W ciągu ostatnich pięciu lat do magazynów Amazona wzywano karetki pogotowia ponad 1400 razy. obserwator Liczby te, które związek zawodowy GMB określił jako szokujące, rodzą nowe pytania dotyczące bezpieczeństwa w miejscach pracy amerykańskiego giganta w Wielkiej Brytanii.
Centra Amazon w Dunfermline i Bristolu odnotowały największą liczbę wezwań na pogotowie ratunkowe w Wielkiej Brytanii, odnotowując odpowiednio 161 i 125 w tym okresie.
Jedna trzecia wezwań Scottish Ambulance Service do placówki Amazon w Dunfermline była związana z bólami w klatce piersiowej, a inne dotyczyły drgawek, udarów i problemów z oddychaniem.
Od 2019 r. do Amazon Mansfield wzywano karetki pogotowia ratunkowego 84 razy. Ponad 70% tych przypadków wynikało z najpoważniejszych rodzajów zdarzeń – zwanych kategoriami 1 i 2, które często mogą obejmować stany zagrażające życiu, takie jak zawał serca lub udar.
W centrach Amazon w Bolton, Chesterfield, Mansfield i Rugeley odnotowano próby samobójcze lub inne poważne zdarzenia psychologiczne, Londyn i wiele innych.
W kilku lokalizacjach odnotowano także zdarzenia związane z ciążą lub poronieniem wśród pracownic w okresie pracy, a także urazy pourazowe i podejrzenie zawału serca. Inne zdarzenia dotyczyły pracowników narażonych na działanie niebezpiecznych kwasów i gazów, poważnych porażenia prądem elektrycznym lub poważnych oparzeń dużej części ciała.
the obserwator Informacje zebrano poprzez przesłanie próśb o informacje do 12 służb pogotowia ratunkowego. Chociaż informacje dotyczą ponad 30 witryn Amazona, służby pogotowia ratunkowego nie zarejestrowały pełnych danych dla dużej liczby zaangażowanych witryn, co oznacza, że liczby są prawdopodobnie niedoszacowane.
Dotyczyło to między innymi magazynu w Coventry, w którym w lipcu pracownicy Amazona i członkowie związku zawodowego GMB o włos przegrali w głosowaniu o uznaniu związku 29 głosami w związku z zarzutami o zastraszanie przez giganta logistycznego.
Amanda Gering, jedna z organizatorek GMB zaangażowana w tę akcję, stwierdziła, że liczby są „szokujące, ale nie zaskakujące” i wezwała władze lokalne oraz Urząd ds. BHP do zbadania praktyk pracy firmy. „Pracownicy Amazona rutynowo przekraczają granice ludzkiej wytrzymałości” – stwierdziła. „Zmuszeni są pracować, aby osiągnąć ukryty cel, który nie opiera się na bezpiecznej pracy, ale na… Igrzyska głodowe „Algorytm.”
„Nawet te niepokojąco wysokie liczby mogą maskować powszechność urazów i chorób w Amazon. Wiemy od naszych pracowników w magazynach Amazon, że ratowników nie zachęca się do wzywania karetek – zamiast tego każe im wziąć taksówkę” – powiedziała.
Wydaje się, że liczba incydentów odnotowanych w centrach dystrybucji zamówień i magazynach Amazona jest wyższa niż liczba odnotowana w głównych hurtowniach fast fashion.
W Śledztwo wice Przed pandemią magazyny takich marek jak Boohoo, Missguided i Pretty Little Thing, które związkowcy określali mianem „wiktoriańskich”, odnotowywały 10 lub mniej wezwań karetek rocznie.
W 2018 r. na podstawie wniosku związku zawodowego GMB o dostęp do informacji wynika, że w magazynie Tesco w Rugeley niedaleko Birmingham zarejestrowano zaledwie osiem wezwań pogotowia ratunkowego w ciągu trzech lat w porównaniu ze 115 wezwaniami zarejestrowanymi w pobliskim serwisie Amazon. Obydwa magazyny zatrudniały wówczas dużą liczbę pracowników – 1300 w Tesco i około 1800 w Amazonie.
„Po raz kolejny widzimy, jak niebezpieczna jest praca w Amazon” – powiedziała Martha Dark, dyrektor Fox Glove, organizacji non-profit wspierającej pracowników Amazona. „Przewożenie wielu pracowników ambulansami tylko w celu wykonania swojej pracy jest niedopuszczalne i podkreśla lekceważenie Amazona zdrowie i bezpieczeństwo.”
Rzecznik Amazona powiedział, że firma „zdecydowanie odrzuca sugestię, że praca dla Amazona jest„ niebezpieczna ”. Bezpieczeństwo jest zawsze absolutnym priorytetem”. Firma zaprzeczyła także twierdzeniom GMB, że czasami nie wzywano ambulansów: „Jako odpowiedzialny pracodawca zawsze wzywamy karetkę, jeśli ktoś potrzebuje pomocy medycznej w nagłych przypadkach”.
Rzecznik stwierdził, że liczby te wprowadzają w błąd, powołując się na samą wielkość siły roboczej Amazona oraz fakt, że według własnych danych firma odnotowuje średnio o 50% mniej urazów według Urzędu ds. Zdrowia i Bezpieczeństwa w Pracy niż inne firmy transportowe i magazynowe.
Dodali, że „zdecydowana większość” wezwań karetek dotyczyła „istniejących schorzeń, a nie incydentów związanych z pracą” i że Amazon „zawsze wezwie karetkę, jeśli ktoś będzie potrzebował pomocy medycznej”.
„Zachęcamy wszystkich, którzy chcą zrozumieć prawdę, aby przyszli i przekonali się na własne oczy, zwiedzając jedno z centrów dystrybucyjnych Amazona” – stwierdzili.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa