TSB przeanalizowało swoje dane wewnętrzne i znalazło przypadki oszustw w trzech największych kategoriach oszustw, które pojawiły się za pośrednictwem serwisów społecznościowych należących do Meta.
Według analizy przeprowadzonej przez wiodący bank, na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, WhatsApp i Instagram, dochodzi do coraz większej liczby oszustw finansowych.
TSB powiedział, że przeszło 80% jego spraw w trzech największych kategoriach oszustw metaposiadanych spółek po analizie własnych danych wewnętrznych z okresu dwóch lat.
Te kategorie oszustw to kupowanie, podszywanie się pod inne osoby i oszustwa inwestycyjne według rozmiaru/rozmiaru sprawy.
Eksperci ds. oszustw TSB ostrzegali użytkowników, aby uważali na spam, który rzekomo pochodzi od rodziny lub przyjaciół, i radzili, aby przed przekazaniem pieniędzy skontaktować się bezpośrednio z daną osobą.
Brytyjski bank powiedział również nowym inwestorom, aby trzymali się uznanych platform inwestycyjnych i unikali programów „szybkiego wzbogacenia się”, znanych w Wielkiej Brytanii. Media społecznościowe.
Po uruchomieniu odzyskiwania gwarancji w 2019 r. TSB zwróciło 97% osób zaangażowanych w przypadki oszustw – z wyjątkiem tych, którzy sami byli zamieszani w oszustwa lub tych, którzy nadużywają gwarancji.
Paul Davis, dyrektor ds. zapobiegania oszustwom w TSB, powiedział: „Firmy mediów społecznościowych muszą pilnie oczyścić swoje platformy, aby chronić niezliczone niewinne osoby, które codziennie korzystają z ich usług.
„W międzyczasie wzywamy opinię publiczną do zachowania czujności w stosunku do potencjalnie fałszywych treści – i rozpowszechniania informacji, aby pomóc chronić osoby wokół ciebie”.
Meta mówi, że podejmuje działania i połączyła siły z Stop Strips UK, aby rozpocząć kampanię uświadamiającą za pośrednictwem WhatsApp – Stop. On myśli. komunikować się.
Reklamodawcy usług finansowych na platformach Meta, których reklamy są kierowane do użytkowników w Wielkiej Brytanii, muszą teraz uzyskać zezwolenie od Financial Conduct Authority (FCA).
Rzecznik Meta powiedział: „Jest to problem dotyczący całej branży, a oszuści stosują coraz bardziej wyrafinowane taktyki, aby oszukiwać ludzi na różne sposoby, w tym e-maile, SMS-y i offline.
Czytaj więcej:
Kampania przeciwko „nędzy SMS-ów” z nowym planem zwalczania oszustw
21 miliardów funtów funduszy publicznych zostało utraconych w wyniku oszustw od początku pandemii COVID-19, a większość z nich nigdy nie zostanie odzyskana
„Nie chcemy, aby ktokolwiek padł ofiarą tych przestępców, dlatego nasze platformy mają systemy zapobiegające oszustwom, reklamodawcy usług finansowych są teraz zobowiązani do uzyskania autoryzacji przez Financial Conduct Authority (FCA) i prowadzimy kampanie uświadamiające konsumentów jak rozpoznać nieuczciwe zachowanie.
„Ludzie mogą również zgłaszać te treści za pomocą kilku prostych kliknięć, a my współpracujemy z policją, aby wesprzeć ich dochodzenie”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa