Volkswagen Group zainwestuje 89 miliardów euro (76 miliardów funtów) w nową technologię w ciągu najbliższych czterech lat w ramach dążenia do osiągnięcia jednej czwartej sprzedaży akumulatorów elektrycznych do końca 2026 roku.
Firma ogłosiła również plany elektryfikacji większej liczby swoich europejskich fabryk, przy czym większość jej flagowej produkcji samochodów elektrycznych koncentruje się w fabrykach w Wolfsburgu i Hanowerze w Dolnej Saksonii w Niemczech.
Firma już to ogłosiła Flagowy projekt Volkswagena model Trinity Będzie budowany na nowej linii produkcyjnej w Wolfsburgu od 2026 roku.
Ujawniła, że zmodernizuje linię produkcyjną na miejscu, aby rozpocząć produkcję Volkswagena ID 3 od 2023 r elektryczny hatchback Obecnie jest budowany tylko w Zwickau, a to posunięcie pozwoli grupie zwiększyć produkcję poza obecne limity produkcyjne.
Grupa Volkswagen już planuje otworzyć drugą fabrykę pojazdów elektrycznych w Wolfsburgu od 2030 roku.
Tymczasem produkcja auta będącego efektem projektu Audi Artemis – w ramach której obydwoje przyjadą Następca A8 zapowiedziany przez koncepcję Grandsphere i futurystyczne nadwozia Bentley – do budowy w zakładzie w Hanowerze od 2025 roku.
Chociaż nie podano żadnych szczegółów, prawdopodobne jest, że nadwozia pierwszego całkowicie elektrycznego Bentleya zostaną zbudowane na miejscu, podobnie jak nadwozia Bentayga produkowane obecnie w Niemczech i wysyłane do Crewe. Bentley naciskał na zbudowanie swojego pierwszego samochodu elektrycznego w Crewe, ale lokalizacja produkcyjna nie została jeszcze potwierdzona.
Volkswagen zacznie budować identyfikator buzza W przyszłorocznych modelach pasażerskich i towarowych w Hanowerze potwierdzono również, że obok nich zostanie zbudowana nowa wersja wagonu ID California.
W innym miejscu firma zbuduje dwa nowe modele Porsche Czysta inżynieria elektryczna PPE W zakładzie w Lipsku w Neckarsulm znajduje się rodzina modeli Audi E6. Od 2026 r. nowy Audi Q8 E-tron Powstanie w Brukseli w Belgii.
Zakład Volkswagen Salzgitter stanie się siedzibą Europejskiego Centrum Baterii firmy, gdzie planowane znormalizowane ogniwa baterii będą budowane od 2025 roku.
Hanower zostanie wykorzystany do budowy piast dla modeli MEB, podczas gdy zakłady Braunschwig, Kassel i Salzgitter będą wykorzystywane do produkcji systemów akumulatorowych, wirników i silników elektrycznych do pojazdów elektrycznych opartych na MEB, podczas gdy inne zakłady zostaną wyposażone do nowej generacji Platforma SSP, z której będą korzystać modele Artemis.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji