Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ujawniono: supermarkety, które najbardziej podniosły ceny, ponieważ niektóre produkty podwoiły się

Ujawniono: supermarkety, które najbardziej podniosły ceny, ponieważ niektóre produkty podwoiły się

Według grupy konsumentów Which?, ceny wielu artykułów spożywczych codziennego użytku podwoiły się w ciągu ostatniego roku, ponieważ koszt artykułów marek własnych wciąż rośnie.

Według analizy ponad 25 000 produktów spożywczych i napojów w ośmiu supermarketach: Aldi, Asda, Lidl, Morrisons, Ocado, Sainsbury’s, Waitrose.

Stwierdzono, że podstawowe towary, takie jak mleko, mięso i owoce, również odnotowały największy wzrost cen.

każdy? Przyjrzałem się średnim cenom produktów w okresie trzech miesięcy do końca lutego w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Ceny wzrosły najbardziej w Lidlu, a następnie w Aldi, Asda, Morrisons, Waitrose, Sainsbury’s, Tesco, a następnie w Ocado.

Stwierdzono, że roczna inflacja popularnych produktów spożywczych i napojów wyniosła 16,5 procent w ośmiu sklepach. W szczególności inflacja wzrosła na warzywach, sokach, napojach, sokach i zbożach.

Mówi się, że cena Asdy Free From Special Flakes (300 g) wzrosła o 129 procent, z 62 pensów do 1,43 funta, podczas gdy cena podstawowej włoskiej mozzarelli Waitrose (150 g) wzrosła z 80 pensów do 1,77 funta, co stanowi wzrost o 121 procent.

Płatki Morrison’s Free From Corn Flakes (300 g) również znacznie wzrosły z 60 pensów do 1,29 GBP (115%).

Sainsbury’s Hubbard’s Foodstore Water (2 l), Tesco Creamfields French Brie (200 g) i Lidl’s Chene D’argent Camembert (250 g) również wzrosły ponad dwukrotnie.

Sue Davies, która? Szef polityki żywnościowej powiedział: „Niepokojące jest to, że nasz tracker pokazuje, że ceny niektórych artykułów codziennego użytku wzrosły ponad dwukrotnie w ciągu ostatniego roku – szczególnie mocno ucierpiały tańsze towary markowe.

„Supermarkety muszą zintensyfikować wysiłki i zapewnić każdemu łatwy dostęp do niedrogich podstawowych opakowań żywności w pobliskim sklepie, zwłaszcza w obszarach, w których ludzie najbardziej jej potrzebują.

READ  Akcje Credit Suisse ucierpiały, gdy inwestorzy zaczęli się denerwować

„Sprzedawcy detaliczni powinni również oferować przejrzyste ceny, aby ludzie mogli łatwo zidentyfikować produkty, które oferują najlepszą wartość”.

Rzecznik Lidla powiedział: „Jesteśmy bardzo zaniepokojeni, że od czasu wprowadzenia na rynek tego„ trackera ”, nieustannie publikujemy informacje, które my i inni sprzedawcy detaliczni potwierdziliśmy jako niepoprawne. Obejmuje to dane produktów, których nawet nie znamy sprzedać.” każdy? „Nie dostrzega błędów” – powiedział Liddell.

Rzecznik Asda powiedział: „Ciężko pracujemy, aby utrzymać ceny pod kontrolą dla klientów pomimo globalnej presji inflacyjnej i pozostajemy najtańszym dużym supermarketem – pozycja uznawana przez rynek Who? dla dużego sklepu każdego miesiąca przez ostatnie trzy lata.

„Niedawno ogłosiliśmy, że do końca maja zamrozimy ceny ponad 500 produktów popularnych marek i marek własnych, z których ponad połowa to mięso, nabiał oraz świeże owoce i warzywa”.

Rzecznik Morrison powiedział: „Jest to okres bezprecedensowej inflacji i ciężko pracujemy, aby utrzymać niskie i konkurencyjne ceny dla naszych klientów, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu i dostępności we wszystkich naszych sklepach.

„Ostatnio obniżyliśmy ceny 1000 popularnych produktów i pozostajemy zobowiązani do robienia wszystkiego, co w naszej mocy, aby pomóc, jeśli chodzi o koszty zakupów spożywczych”.

Rzecznik Ocado powiedział: „Nadal wspieramy naszych klientów inwestycjami cenowymi zarówno w produkty markowe, jak i zastrzeżone. Niedawno wprowadziliśmy obietnicę ceny Ocado, aby klienci mogli mieć pewność, że otrzymują świetną wartość. „

Rzecznik Waitrose powiedział: „Chociaż żaden detalista nie jest odporny na inflację, szczególnie w przypadku produktów mlecznych stanowiących większość tego koszyka, ciężko pracujemy, aby ceny były jak najbardziej przystępne dla naszych klientów – i już zobowiązaliśmy się do dostarczenia rekordowej kwoty 100 milionów funtów” funtów, aby obniżyć ceny setek artykułów codziennego użytku”.

Aldi odmówił komentarza.

Skontaktowano się z Sainsbury’s i Tesco w celu uzyskania komentarza.

READ  Volkswagen Golf został wymyślony na nowo dzięki jeszcze mocniejszemu GTI