Tysiące ludzi, którzy zaoszczędzili na opłacenie pogrzebu, ryzykują utratę pieniędzy po tym, jak dostawca planu, Safe Hands, wpadnie w kierownictwo.
Firma restrukturyzacyjna wyznaczona do obsługi tego procesu, FRP, powiedziała, że nie była w stanie zapewnić natychmiastowego zwrotu 46 000 klientów Safe Hands, co prowadzi do obaw, że pogrzeby zakupione wcześniej mogą nie zostać honorowane.
Przez następne dwa tygodnie Dignity, jeden z największych wykonawców w Wielkiej Brytanii, zgodzili się organizować pogrzeby w imieniu firmy. Okno zostanie wykorzystane przez FRP do zbadania długoterminowego rozwiązania, takiego jak przeniesienie planów pogrzebowych do innej firmy.
na jej stronie internetowej, bezpieczne ręce Powiedział klientom, że „nie ma pewności, czy plany pogrzebowe będą możliwe do zrealizowania”. Powiedziała, że klienci powinni rozważyć swój plan „zakończony ze skutkiem natychmiastowym”. Obejmuje to plany pogrzebowe, które zostały częściowo opłacone i plany pogrzebowe, które były w trakcie przetwarzania. Nie będą naliczane żadne dalsze premie za polecenie zapłaty ani za zlecenia stałe.”
ten Branża pogrzebowa Każdy dostawca podlega reformie od tego lata, a każdy dostawca będzie regulowany przez Financial Conduct Authority, co zapewni konsumentom większą ochronę.
Firma Safe Hands z siedzibą w Wakefield w hrabstwie West Yorkshire została przejęta przez firmę private equity SHP Capital Holdings dwa lata temu. Tom Gormanley, który dołączył jako dyrektor generalny w momencie zawierania transakcji, zrezygnował na początku tego miesiąca.
FRP powiedział, że firma upadła po poważnych wyzwaniach finansowych, w tym stresie pandemicznym, które uniemożliwiły jej utrzymanie w obecnej formie.
„Naszym bezpośrednim celem było zapewnienie świadczenia tymczasowych usług pogrzebowych z godnością przez następne 14 dni, aby zapewnić, że wszyscy posiadacze planu, którzy umrą, będą pod opieką, ponieważ szukamy długoterminowego rozwiązania”, powiedział Nadim Elyan, jeden z nich. osób odpowiedzialnych.
„Niestety kierownictwo oznacza, że firma nie jest obecnie w stanie wydać refundacji. Doceniamy, jak niepokojący będzie ten okres niepewności.”
FRP zapowiedziała, że przeprowadzi szczegółowe dochodzenie, aby dowiedzieć się, co można zwrócić wierzycielom, w tym posiadaczom polis, których pieniądze są przechowywane w funduszu powierniczym, którego brakuje.
„Niestety istnieje niedobór między poziomem inwestycji posiadaczy planu a oczekiwanym poziomem kosztów planu pogrzebowego do zapłacenia” – powiedział Allian. „Zasadniczo wartość inwestycji nie wystarcza, aby spełnić zobowiązania firmy związane z planem pogrzebowym”.
Płatności klientów były wykorzystywane do pozyskiwania inwestycji, w tym akcji, obligacji, gotówki, nieruchomości i kredytów. Struktura prawna była złożona i FRP stwierdziła, że musi wiedzieć, które z nich są wykonalne dla właścicieli planu.
Urzędnicy powiedzieli, że proces realizacji aktywów i wypłaty częściowych płatności posiadaczom planów był poważnym zadaniem i zajmie trochę czasu. Skontaktują się z właścicielami planu, aby wyjaśnić, w jaki sposób mogą zarejestrować roszczenie. Posiadacze planów i ich rodziny mogą również skontaktować się z zespołem obsługi klienta firmy pod numerem 0800640 9928.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa