Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ujawniono cztery „tajne” prototypy prawie powstającego BMW M CSL

Ujawniono cztery „tajne” prototypy prawie powstającego BMW M CSL

Z historią sięgającą 50 lat, BMW M udowodniło swoją wartość jako wysokowydajny oddział niemieckiego producenta samochodów, wprowadzając samochody M.

Ale po kilkudziesięciu latach za pasem BMW M powstawały tylko trzy modele CSL: 3.0 CSL z 1973 (niedługo po narodzinach BMW M), E46 M3 CSL z 2003 i Niedawno zaprezentowany M4 CSL.

Skrót ten – symbolizujący współzawodnictwo, sport i lekkość – stał się synonimem twardych, jadących po drogach, torowych samochodów M, a ich ekskluzywność sprawiła, że ​​są jeszcze bardziej pożądane zarówno przez entuzjastów, jak i kolekcjonerów.

Ale czy wiesz, że BMW ma cztery inne prototypy CSL, które są prawie aktualne? BMW M zabiera nas na wycieczkę po tajnym garażu, w którym znajdują się te cztery samochody, których świat nigdy wcześniej nie widział.

BMW M3 CSL E46 V8

Tajne prototypy BMW M CSL - BMW M3 CSL PROTOTYP E46 V8

Nie mylić z BMW M3 GTR, prototyp E46 M3 CSL V8 pozostał raz, ale w jakimś celu. Z silnikiem 430 KM (321 kW) 4.0L S65VB40 pod maską, został zbudowany przez BMW jako nośnik przed próbą dla silnika V8 używanego w innych pojazdach BMW. Spostrzeżenia popłynęły z M3 CSL V8 do rodziny silników M, takich jak S85 (V10) i S65 (V8).

BMW M5 CSL E60 V10

Tajne prototypy BMW M CSL - BMW M5 CSL PROTOTYP E60 V10
Tajne prototypy BMW M CSL - BMW M5 CSL PROTOTYP E60 V10

Podobnie jak M3 CSL V8, BMW M5 CSL E60 V10 stało się prototypem nowo opracowanego, szybkiego silnika V10 o pojemności 5,5 litra, który wytwarzał 630 KM (470 kW) i osiągał szczytową prędkość 8750 obr./min. Aby dorównać wytworzonej ogromnej mocy, BMW stworzyło lżejsze M5 CSL z dachem z włókna węglowego, siedzeniami Recaro i bez tylnych siedzeń — oszczędzając w ten sposób 331 funtów (150 kilogramów).

Dzięki lepszemu tuningowi, w tym zawieszeniu i dodatkowemu chłodzeniu, M5 CSL przejął Nürburgring w 7 minut 50 sekund. The BMW M5 CSL zawsze było wyjątkoweObchody 25-lecia BMW M.

READ  Steve Aoki dołącza do Neuro Gum jako inwestor wspierający markę

BMW M6 CSL E63 V10

Tajne prototypy BMW M CSL - BMW M6 CSL PROTOTYP E63 V10
Tajne prototypy BMW M CSL - BMW M6 CSL PROTOTYP E63 V10

W odróżnieniu od prototypów M3 CSL V8 i M5 CSL, E63 M6 CSL V10 stał się aktywnym stanowiskiem testowym BMW. Oprócz niskiej masy, M6 CSL V10 był wyposażony w automatyczny tylny spojler i chowany przedni spoiler, zaprojektowany w celu dalszej poprawy osiągów coupe.

BMW M6 CSL jest również wyposażone w lusterka zewnętrzne w słupku M, które można znaleźć w najbardziej sportowym modelu BMW.

BMW M2 CSL F87

Tajne prototypy BMW M CSL - BMW M2 CSL PROTOTYP F87
Tajne prototypy BMW M CSL - BMW M2 CSL PROTOTYP F87

M2 był najciaśniejszy 450 KM (336 kW) M2 CS, ale czy wiesz, że BMW M jednocześnie pracowało nad M2 CSL? Zbudowany, aby jeszcze bardziej zwiększyć osiągi M2 Competition, M2 CSL miał taką samą moc i moment obrotowy 406 lb-ft (550 Nm), dostarczając lekką, dwumiejscową, mocną jednostkę z siedzeniami kubełkowymi, pałąkiem dachowym i konsolą środkową z CFRP. ), tylne skrzydło z włókna węglowego i hamulce węglowo-ceramiczne.

Modele M2 CS i M2 CSL zostały wprowadzone wewnętrznie, ale zielone światło trafiło na M2 CS z jego funkcjami bardziej dostosowanymi do codziennego użytku. M2 CSL pozostał jednorazowy.