Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ukryty rysunek Rembrandta ujawniony pod Strażą nocną | Rembrandta

ukryty rysunek przez Rembrandta Odkryta pod grubą farbą najsłynniejszego dzieła holenderskiego mistrza, Straży nocnej, która po raz pierwszy ujawnia oryginalną wizję artysty dotyczącą masywnego płótna.

Rysunek przygotowawczy, wykonany beżową farbą o dużej zawartości kredy, został znaleziony w wyniku dwuipółletnich badań prowadzonych przez konserwatorów, ekspertów danych i historyków sztuki w Rijksmuseum w Amsterdamie.

Rysunek ujawnia badaczom dowody na szereg zmian dokonanych przez Rembrandta van Rijna w układzie 34 różnych postaci oraz grupowaniu piór, włóczni i mieczy wokół nich, zanim obraz został ukończony w 1642 roku.

Nocna Straż, która przedstawia milicję pod dowództwem kapitana Fransa Banincka Kocha, zajęła trzy lata, gdy Gwardia Cywilna Amsterdamu przydzieliła mu salę bankietową w swojej kwaterze głównej w Kloevenerduellen.

Mapa wapnia przedstawia rysunek Rembrandta w górnej części panelu
Mapa wapnia przedstawia rysunek Rembrandta w górnej części panelu. Zdjęcie: Rijksmuseum

Peter Roelofs, Head of Paintings w Rijksmuseum, powiedział, że dzięki zastosowaniu przez artystę farby bogatej w kredę, którą można uchwycić za pomocą najnowszej technologii skanowania, udało się uwidocznić tajny rysunek Rembrandta poprzez „mapę wapniową” dzieła. .

Powiedział: Widzimy linie i krzywe. Wykorzystując krzywe stworzył szkic architektury w tle. Możesz zapytać, dlaczego jest to takie ważne? Cóż, daje nam to wrażenie, że możemy zajrzeć w ramię Rembrandta, gdy pracuje nad Strażą nocną.

„Zawsze podejrzewaliśmy, że Rembrandt musiał namalować go na kampusie przed rozpoczęciem tak złożonej kompozycji. Ale to zawsze było założenie.

„Teraz, kiedy możemy zajrzeć pod powierzchnię lepiej niż kiedykolwiek, mamy dowody, które po raz pierwszy dają nam prawdziwy wgląd w proces twórczy Rembrandta. Fascynujące jest obserwowanie, jak badał właściwą kombinację. Odkryliśmy początki Nocnej Straży”.

Od lata 2019 r. personel pracujący nad czymś, co nazywają „Operacją Nocna Straż”, korzysta z najnowszych technologii, aby uzyskać nowe informacje na temat obrazu, zanim będzie można go przywrócić.

Rembrandt zastosował technikę impastową, polegającą na nałożeniu na płótno grubej farby, aby uzyskać trójwymiarową strukturę odbijającą światło.

Zastosowano metody obrazowania, aby dotrzeć pod warstwy. Odkryli, że Rembrandt pierwotnie narysował pióra do hełmu szeregowca Claesa van Krogsbergena, ale później je namalował.

Wyciągnął więcej włóczni niż zrobił i ustawił nogi sierżantowi Rombotowi Kempowi, a istnieją przesłanki, że pomiędzy kapitanem a jego porucznikiem Willemem van Roytenburgiem miał być dodatkowy miecz.

Możesz zapytać: „Dlaczego Rembrandt zmienił zdanie?” powiedział Roelofs. „Nie wiemy. Ale możliwe, że wyrywał pióra, ponieważ przyciągnęły one wiele uwagi, ponieważ Van Kreuzbergen znajduje się w centrum formacji.”

Głównym celem najnowszych badań w The Night Watch było przygotowanie do pierwszej od ponad 40 lat renowacji.

Chociaż obraz przetrwał cztery burzliwe stulecia, w tym transport do nadmorskiego schronienia na wydmach na początku II wojny światowej, mówi się, że jest w bardzo dobrym stanie pomimo śladów zużycia, przebarwień i utraty farby z biegiem czasu.

Roelofs powiedziała, że ​​priorytetem było zajęcie się deformacją płótna widoczną w szczególności w lewym górnym rogu, która prawdopodobnie miała miejsce, gdy przebywała w skrzydle Phillipsa w Rijksmuseum podczas remontu głównego budynku w latach 2003-2013.

Petria Noble, kierownik Działu Konserwacji Malarstwa w muzeum, powiedziała, że ​​panel o wymiarach 3,63 x 4,37 metra zostanie wyjęty z istniejącego drewnianego noszy, do którego od 1975 r. przymocowano obraz metalowymi gwoździami.

Powiedziała: „Czujemy bardzo mocno, że drewniane nosze przyczyniają się do problemu, ponieważ drewniane nosze faktycznie inaczej reagują na płótno. Następnie zostaną włożone do nowego sitka, niereaktywnego materiału, który naszym zdaniem będzie bardziej stabilna w płótnie. Następnie oczekuje się, że będzie się rozluźniać”.

„Jedną z pierwszych rzeczy, które musisz zrobić, jest bardzo delikatne i metodyczne usunięcie tych szpilek. I oczywiście musimy użyć delikatnego ciężaru, aby wypchnąć te zniekształcenia, które widzimy wzdłuż lewej i prawej krawędzi, na zewnątrz”.

Proces rozpocznie się w styczniu i ma potrwać do trzech miesięcy, po czym zostaną rozważone dalsze możliwe techniki konserwacji, w tym usunięcie wielu warstw lakieru z powierzchni roboczej.