Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Volkswagen załatwia roszczenia brytyjskiego „DieselJet” o zapłacenie 193 mln funtów | Volkswagena (VW)

Volkswagen zgodził się zapłacić 193 miliony funtów w celu uregulowania 91 000 roszczeń prawnych w Anglii i Walii powiązanych z skandal związany z emisją silników wysokoprężnych To wstrząsnęło niemieckim producentem samochodów.

Powodowie otrzymają średnią płatność w wysokości ponad 2100 funtów każdy po przystąpieniu do pozwu, w którym zarzucono, że Grupa Volkswagen, w tym marki Audi, Seat i Skoda, emituje więcej dwutlenku azotu niż twierdziła firma. Sąd Najwyższy w Londynie oddalił pozew w środę po ugodzie.

Producent samochodów zapłaci również kwotę, jak się uważa, liczoną w dziesiątkach milionów funtów na pokrycie kosztów prawnych powoda, a także innych opłat, które, jak się uważa, obejmują koszty naliczone przez inwestorów, którzy wspierali proces sądowy.

Skandal z DieselJetem wybuchł w 2015 roku po tym, jak ujawniono, że Volkswagen zainstalował nielegalne „urządzenia oszukujące”, aby oszukać testy emisji. Stał się jednym z najdroższych skandali korporacyjnych w historii. Firma wydała ponad 30 miliardów euro (26 miliardów funtów) na opłaty prawne i płatności na rzecz klientów, w tym Ugoda w wysokości 15 miliardów dolarów (12 miliardów funtów) w USA. a Proces oszustwa dla byłego dyrektora generalnego Volkswagena, Martina Winterkorna Został przełożony z powodu złego stanu zdrowia.

Volkswagen nie przyznał się do żadnych wykroczeń w ramach ugody. W komunikacie prasowym powiedziała, że ​​ugoda jest „ostrożną ścieżką biznesową”, aby uniknąć kosztów prawnych sześciomiesięcznego procesu i potencjalnych odwołań. Firma uważa, że ​​od wybuchu skandalu w 2015 r. minęło sporo czasu, aby inni właściciele zgłaszali roszczenia, chociaż na wczesnych etapach postępowania sądowego są jeszcze dwa inne brytyjskie zarzuty.

Szereg innych producentów samochodów toczy procesy sądowe w sprawie podobnych roszczeń w Wielkiej Brytanii, w tym Mercedes-Benz, BMW, Jaguar Land Rover, Stylantis, Nissan, Renault, Ford i Volvo. Szacuje się, że łączna liczba wnioskodawców w kraju wynosi ponad milion.

READ  Nick Clegg wraca do Londynu z dwoma innymi prezesami właścicieli Facebooka | Nick Clegg

Philip Harman, główny prawnik Volkswagena, powiedział: „Grupa Volkswagen jest zadowolona, ​​że ​​udało nam się zakończyć ten długotrwały spór w Anglii i Walii. Ugoda jest kolejnym kamieniem milowym, ponieważ Grupa Volkswagen nadal wychodzi poza bardzo niefortunne wydarzenia do września 2015 r.”

Volkswagen zapłacił już miliardy w rozliczeniach na całym świecie związanych z Diesel Jets, ale W Anglii i Walii trwało to dłużej ze względu na inny system Nie pozwala to łatwo na „spory grupowe” w stylu amerykańskim, w ramach których adwokaci mogą podejmować działania w imieniu całej grupy powodów bez ich wyraźnej zgody.

Zamiast tego zaangażowane firmy prawnicze muszą poświęcić czas i pieniądze na badanie i przekonywanie wnioskodawców do zarejestrowania się. Zaangażowane firmy to Slater, Gordon, Lee Day i PGMBM.

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

„To dobry dzień dla powodów i kulminacja pięciu lat trudnych sporów sądowych”, powiedział Tony Winterburn, partner w PGMBM.

Shazia Yamin, partner w Leigh Day, powiedziała: „Rozstrzygnięcie tej sprawy jest ważne, ponieważ była to pierwsza sprawa rozpoczęta i pierwsza rozstrzygnięta. To ogromny moment dla konsumentów.

„To naprawdę ważny kamień milowy, że gdy konsumenci przyłączą się do tych twierdzeń, na końcu może być coś nie tak”.