Vodafone nie działa: usługa jest zakłócona dla tysięcy Brytyjczyków w całej Wielkiej Brytanii
- Klienci Vodafone mają dziś problemy z połączeniem
- Według Down Detector problemy zaczęły się o 08:29 GMT
- Gigant technologiczny twierdzi, że jest „obecnie badany przez nasze zespoły techniczne”.
Jest dostawcą usług szerokopasmowych, z którego korzystają tysiące ludzi w Wielkiej Brytanii, ale wydaje się, że Vodafone ma dziś rano problemy.
Według Down Detector problemy zaczęły się około 08:29 GMT i dotykają użytkowników w całym kraju.
Chociaż przyczyna awarii pozostaje niejasna, spośród tych, którzy doświadczyli problemów, 87 procent stwierdziło, że problem dotyczy internetu stacjonarnego, a 9 procent miało internet mobilny.
Hotspoty znajdują się w Londynie, Manchesterze, Birmingham i Cardiff, ale użytkownicy mediów społecznościowych w innych lokalizacjach skarżyli się na problemy.
Mówią, że mogą połączyć się z routerami, ale nie zezwalają na dostęp do Internetu.
Według Down Detector problemy zaczęły się około 08:29 GMT i dotykają użytkowników w całym kraju.
Chociaż przyczyna awarii pozostaje niejasna, spośród osób, które doświadczyły problemów, 87 procent stwierdziło, że problem dotyczy internetu stacjonarnego, a 9 procent miało problemy z internetem mobilnym.
Jeden z użytkowników powiedział: Czy dla Ciebie również domowe łącze szerokopasmowe #vodafone nie działa? Pierwsze zielone światło w #w12# Londynie, ale brak połączenia…”
Inny dodał: „Przynajmniej Vodafone jest zawsze najgorszy. Internet nie działa… znowu”.
Konto Vodafone UK na Twitterze odpowiada na skargi, doradzając klientom korzystanie z „obszaru samoobsługi” w celu samodzielnego „diagnozowania i obsługi wszelkich problemów”.
Ale wielu twierdzi, że to nie jest pomocne, ponieważ wydaje się, że jest to problem ogólnokrajowy.
Użytkownicy mediów społecznościowych twierdzą, że mogą łączyć się ze swoimi routerami, ale nie zezwalają na dostęp do Internetu
Chociaż Vodafone nie wydał jeszcze oświadczenia, odpowiedział klientom, że „nie jest świadomy żadnych przestojów w tej chwili”.
Jeden użytkownik powiedział: „Przeczytaj pokój.
Problemy ogólnokrajowe i liczne zgłoszenia o niedziałających narzędziach online. Jak najbardziej, wysyłaj tę samą odpowiedź.
Konto Vodafone UK na Twitterze odpowiedziało: „Zostało to zgłoszone naszym zespołom wsparcia, które ciężko pracują, aby przywrócić usługi tak szybko, jak to możliwe”.
W zeszłym tygodniu rywal Virgin Media miał podobną pięciogodzinną awarię, która uniemożliwiła tysiącom Brytyjczyków dostęp do Internetu.
Down Detector pobiera aktualizacje stanu sieci z różnych źródeł, w tym z mediów społecznościowych i raportów przesłanych na jego stronę internetową.
Problemy z siecią pojawiają się po wiadomościach, że Vodafone ma sfinalizować fuzję z rywalem Three w ciągu kilku tygodni.
Rozmowy między gigantem FTSE 100 Vodafone a właścicielem Three, CK Hutchisonem – kierowanym przez biznesmena z Hongkongu Li Ka-Shinga – trwają od ponad sześciu miesięcy.
Sieci mają nadzieję, że połączenie jej operacji w Wielkiej Brytanii pomoże jej konkurować z rywalami we wdrażaniu 5G.
Hotspoty znajdują się w Londynie, Manchesterze, Birmingham i Cardiff, ale użytkownicy mediów społecznościowych w innych lokalizacjach skarżyli się na problemy.
Vodafone twierdzi, że problemy z łącznością są „obecnie badane przez nasze zespoły techniczne”.
„Łącząc nasze firmy, Vodafone UK i Three UK zyskają skalę potrzebną do przyspieszenia pełnego wdrożenia 5G w Wielkiej Brytanii i rozszerzenia łączności szerokopasmowej dla społeczności wiejskich i małych firm”, powiedział Vodafone w aktualizacji dla akcjonariuszy.
Vodafone będzie właścicielem 51 procent nowej firmy, a Hutchison przejmie resztę.
W 2021 roku brytyjski organ nadzorujący konkurencję wydał zgodę na fuzję Virgin Media i O2 o wartości 31 miliardów funtów.
Przerwa ma również miejsce zaledwie kilka miesięcy po tym, jak Vodafone wprowadził nowe pakiety kosztów utrzymania dla gospodarstw domowych i małych firm.
Społeczna taryfa szerokopasmowa zapewnia połączenie z gospodarstwami domowymi za 12 funtów miesięcznie, a gigant technologiczny zapewnia małym firmom bezpłatny dostęp szerokopasmowy przez rok.
Skontaktowano się z firmą Vodafone w celu uzyskania komentarza.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji