Program Vulcan Pathfinder organizacji United Launch Alliance został uruchomiony na SLC-41 na przylądku Canaveral w celu przetestowania czołgów w ramach trwającej kampanii mającej na celu dziewiczy lot pocisku. Chociaż ten wzmacniacz nie będzie pierwszym, który lata, silniki Pathfinder BE-4 zostaną zastąpione silnikami lotniczymi po zakończeniu testów, aby wesprzeć przyszłe starty Vulcan.
Wzmacniacz biorący udział w tym teście przybył na Florydę na pokładzie rakiety ULA RocketShip w lutym 2021 roku i został przetransportowany do ośrodka integracji pionowej (VIF), gdzie zespoły ułożyły pojazd na mobilnej wyrzutni, po czym ULA przeprowadziła wstępny test przy użyciu Vulcana. wyrzutnię, gdy po raz pierwszy wprowadzili ją w marcu 2021 r.
Droga na Wulkan:
Obecnie ULA ma jeden booster gotowy do lotu z rozwojem silników BE-4 w głowie. Ten dopalacz zostanie zastąpiony przez jeden z pierwszymi silnikami lotniczymi i przeprowadzi statyczny próbny odpal SLC-41, po czym zintegruje się i wystrzeli swój pierwszy ładunek Na pierwszą wyprawę Wulkana.
Szpieguję małym okiem… Zaawansowany czołg Centaur V jest na ukończeniu w nowym zrobotyzowanym centrum spawalniczym w Rocket Factory w Decatur, AL. #CountdownToVulcan pic.twitter.com/p4VmxK2PB2
– Tory Bruno (@torybruno) 25 sierpnia 2021
ULA jest w trakcie budowy sprzętu lotniczego na kilka pierwszych startów Vulcana. Dyrektor generalny Tory Bruno udostępnił niedawno zdjęcie zaawansowanego czołgu Centaur V, który jest na ukończeniu w nowym zrobotyzowanym centrum spawalniczym w Decatur, Alabama Rocket Factory.
Pierwszy lot Vulcana będzie startem operacyjnym z klientem komercyjnym. Astrobotic ULA i Vulcan zdecydowały się wystrzelić robotyczny lądownik księżycowy Peregrine, misję naukową w ramach programu Commercial Lunar Payload Services (CLPS) NASA.
Ta premiera została pierwotnie zaplanowana na 2021 r., ale została przełożona z kilku powodów. Pierwsza to gotowość statku kosmicznego Astrobot, który nie został jeszcze przygotowany do lotu.
Po drugie, ULA nie otrzymała jeszcze silników BE-4 do lotów z Blue Origin. Bruno niedawno stwierdził, że gotowość silnika przyspieszy dostępność rakiety, ale składnik prędkości dla pierwszego lotu pozostaje gotowością ładunku.
W rzeczywistości powiedziałeś, że dostępność ładunku określi pierwszy lot, a dostępność silników będzie napędzać rakietę (wcześniej).
– Tory Bruno (@torybruno) 25 sierpnia 2021
Bruno powiedział niedawno na Space Symposium 2021, że nie spodziewa się otrzymać silników do lotu BE-4 przed końcem roku.
Bruno ostatnio wyraził się bardziej otwarcie w swoich publicznych słowach, gdy mówił o opóźnieniu silnika BE-4, mówiąc: „Potrzebuję ich do ciężkiej pracy nad naszymi planami i wykonania ich na czas”.
Bruno również odpowiedział na to na Twitterze, mówiąc, że spodziewa się silników przed końcem roku i że obecnie silnik pracuje dobrze i jest w fazie testów prekwalifikacyjnych, a silniki lotnicze rozpoczęły produkcję. Pocisk ma być gotowy przed ładunkiem.
Powiedział też, że ULA „zdołała pogodzić się z 'opóźnieniem’, ale będę z wami w porządku, spotkania, które dla nich ustaliliśmy, tak naprawdę nie jesteśmy w stanie wykonać żadnych większych ruchów po tym ”.
Na pytanie na Twitterze, czy obecny harmonogram BE-4 jest nadal szybszy, niż gdyby ULA zbudowała silnik pokładowy, Torey odpowiedział tylko „tak”.
Spodziewam się silników przed końcem roku. Jeśli pojawią się jakieś nieoczekiwane wyzwania, mogą je ominąć. Obecnie silnik działa prawidłowo i jest wstępnie przetestowany. Rozpoczęto produkcję silników lotniczych. Spodziewam się, że pocisk będzie gotowy przed ładunkiem
– Tory Bruno (@torybruno) 25 sierpnia 2021
Niektóre inne ładunki Vulcana albo zostały przeniesione do Atlasu V, albo zostały opóźnione same. Na przykład w maju tego roku USSF-51 został przeniesiony do Atlasu V na wniosek ULA, ponieważ Vulcan nie byłby gotowy do wystrzelenia na czas. Ta zmiana zaszkodzi ULA finansowo, ponieważ Atlas V jest droższy niż Vulcan, ale ta zmiana pozwala na wystrzelenie pierwszych dwóch Vulcanów, gdy będą gotowe i nie odepchną USSF-51.
Jednym z głównych ładunków Vulcan jest Dream Chaser w Sierra Nevada, który posłuży do dostarczenia ładunku na Międzynarodową Stację Kosmiczną. I miał własne opóźnienia, głównie z powodu Covid-19. W styczniu 2021 r. ogłoszono, że lot testowy zostanie przesunięty do 2022 r. Ale z powodu opóźnień ze strony Vulcana, którego silniki lotnicze nie były gotowe, i Covid-19 oraz innych opóźnień dla Dream Chasera, może nie wystartować wcześniej niż wcześnie 2023. Po locie W ramach obecnego kontraktu jest łącznie 6 startów Dream Chaser.
Poza tymi dwoma ładunkami, Vulcan ma wystrzelić co najmniej 3 dodatkowe ładunki bezpieczeństwa narodowego dla Sił Kosmicznych, USSF-112, USSF-106 i USSF-87, z których wszystkie mają wystrzelić w 2023 roku. Tory powiedział mają ponad 30 misji. Uruchomi się w Vulcan.
(Główny obraz za pośrednictwem ULA)
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków