i uniwersalny system strefowania, który pozwoli twórcom gier na tworzenie większych i bardziej połączonych ze sobą otwartych światów niż wcześniej. . Unreal Engine 5 obsługuje komputery PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series S / X, Nintendo Switch, Mac, iOS i Android. Oczywiście Epic Games przeniesie Fortnite – swój najsłynniejszy tytuł – do Unreal Engine 5 „poniżej linii”. Spodziewaj się, że w ciągu najbliższych kilku lat pojawią się inne tytuły.
Oto pełna lista kluczowych funkcji wczesnego dostępu Unreal Engine 5:
Nanette
Nasz nowy wirtualny mikrosystem z nanitami umożliwia użytkownikom tworzenie gier z niespotykaną dotąd ilością szczegółów inżynieryjnych. Importuj zasoby źródłowe o jakości filmowej, składające się z milionów wielokątów, przeżywaj i umieszczaj je miliony razy, a wszystko to z zachowaniem szybkości klatek w czasie rzeczywistym i bez zauważalnej utraty rozdzielczości. Nanite w inteligentny sposób przesyła i przetwarza szczegóły, które można tylko dostrzec, znacznie eliminując wielokrotne liczenie i rysowanie ograniczeń połączeń, eliminując czasochłonne zadania, takie jak przypalanie szczegółów do zwykłych map i ręczne tworzenie poziomów szczegółowości – co pozwala skupić się na kreatywności.
Lumenów
Lumen to w pełni dynamiczne globalne rozwiązanie oświetleniowe, które pozwala użytkownikom tworzyć dynamiczne i wiarygodne sceny. Dzięki Lumen, pośrednie oświetlenie w ruchu dostosowuje się do zmian bezpośredniego oświetlenia lub geometrii, takich jak zmiana kąta padania słońca w zależności od pory dnia, włączanie latarki lub otwieranie drzwi zewnętrznych. Oznacza to, że nie musisz już komponować map światła UV, czekać, aż mapy światła się wypalą, ani umieszczać odbić – możesz po prostu tworzyć i edytować światła w edytorze Unreal i zobaczyć to samo końcowe oświetlenie, co podczas gry na konsoli. .
Otwarte światy
Jednym z naszych celów jest szybsze, łatwiejsze i bardziej oparte na współpracy tworzenie otwartych światów dla zespołów różnej wielkości. Nowy globalny system segmentacji Unreal Engine 5 zmienia sposób zarządzania poziomami i ich transmisji, automatycznie dzieląc kulę ziemską na siatkę i przepływające niezbędne komórki. Członkowie zespołu mogą również pracować jednocześnie w tym samym obszarze tego samego świata, nigdy nie nadeptując sobie nawzajem palców, dzięki nowemu systemowi One File Per Actor. Warstwy danych umożliwiają tworzenie różnych kształtów tego samego świata – na przykład wersji dziennej i nocnej – jako warstw znajdujących się w tej samej przestrzeni.
animacja
Twórz niezwykle szczegółowe postacie w dynamicznych środowiskach czasu rzeczywistego dzięki potężnemu zestawowi narzędzi do animacji Unreal Engine 5. Pracując w kontekście, możesz iterować szybciej i dokładniej, bez potrzeby tracenia czasu na uruchomienie. Przyjazne dla artystów narzędzia, takie jak Control Rig, pozwalają szybko tworzyć platformy i udostępniać je wielu postaciom; Umieść je w Sequencerze, zapisz i zastosuj za pomocą nowej przeglądarki Pose; Z łatwością twórz naturalny ruch dzięki nowemu rozwiązaniu IK obejmującemu całe ciało. Dzięki Motion Warping możesz dynamicznie dostosowywać ruch korzeni postaci, aby dopasować różne cele za pomocą jednej animacji.
MetaSounds
Unreal Engine 5 wprowadza całkowicie nowy sposób tworzenia dźwięku dzięki MetaSounds, wysokowydajnemu systemowi, który zapewnia pełną kontrolę nad generowaniem danych audio DSP dla źródeł dźwięku, umożliwiając użytkownikom zarządzanie wszystkimi aspektami renderowania dźwięku w celu napędzania procedur proceduralnych nowej generacji wrażenia dźwiękowe. MetaSounds jest podobny do w pełni programowalnego materiału i potoku renderowania, oferując wszystkie zalety proceduralnego tworzenia treści dla audio, które Edytor materiałów wnosi do cienia: dynamiczne zasoby oparte na danych, możliwość ustawiania parametrów gry dla odtwarzania dźwięku, ogromne usprawnienia w przepływie pracy , i wiele więcej.
Obieg pracy redaktora
Ulepszony edytor Unreal zapewnia zaktualizowany styl wizualny, uproszczone przepływy pracy i ulepszone wykorzystanie miejsca na ekranie, dzięki czemu korzystanie z niego jest łatwiejsze, szybsze i bardziej satysfakcjonujące. Aby zwolnić więcej miejsca na interakcje z widocznym obszarem, dodaliśmy możliwość łatwego wywoływania i przechowywania przeglądarki treści oraz zadokowania dowolnej karty edytora na zwijanym pasku bocznym. Możesz teraz szybko uzyskać dostęp do często używanych funkcji w panelu szczegółów za pomocą nowego ulubionego schematu, a nowy przycisk „Utwórz” na głównym pasku narzędzi umożliwia łatwe umieszczanie aktorów w Twoim świecie.
Pełna wersja Unreal Engine 5 Oczekuje się, że zostanie dostarczony na początku 2022 roku. Epickie gry Powiedział, że zapewni to poprawę pamięci, wydajności i jakości, a także więcej nowych funkcji. Architektura wczesnego dostępu jest przeznaczona tylko dla twórców gier. Odwiedź unrealengine.com/ue5, aby rozpocząć.
Dlaczego firma LG porzuciła biznes smartfonów? Dyskutowaliśmy o tym dalej Orbitalny, Gadgets Podcast 360. Później (od 22:00) mówimy o nowej strzelance kooperacyjnej RPG Outriders. Orbital jest dostępny w formacie Apple PodcastI Podcast GoogleI SpotifyI gdziekolwiek masz swoje podcasty.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Emdoor przygotowuje się do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie nowej technologii sztucznej inteligencji podczas targów Global Sources Mobile Electronics Show 2024.
LinkedIn wykorzystuje Twoje dane do szkolenia Microsoft, OpenAI i jego modeli AI – oto jak to wyłączyć
Zapomnij o Apple Watch Series 10 — Apple Watch Ultra 2 w kolorze Satin Black to smartwatch, który warto mieć