Po ogłoszeniu przez rząd pierwszej części zintegrowanego programu kolejowego o wartości 96 miliardów funtów, usługi kolejowe w północnej Anglii otrzymają trzykrotność zamierzonej inwestycji.
Plan miliarda funtów ogłoszone w listopadzie – Przysiągłem, że zapewnię szybsze podróże koleją z większą prędkością niż Oryginalne plany HS2 Eastern Line i Northern Powerhouse Rail.
We wtorek minister transportu Grant Shapps zaprezentuje inwestycję o wartości do 11,5 miliarda funtów w Transpennine Road Upgrades, co stanowiło projekt o wartości 2,9 miliarda funtów na usługi między Manchester York przez Leeds.
Od 2025 roku podróżni mogą spodziewać się dwóch dodatkowych pociągów pasażerskich na godzinę i do 40% krótszych czasów przejazdu.
Shapps twierdzi, że lot między Manchesterem a Leeds Skróciłby się z godziny do nieco ponad 30 minut, co stanowiłoby poprawę, która „zrewolucjonizowałaby jazdę przez Penniny”.
To największa pojedyncza inwestycja, jaką jakikolwiek rząd kiedykolwiek dokonał w British Rail. To właśnie tam i prawdopodobnie poza tym, co robili wiktorianie.
Jednak plany zostały odrzucone jako „kolejne ponowne ogłoszenie istniejącego finansowania przez sekretarza transportu, który szuka nagłówków”.
Wskazując na fakt, że ta potrójna inwestycja nie jest dodatkiem do ogólnego pakietu finansowania, który już został ogłoszony, sekretarz generalny TSSA Manuel Cortes powiedział: „Jeśli ten rząd poważnie myśli o dotowaniu naszych kolei, powinien zrobić więcej, aby uporać się z fałszywymi cenami biletów … i poprawić niezawodność i ogólne wypadki.”
Zintegrowany plan kolejowy spotkał się z niepokojem w niektórych kręgach, a krytycy byli sfrustrowani tym, co uważali za rozwodnioną renowację.
Pomimo inwestycji w wysokości 96 miliardów funtów, obietnice poprawy ścieżki TransPennine pojawiły się wraz z zapewnieniami, że kluczowe elementy wcześniej zatwierdzonych ulepszeń nie zostaną zrealizowane. Wśród nich była wschodnia końcówka linii HS2 do Leeds oraz pełna linia szybkiej kolei wschód-zachód łącząca Manchester z Leeds.
Sekretarz ds. Transportu Cieni Louise Hay powiedziała, że wtorkowe oświadczenie niewiele zmieniło dla ludzi na Północy, którzy wciąż są „chore i zmęczeni pustymi słowami tego skorumpowanego rządu”.
Hague powiedział, że na północną gospodarkę wpłynęła „dekada fałszywych obietnic” konserwatystów dotyczących proponowanych ulepszeń na linii między Manchesterem a Leeds.
Shapps twierdzi, że inwestycja jest dowodem jego zaangażowania w rozwiązanie „historycznej nierównowagi” między wydatkami na Północy i Południu. Część tego, powiedział, obejmuje teraz Północ, która otrzymuje „około 14% więcej wydatków na mieszkańca w całym kraju”.
„Więc po raz pierwszy widzimy więcej wydatków na północy. To prawdziwe odwrócenie poprzedniej sytuacji i wszystko to jest częścią naszego planu podniesienia rangi całego kraju.”
Prawie 1 miliard funtów zostanie zwolnionych na realizację kolejnego etapu elektryfikacji linii kolejowej Stalybridge-Manchester. Droga będzie również wyposażona w pełną elektryfikację, pełne oznakowanie cyfrowe oraz dodatkowe pasy.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji