Z historią sięgającą 50 lat, BMW M udowodniło swoją wartość jako wysokowydajny oddział niemieckiego producenta samochodów, wprowadzając samochody M.
Ale po kilkudziesięciu latach za pasem BMW M powstawały tylko trzy modele CSL: 3.0 CSL z 1973 (niedługo po narodzinach BMW M), E46 M3 CSL z 2003 i Niedawno zaprezentowany M4 CSL.
Skrót ten – symbolizujący współzawodnictwo, sport i lekkość – stał się synonimem twardych, jadących po drogach, torowych samochodów M, a ich ekskluzywność sprawiła, że są jeszcze bardziej pożądane zarówno przez entuzjastów, jak i kolekcjonerów.
Ale czy wiesz, że BMW ma cztery inne prototypy CSL, które są prawie aktualne? BMW M zabiera nas na wycieczkę po tajnym garażu, w którym znajdują się te cztery samochody, których świat nigdy wcześniej nie widział.
BMW M3 CSL E46 V8
Nie mylić z BMW M3 GTR, prototyp E46 M3 CSL V8 pozostał raz, ale w jakimś celu. Z silnikiem 430 KM (321 kW) 4.0L S65VB40 pod maską, został zbudowany przez BMW jako nośnik przed próbą dla silnika V8 używanego w innych pojazdach BMW. Spostrzeżenia popłynęły z M3 CSL V8 do rodziny silników M, takich jak S85 (V10) i S65 (V8).
BMW M5 CSL E60 V10
Podobnie jak M3 CSL V8, BMW M5 CSL E60 V10 stało się prototypem nowo opracowanego, szybkiego silnika V10 o pojemności 5,5 litra, który wytwarzał 630 KM (470 kW) i osiągał szczytową prędkość 8750 obr./min. Aby dorównać wytworzonej ogromnej mocy, BMW stworzyło lżejsze M5 CSL z dachem z włókna węglowego, siedzeniami Recaro i bez tylnych siedzeń — oszczędzając w ten sposób 331 funtów (150 kilogramów).
Dzięki lepszemu tuningowi, w tym zawieszeniu i dodatkowemu chłodzeniu, M5 CSL przejął Nürburgring w 7 minut 50 sekund. The BMW M5 CSL zawsze było wyjątkoweObchody 25-lecia BMW M.
BMW M6 CSL E63 V10
W odróżnieniu od prototypów M3 CSL V8 i M5 CSL, E63 M6 CSL V10 stał się aktywnym stanowiskiem testowym BMW. Oprócz niskiej masy, M6 CSL V10 był wyposażony w automatyczny tylny spojler i chowany przedni spoiler, zaprojektowany w celu dalszej poprawy osiągów coupe.
BMW M6 CSL jest również wyposażone w lusterka zewnętrzne w słupku M, które można znaleźć w najbardziej sportowym modelu BMW.
BMW M2 CSL F87
M2 był najciaśniejszy 450 KM (336 kW) M2 CS, ale czy wiesz, że BMW M jednocześnie pracowało nad M2 CSL? Zbudowany, aby jeszcze bardziej zwiększyć osiągi M2 Competition, M2 CSL miał taką samą moc i moment obrotowy 406 lb-ft (550 Nm), dostarczając lekką, dwumiejscową, mocną jednostkę z siedzeniami kubełkowymi, pałąkiem dachowym i konsolą środkową z CFRP. ), tylne skrzydło z włókna węglowego i hamulce węglowo-ceramiczne.
Modele M2 CS i M2 CSL zostały wprowadzone wewnętrznie, ale zielone światło trafiło na M2 CS z jego funkcjami bardziej dostosowanymi do codziennego użytku. M2 CSL pozostał jednorazowy.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Emdoor przygotowuje się do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie nowej technologii sztucznej inteligencji podczas targów Global Sources Mobile Electronics Show 2024.
LinkedIn wykorzystuje Twoje dane do szkolenia Microsoft, OpenAI i jego modeli AI – oto jak to wyłączyć
Zapomnij o Apple Watch Series 10 — Apple Watch Ultra 2 w kolorze Satin Black to smartwatch, który warto mieć