W sesji, która ustaliła górne i najniższe 50 procent kwalifikacji w dalszej części dnia, Waters uzyskał czas 2:02,9190 sekundy tuż przed podniesieniem flagi, dzięki czemu Mercedes-AMG z numerem 222 znalazł się na czele o 0,0256 sekundy nad Mercedesem-AMG z numerem 2. 888 Mercedes-AMG.
Jordan Love zajął drugie i trzecie miejsce w klasie Triple Eight Race Engineering, wyprzedzając Audi z numerem 27 Heart of Racing/SPS Mercdes-AMG i Melbourne Performance Center Audi z numerem 22, a Porsche nr 911 Manthey EMA zajęło szóste miejsce.
Ponieważ grupa 30 samochodów została podzielona na dwie części na potrzeby kwalifikacji, głównym celem wszystkich zgłoszeń GT3 było miejsce w pierwszej piętnastce.
Sesja została przedłużona z 60 do 65 minut, ponieważ po safari na torze otwierającym odbył się wczesny test żółtej procedury na pełną sesję.
Thomas Randall uzyskał czas 2:07,6535 sekundy w Mercedesie-AMG nr 222 STM, po czym na 55 minut przed końcem tor ponownie zmienił kolor na zielony.
Glen Wood w pierwszych postach po FCY poprawił wynik do 2:07,5961 sekundy w Mercedesie-AMG nr 48 M-Motorsport, zanim Alessio Picariello i Matt Campbell zdobyli drugie miejsce dla zespołu Manthey EMA Porsche z czasem 2:04,7480 sekundy. odpowiednio w starszym wpisie Pro-Am i 2:05,1360 sekund w nowszym samochodzie Pro.
Campbell poprawił swój czas do 2:04,9254 sekundy później w Porsche nr 912, po czym Mikael Grenier z Triple Eight uzyskał czas 2:04,8488 sekundy w Mercedesie-AMG nr 888.
Tempo nadal rosło, gdy Joel Ericsson (nr 13 Phantom Global Racing Porsche) w krótkich odstępach czasu uzyskał czas 2:04,5823 s, Grenier 2:04,2151 s i Campbell 2:04,1102 s.
Campbell następnym razem uzyskał czas 2:03,7166 sekundy, ale wynik ten został zniweczony, gdy Jules Gounon w Mercedesie-AMG SunEnergy1 nr 75 uzyskał czas 2:03,6691 sekundy.
Czerwona flaga pojawiła się w 28. minucie, kiedy Adam Hargreaves zderzył się z samochodem nr 20 T2 Racing IRC w biegu do McPhillamy Park, zatrzymując postępowanie na prawie 12 minut.
Strata czasu na torze oznaczała także stratę czasu na spalanie ładunków paliwa w ramach przygotowań do ostatecznego wyrzucenia, a napęd był włączony, gdy sesja została wznowiona na 40 minut przed końcem.
Waters poprawił rekord do 2:03,5687 sekundy w Mercedesie-AMG nr 222 STM, po czym wyprzedził go Kelvin van der Linde w 2:03,4465 sekundy w Audi nr 22 MPC na niecałe kwadrans przed końcem.
Następnie Lee Holdsworth przejął Audi Pro-Am MPC nr 9, które dzieli z Deanem Fiore i Markiem Cinim, aby zająć drugie miejsce na ekranie pomiaru czasu z czasem 2:03,5248 sekundy.
Gdy sesja wkroczyła w ostatnie dziesięć minut, Love ponownie ustanowił najszybszy czas okrążenia w Mercedesie-AMG nr 88 z czasem 2:03,0965 sekundy, a Ross Gunn był drugi z czasem 2:03,2560 sekundy w Mercedes-AMG nr 1 27 Serce Mercedesa wyścigowego/SPS -AMG.
Następnie Love został przywłaszczony przez swojego kolegę z drużyny Triple Eight, Feeneya, który pojechał Mercedesem-AMG nr 888 do pierwszej „dwójki” dnia z czasem 2:02,9446 sekundy na cztery minuty przed końcem.
Jednak to Waters śmiał się ostatni, a następnie uderzył w klasę KTM X-Bow Invitational, skutecznie popychając sesję do przodu, wywieszając żółtą flagę na Forrest's Elbow, gdy kierowcy zakończyli ostatnie okrążenia.
Powtórki pokazały, że Trent Harrison uderzył w ścianę podczas zbliżania się do wyścigu nr 50 KTM Vantage Racing, pozostawiając zespół z pracą do wykonania, aby naprawić szkody.
W pierwszej dziesiątce znalazły się Mercedes-AMG nr 222, Mercedes-AMG nr 888, Mercedes-AMG nr 88, Mercedes-AMG nr 27, Audi nr 22, Porsche nr 911, Audi MPC nr 9 oraz Audi MPC.22 z numerem 2, Porsche z numerem 911, Audi z numerem 9, BMW Team WRT z numerem 46, Mercedes-AMG z numerem 75 SunEnergy1 i BMW z numerem 32 WRT.
Nawet najszybszą połowę kwalifikacji wywalczyły Porsche nr 912 Manthey EMA, Mercedes-AMG nr 130 GruppeM Racing, Mercedes-AMG nr 77 Craft-Bamboo Racing, Audi nr 44 Valmont Racing/Tigani Motorsport i MBC nr 2. Audi.
Kwalifikacje rozpoczynają się o 12:40 czasu lokalnego/AEDT/UTC +11, część 1 dla 50% najniższych zawodników i część 2 o 13:30 dla 50% najlepszych, po czym następuje „rzut karny” dla 10 najlepszych zawodników w dalszej części tabeli. popołudnie.
Wyniki: Ćwicz 6 Wszyscy kierowcy
punkt sprzedaży | numer | Zespół/Sponsor | sterowniki) | samochód | kl | Najszybsze okrążenie | Dzieli |
1 | 222 | Sporty motorowe Scotta Taylora | J.Waters/T.Randall | Mercedes-AMG GT3 | czoło | 2:02.9190 | |
2 | 888 | Narodowy wyścig magazynowania | B.Finney/W.Brown/M.Grenier | Mercedesa AMG GT3 Evo | czoło | 2:02.9446 | 0:00.0256 |
3 | 88 | Ósmy potrójny JMR | C. Miłość/ C. Ibrahim | Mercedesa AMG GT3 Evo | Bam | 2:03.0965 | 0:00.1775 |
4 | 27 | Serce wyścigu firmy SPS | A.Riberas/R.Gunn/I.James | Mercedes-AMG GT3 | Bam | 2:03.2560 | 0:00.3370 |
5 | 22 | Umyj to, zespół MPC | C.Haase/K.van der Linde | Audi R8 LMS Evo II | czoło | 2:03.4465 | 0:00,5275 |
6 | 911 | Pind Manthi EMA | A. Picariello/Y. Shaheen | Porsche 991 GT3 RSP | Bam | 2:03.4638 | 0:00,5448 |
7 | 9 | Zespół MPC Hallmark | L. Holdsworth/D. Fiore | Audi R8 LMS Evo II | Bam | 2:03.5248 | 0:00.6058 |
8 | 46 | Zespół WRT | V.Rossi/M.Martin/R.Marcello | BMW M4 GT3 | czoło | 2:03.6281 | 0:00,7091 |
9 | 75 | Energia słońca 1 | Jules Junon | Mercedes-AMG GT3 | czoło | 2:03.6691 | 0:00,7501 |
10 | 32 | Zespół WRT | C.Weerts/D.Vanthoor/S.van der Linde | BMW M4 GT3 | czoło | 2:03.6812 | 0:00,7622 |
11 | 912 | Manthe Emma | L. Vanthoor/M. Campbell | Porsche 992 GT3 R | czoło | 2:03.7166 | 0:00,7976 |
12 | 130 | Zespół Mercedes AMG GruppeM | M.Engel/F.Fraga/D.Reynolds | Mercedes-AMG GT3 | czoło | 2:03.7641 | 0:00.8451 |
13 | 77 | Craft-Bamboo zespołu Mercedes-AMG | D. Juncadella/M. Goetz | Mercedes-AMG GT3 | czoło | 2:03.8464 | 0:00,9274 |
14 | 44 | Valmont Racing / Tijani M Sport | L.Youlden/B.Shills | Audi R8 LMS | potok | 2:03.9195 | 0:01.0005 |
15 | 2 | Zespół KFC MPC | B.Schumacher/R.Feller | Audi R8 LMS Evo II | czoło | 2:03,9545 | 0:01.0355 |
16 | 13 | Wyścig Świata Widm | J. Ericsson/J. Evans/B. Buss | Porsche 992 GT3 R | czoło | 2:04.1043 | 0:01.1853 |
17 | 47 | Supermarket Supabarn/Tijjani | J. Kondoris/T. Kondoris/D. Russell | Mercedes-AMG GT3 | potok | 2:04.4595 | 0:01.5405 |
18 | 48 | Sporty motorowe | Glena Wooda | Mercedesa AMG GT3 EVO | Bam | 2:04.6365 | 0:01,7175 |
19 | 93 | Wyścig po ścianie | T Dalberto/D Ściana | Lamborghini Huracan | potok | 2:05.0028 | 0:02.0838 |
20 | 10 | Wyścigi Subaglassów | N.Birkat/C.Hill | IRC GT | INW | 2:06.3608 | 0:03.4418 |
21 | 111 | MRA Motorsport/111 Racing | R. Gray/J. Donaldson | Marka II 2023 | INW | 2:06.5849 | 0:03,6659 |
22 | 91 | Wyścigi kołowe FX | H. Morrall/T. Slade | Marka II0 | INW | 2:07.8070 | 0:04,8880 |
23 | 50 | Wyścigi KTM Vantage | T. Harrisona/D. Cramptona | KTM XPO GT2 | INW | 2:08.2789 | 0:05.3599 |
24 | 20 | T2 Racing / Wyszukiwanie lokalne | Adama Hargreavesa | IRC GT | INW | 2:11.9103 | 0:08,9913 |
25 | 19 | Prestiżowe Iveco | M. Griffith/D. Belsky | Mercedes-AMG GT4 | GT4 | 2:18.8809 | 0:15.9619 |
26 | 230 | Metoda sportów motorowych | T. Haymana/T. MacLennana/E. Schotta | McLarena Artura GT4 | GT4 | 2:19.1634 | 0:16.2444 |
27 | 701 | wir | L.Amrouche/J.Boillot/P.Bonnel | Wir Wirowy 1.0 | INW | 2:20,7747 | 0:17,8557 |
28 | 56 | Ginetta z Australii | A.Xerivus/C.White | Ginetta G56 GT4 | GT4 | 2:21.0821 | 0:18.1631 |
29 | 25 | Metoda sportów motorowych | M.Flack/J.Brian | McLarena Artura GT4 | GT4 | 2:21,9946 | 0:19.0756 |
30 | 702 | Sporty motorowe IRC/Techworks | Paula Tracy’ego | IRC GT | INW |
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”