Podczas wakacji dzieci często spędzają więcej czasu przed ekranami, co sprawia, że rodzice zastanawiają się: czy to szkodzi? Prawdopodobnie.
W przypadku nastolatków prawdopodobieństwo rozwinięcia się OCD w ciągu dwóch lat wzrastało o 13% z każdą godziną grania w gry wideo io 11% z każdą godziną oglądania filmów, wynika z nowego krajowego badania przeprowadzonego przez naukowców z University of California , San Francisco opublikowane 12 grudnia w Dziennik zdrowia młodzieży.
Dzieci, które spędzają dużo czasu grając w gry wideo, zgłaszają, że odczuwają potrzebę grania coraz więcej i nie mogą przestać, mimo prób. Natrętne myśli na temat treści gier wideo mogą przerodzić się w obsesje lub kompulsje”.
Jason Nagata, lekarz medycyny, główny autor badania i asystent profesora klinicznego pediatrii na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Francisco
Dodał, że oglądanie filmów może również umożliwiać kompulsywne oglądanie podobnych treści – a algorytmy i reklamy mogą nasilać to zachowanie.
OCD to stan zdrowia psychicznego, który obejmuje powtarzające się, niechciane myśli, a także powtarzające się zachowania, do których wykonywania dana osoba czuje się zmotywowana. Te natrętne myśli i zachowania mogą poważnie upośledzać osoby cierpiące i osoby im bliskie.
„Uzależnienie od ekranów wiąże się z kompulsją i utratą kontroli nad zachowaniem, które są podstawowymi objawami zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych” – powiedział Nagata.
Utwórz mediaplan rodzinny
Badacze zapytali 9204 nastolatków w wieku 9-10 lat, ile czasu spędzają na różnych typach platform; Średnia wynosiła 3,9 godziny dziennie. Dwa lata później naukowcy zapytali swoich opiekunów o objawy i diagnozy OCD. Wykluczono wykorzystanie ekranów do celów edukacyjnych.
Po dwóch latach u 4,4% nastolatków rozwinęło się OCD o nowym początku. Zarówno gry wideo, jak i strumieniowe przesyłanie wideo są powiązane ze zwiększonym ryzykiem OCD. Naukowcy stwierdzili, że indywidualnie SMS-y, czaty wideo i media społecznościowe nie są związane z OCD, ale może to wynikać z tego, że nastolatki w próbce nie używały ich zbyt często. Dodali, że wyniki mogą się różnić w przypadku starszych nastolatków.
W lipcu Nagata i jego współpracownicy odkryli, że nadmierny czas spędzany przed ekranem był związany z destrukcyjnymi zaburzeniami zachowania u dzieci w wieku od 9 do 11 lat, chociaż media społecznościowe miały największy wpływ na ten stan. W 2021 roku odkryli, że czas spędzany przed ekranem przez nastolatków podwoił się podczas pandemii.
„Chociaż czas przed ekranem może przynieść ważne korzyści, takie jak edukacja i zwiększona socjalizacja, rodzice powinni być świadomi potencjalnych zagrożeń, zwłaszcza dla zdrowia psychicznego” – powiedział Nagata. „Rodziny mogą stworzyć plan wykorzystania multimediów, który może obejmować czas wolny od ekranu, w tym przed snem”.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów