Jaki jest najlepszy sposób na poprawę pamięci w miarę starzenia się? Nowe badanie sugeruje, że to zależy. Ale twój nauczyciel matematyki z czwartej klasy mógł pomyśleć o tym zdaniu, które pomoże ci przypomnieć sobie, jak rozwiązać złożony problem: Proszę wybaczyć ci moją kochaną ciocię Sally.
Nowe badanie prowadzone przez naukowców z University of Michigan i Penn State College of Medicine porównało dwa podejścia do osób z wczesną postacią utraty pamięci.
Obydwa to trening strategii mnemonicznej, który ma na celu powiązanie tego, co ktoś próbuje zapamiętać z czymś innym, takim jak słowo, fraza lub piosenka (taki jak mnemonik „Droga Ciociu Sally”) oraz trening odzyskiwania przestrzennego, który stopniowo wydłuża czas między testami, żeby coś zapamiętać.
Osoby z łagodnymi zaburzeniami poznawczymi, które mogą, ale nie zawsze, mogą prowadzić do późniejszej diagnozy choroby Alzheimera, były w stanie lepiej zapamiętywać informacje podczas korzystania z jednej z tych metod treningu poznawczego. Jednak dane i skany mózgu, które ujawniły, które obszary mózgu były najbardziej aktywne, wykazały, że każda aktywność działa inaczej.
„Nasze badania pokazują, że możemy pomóc osobom z łagodnym upośledzeniem funkcji poznawczych poprawić ilość informacji, których się uczą i zapamiętują; jednak różne podejścia do treningu poznawczego angażują mózg na różne sposoby” – powiedział główny autor i korespondent dr Benjamin Hampstead. Hampstead jest profesorem psychiatrii w Michigan Medicine i A. Ann Arbor Health Care System. Kieruje programem badawczym dotyczącym interwencji opartych na poznaniu i neuromodulacji oraz kieruje kardiologią kliniczną i współkieruje Centrum Neuroobrazowania w finansowanym z budżetu federalnego Centrum Badań nad Chorobą Alzheimera w Michigan.
„Trening strategii pamięci zwiększył aktywność w obszarach mózgu często dotkniętych chorobą Alzheimera, co prawdopodobnie wyjaśnia, dlaczego ta metoda treningu pomogła uczestnikom zapamiętać więcej informacji i na dłużej” – powiedział Hampstead. wskazuje, że przetwarzali informacje wydajniej”.
Hampstead i jego zespół pracowali z Krish Satian, doktorem MBBS, profesorem i przewodniczącym Penn State Department of Neurology oraz dyrektorem Penn State Institute of Neuroscience. Satian zauważył, że podejście do treningu poznawczego prawdopodobnie będzie stawało się coraz ważniejsze w synergii z nowymi terapiami lekowymi na horyzoncie dla osób z zaburzeniami neurodegeneracyjnymi.
Idąc dalej, Hampstead powiedział, że naukowcy i klinicyści mogą wykorzystać tego typu informacje, aby pomóc w ustaleniu najlepszych metod leczenia nielekowego dla pacjentów z zaburzeniami pamięci.
źródło:
Medycyna Michigan – Uniwersytet Michigan
Numer czasopisma:
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków