Z historią sięgającą 50 lat, BMW M udowodniło swoją wartość jako wysokowydajny oddział niemieckiego producenta samochodów, wprowadzając samochody M.
Ale po kilkudziesięciu latach za pasem BMW M powstawały tylko trzy modele CSL: 3.0 CSL z 1973 (niedługo po narodzinach BMW M), E46 M3 CSL z 2003 i Niedawno zaprezentowany M4 CSL.
Skrót ten – symbolizujący współzawodnictwo, sport i lekkość – stał się synonimem twardych, jadących po drogach, torowych samochodów M, a ich ekskluzywność sprawiła, że są jeszcze bardziej pożądane zarówno przez entuzjastów, jak i kolekcjonerów.
Ale czy wiesz, że BMW ma cztery inne prototypy CSL, które są prawie aktualne? BMW M zabiera nas na wycieczkę po tajnym garażu, w którym znajdują się te cztery samochody, których świat nigdy wcześniej nie widział.
BMW M3 CSL E46 V8
Nie mylić z BMW M3 GTR, prototyp E46 M3 CSL V8 pozostał raz, ale w jakimś celu. Z silnikiem 430 KM (321 kW) 4.0L S65VB40 pod maską, został zbudowany przez BMW jako nośnik przed próbą dla silnika V8 używanego w innych pojazdach BMW. Spostrzeżenia popłynęły z M3 CSL V8 do rodziny silników M, takich jak S85 (V10) i S65 (V8).
BMW M5 CSL E60 V10
Podobnie jak M3 CSL V8, BMW M5 CSL E60 V10 stało się prototypem nowo opracowanego, szybkiego silnika V10 o pojemności 5,5 litra, który wytwarzał 630 KM (470 kW) i osiągał szczytową prędkość 8750 obr./min. Aby dorównać wytworzonej ogromnej mocy, BMW stworzyło lżejsze M5 CSL z dachem z włókna węglowego, siedzeniami Recaro i bez tylnych siedzeń — oszczędzając w ten sposób 331 funtów (150 kilogramów).
Dzięki lepszemu tuningowi, w tym zawieszeniu i dodatkowemu chłodzeniu, M5 CSL przejął Nürburgring w 7 minut 50 sekund. The BMW M5 CSL zawsze było wyjątkoweObchody 25-lecia BMW M.
BMW M6 CSL E63 V10
W odróżnieniu od prototypów M3 CSL V8 i M5 CSL, E63 M6 CSL V10 stał się aktywnym stanowiskiem testowym BMW. Oprócz niskiej masy, M6 CSL V10 był wyposażony w automatyczny tylny spojler i chowany przedni spoiler, zaprojektowany w celu dalszej poprawy osiągów coupe.
BMW M6 CSL jest również wyposażone w lusterka zewnętrzne w słupku M, które można znaleźć w najbardziej sportowym modelu BMW.
BMW M2 CSL F87
M2 był najciaśniejszy 450 KM (336 kW) M2 CS, ale czy wiesz, że BMW M jednocześnie pracowało nad M2 CSL? Zbudowany, aby jeszcze bardziej zwiększyć osiągi M2 Competition, M2 CSL miał taką samą moc i moment obrotowy 406 lb-ft (550 Nm), dostarczając lekką, dwumiejscową, mocną jednostkę z siedzeniami kubełkowymi, pałąkiem dachowym i konsolą środkową z CFRP. ), tylne skrzydło z włókna węglowego i hamulce węglowo-ceramiczne.
Modele M2 CS i M2 CSL zostały wprowadzone wewnętrznie, ale zielone światło trafiło na M2 CS z jego funkcjami bardziej dostosowanymi do codziennego użytku. M2 CSL pozostał jednorazowy.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów