Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Virgin Orbit wchodzi na giełdę w związku z fuzją SPAC

Virgin Orbit wchodzi na giełdę w związku z fuzją SPAC

Colorado Springs — Virgin Orbit, twórca małych pojazdów nośnych, wchodzi na giełdę poprzez fuzję z Special Purpose Acquisition Company (SPAC) w ramach umowy, która obejmuje inwestycję Boeinga, firma ogłosiła 23 sierpnia.

Virgin Orbit połączy się z NextGen Acquisition Corp. II, spółka SPAC z kapitałem 383 mln USD. Jednoczesna runda inwestycji private equity (PIPE) z udziałem Boeinga i AE Industrial Partners zapewni dodatkowe 100 milionów dolarów.

Transakcja zapewni Virgin Orbit do 483 mln USD kapitału, w zależności od liczby akcji NextGen wykupionych przez akcjonariuszy. Niektóre z ostatnich transakcji SPAC, zarówno w przemyśle lotniczym, jak iw innych sektorach, przyniosły stosunkowo wysokie stopy zwrotu, ponieważ akcjonariusze faktycznie odzyskują swoje pieniądze, zamiast posiadać udziały w połączonej spółce.

Firma poinformowała, że ​​pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój produkcji rakiet Virgin Orbit One oraz na sfinansowanie rozwoju „biznesu rozwiązań kosmicznych” i nowych inicjatyw rozwoju produktów.

Fuzja zmieni Virgin Orbit w notowaną na Nasdaq spółkę, której początkowa wycena wynosi 3,2 miliarda dolarów. Obecni akcjonariusze Virgin Galactic będą właścicielami 85% połączonej spółki, NextGen będzie właścicielem 10%, a inwestorzy PIPE i SPAC będą sponsorować pozostałe 5%. Firmy spodziewają się, że transakcja zostanie sfinalizowana do końca roku.

„Sukces związany z wprowadzeniem na rynek popchnął firmę do przodu i teraz oczekujemy, że ta inwestycja pozwoli nam wykorzystać nasze wysiłki badawczo-rozwojowe i nasz niesamowity zespół” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Virgin Orbit, Dan Hart.

„Gospodarka kosmiczna rozwija się szybko, a Virgin Orbit ma dobrą pozycję, aby skorzystać ze swojej zdolności do konkurencyjnego startu w dowolnym momencie, z dowolnego miejsca na Ziemi, na dowolną orbitę i milę” – powiedzieli George Mattson i Greg Sam, założyciele NextGen. „Z niecierpliwością czekamy na wykorzystanie naszej wiedzy branżowej i finansowej, w połączeniu z naszą wiedzą na temat kierownictwa i zarządzania spółką publiczną, aby pomóc Virgin Orbit w osiągnięciu kolejnego rozdziału w ekscytującej podróży jako spółka publiczna”.

Według przedstawicieli branży Virgin Orbit od zeszłego roku szuka nowej rundy finansowania. Firma koncentrowała się początkowo na rundzie prywatnego finansowania, ale później firma zwróciła uwagę na SPAC, ponieważ ten alternatywny instrument finansowy stał się popularny. Doniesienia medialne w czerwcu wskazywały, że NextGen szukał umowy z Virgin Orbit.

Hart, w rozmowie telefonicznej z dziennikarzami na krótko przed ostatnią premierą firmy w czerwcu, odmówił komentarza na temat wysiłków finansowych, w tym raportów o odsetkach od NextGen. „Otrzymaliśmy ogromne wsparcie od naszych inwestorów i nadal mamy bardzo silne wsparcie” – powiedział.

Virgin Orbit obsługuje system startu powietrznego LauncherOne, który obejmuje dwustopniowy pocisk wystrzelony z Boeinga 747. Do tej pory firma dokonała trzech prób startu. Po nieudanym pierwszym wystrzeleniu w maju 2020 r. firma weszła na orbitę w styczniu, przewożąc zestaw kostek dla NASA. Swoją najnowszą misję wystartował 30 czerwca, umieszczając na orbicie siedem sześcianów dla Ministerstwa Obrony, Królewskich Holenderskich Sił Powietrznych i polskiego SatRevolution.

Hart powiedział w czerwcu, że firma planuje kolejny start w tym roku, a następnie sześć w 2022. Przyszłoroczne starty obejmą misje z Guam i angielskiego kosmodromu Kornwalii. Dotychczasowe starty firmy pochodziły z Mojave Air and Space Port w Kalifornii.

Firma pracuje nad uaktualnieniem do LauncherOne, ale ujawniła kilka szczegółów. Centrum Kosmiczne NASA Stennis podało w oświadczeniu z 18 sierpnia, że ​​Virgin Orbit podpisała w listopadzie 2020 r. umowę o prawie kosmicznym z centrum, dając firmie dostęp do specjalistycznej wiedzy i obiektów testowych NASA. Firma przeprowadziła serię testów od marca do lipca, aby zmontować nową komorę napędową do silnika NewtonThree używanego w pierwszym etapie LauncherOne.

„Nadal utrzymujemy doskonałą współpracę i czekamy na najnowszy program testowania silników N3.2, który zabierze nas do 2022 roku” – powiedział Tom Alexio, menedżer programu Virgin Orbit Advanced Vehicle Launch Program w oświadczeniu NASA. Nie rozmawialiśmy szczegółowo o tych przyszłych testach ani ogólnie o tym, jak opracowano pojazd startowy.