Volkswagen zgodził się zapłacić 193 miliony funtów w celu uregulowania 91 000 roszczeń prawnych w Anglii i Walii powiązanych z skandal związany z emisją silników wysokoprężnych To wstrząsnęło niemieckim producentem samochodów.
Powodowie otrzymają średnią płatność w wysokości ponad 2100 funtów każdy po przystąpieniu do pozwu, w którym zarzucono, że Grupa Volkswagen, w tym marki Audi, Seat i Skoda, emituje więcej dwutlenku azotu niż twierdziła firma. Sąd Najwyższy w Londynie oddalił pozew w środę po ugodzie.
Producent samochodów zapłaci również kwotę, jak się uważa, liczoną w dziesiątkach milionów funtów na pokrycie kosztów prawnych powoda, a także innych opłat, które, jak się uważa, obejmują koszty naliczone przez inwestorów, którzy wspierali proces sądowy.
Skandal z DieselJetem wybuchł w 2015 roku po tym, jak ujawniono, że Volkswagen zainstalował nielegalne „urządzenia oszukujące”, aby oszukać testy emisji. Stał się jednym z najdroższych skandali korporacyjnych w historii. Firma wydała ponad 30 miliardów euro (26 miliardów funtów) na opłaty prawne i płatności na rzecz klientów, w tym Ugoda w wysokości 15 miliardów dolarów (12 miliardów funtów) w USA. a Proces oszustwa dla byłego dyrektora generalnego Volkswagena, Martina Winterkorna Został przełożony z powodu złego stanu zdrowia.
Volkswagen nie przyznał się do żadnych wykroczeń w ramach ugody. W komunikacie prasowym powiedziała, że ugoda jest „ostrożną ścieżką biznesową”, aby uniknąć kosztów prawnych sześciomiesięcznego procesu i potencjalnych odwołań. Firma uważa, że od wybuchu skandalu w 2015 r. minęło sporo czasu, aby inni właściciele zgłaszali roszczenia, chociaż na wczesnych etapach postępowania sądowego są jeszcze dwa inne brytyjskie zarzuty.
Szereg innych producentów samochodów toczy procesy sądowe w sprawie podobnych roszczeń w Wielkiej Brytanii, w tym Mercedes-Benz, BMW, Jaguar Land Rover, Stylantis, Nissan, Renault, Ford i Volvo. Szacuje się, że łączna liczba wnioskodawców w kraju wynosi ponad milion.
Philip Harman, główny prawnik Volkswagena, powiedział: „Grupa Volkswagen jest zadowolona, że udało nam się zakończyć ten długotrwały spór w Anglii i Walii. Ugoda jest kolejnym kamieniem milowym, ponieważ Grupa Volkswagen nadal wychodzi poza bardzo niefortunne wydarzenia do września 2015 r.”
Volkswagen zapłacił już miliardy w rozliczeniach na całym świecie związanych z Diesel Jets, ale W Anglii i Walii trwało to dłużej ze względu na inny system Nie pozwala to łatwo na „spory grupowe” w stylu amerykańskim, w ramach których adwokaci mogą podejmować działania w imieniu całej grupy powodów bez ich wyraźnej zgody.
Zamiast tego zaangażowane firmy prawnicze muszą poświęcić czas i pieniądze na badanie i przekonywanie wnioskodawców do zarejestrowania się. Zaangażowane firmy to Slater, Gordon, Lee Day i PGMBM.
„To dobry dzień dla powodów i kulminacja pięciu lat trudnych sporów sądowych”, powiedział Tony Winterburn, partner w PGMBM.
Shazia Yamin, partner w Leigh Day, powiedziała: „Rozstrzygnięcie tej sprawy jest ważne, ponieważ była to pierwsza sprawa rozpoczęta i pierwsza rozstrzygnięta. To ogromny moment dla konsumentów.
„To naprawdę ważny kamień milowy, że gdy konsumenci przyłączą się do tych twierdzeń, na końcu może być coś nie tak”.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa