Urząd ds. standardów reklamowych stwierdził, że promowanie pokoi za 35 funtów jest mylące, skoro tylko niewielka część noclegów jest dostępna po tak niskiej cenie. W przyszłości większy odsetek pokoi powinien być dostępny w reklamowanej cenie.
przez Sarah Taffey Maguire, reporterka biznesowa @taaffems
Środa 1 maja 2024 o 00:42, Wielka Brytania
Organ regulacyjny ds. reklamy zakazał sieci hoteli Premier Inn udostępniania pokojów reklamowych „już od 35 funtów za noc”.
Urząd ds. standardów reklamowych ustalił, że w Internecie pojawiła się reklama z listopada, która głosiła: „Premier Inn Edinburgh – pokoje już od 35 funtów za noc”. „Prawdopodobnie wprowadziło widzów w błąd”.
Whitbread, właściciel Premier Inn, pokazał organowi nadzorczemu, że w ciągu roku od emisji reklamy w szkockim mieście było dostępnych 377 pokoi za 35 funtów za noc.
ASA stwierdziła jednak, że klienci pomyślą, że ogłoszenie oznacza, że w przyszłym roku w tej cenie dostępna będzie duża liczba pokoi. W rzeczywistości tylko niewielki procent był dostępny za 35 funtów.
Czytaj więcej
Właściciel Premier Inn, Whitbread, zwalnia 1500 pracowników, chcąc rozszerzyć swoją działalność hotelarską.„Nieodpowiedzialny” post Katie Price na Instagramie i „wprowadzające w błąd” ogólnokrajowe reklamy z Dominicem Westem zakazane przez ASA
Czytelnik złożył skargę do ASA i stwierdził, że nie może znaleźć żadnego pokoju za 35 funtów.
Organ regulacyjny stwierdził, że reklama nie powinna być ponownie wyświetlana w obecnej formie.
„Poprosiliśmy Premier Inn, aby w przyszłości w przypadku korzystania z twierdzeń o stawce „od” znaczna część reklamowanych pokoi była dostępna po reklamowanej cenie.”
W odpowiedzi na tę decyzję Premier Inn powiedział: „Jako wiodąca marka hoteli budżetowych w Wielkiej Brytanii zawsze mamy dostępne setki tysięcy pokoi po atrakcyjnej cenie, ale zgadzamy się, że ta konkretna kampania cyfrowa nie spełniała naszych zwyczajowych wysokich standardów i nigdy nie była naszą zamiar wprowadzić w błąd.
„Niestety problem pojawił się w wyniku oferty za 35 funtów, która okazała się nieco bardziej popularna, niż początkowo oczekiwano – pokoje szybko się wyprzedały, a my nie zareagowaliśmy wystarczająco szybko, aby zaktualizować ceny potencjalnych klientów w naszych płatnych reklamach w oparciu o dostępne zapasy”, powiedział rzecznik firmy.
„Istnieją już ulepszone procesy zapewniające zgodność w przyszłości i jasną weryfikację wszelkich roszczeń i jesteśmy pewni, że ten problem nie pojawi się ponownie”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji