Urlopowicze z Wielkiej Brytanii stanęli w obliczu większego chaosu w podróży easyJet Kolejnych 80 podróży zostało odwołanych w niedzielę, a drogi zaczęły zalewać, gdy kierowcy wracali z weekendów i jubileuszy w połowie semestru.
Szacuje się, że dziesiątki tysięcy brytyjskich podróżnych utknęło na lotniskach w całej Europie po tym, jak w weekend odwołano prawie 200 lotów.
W miarę zbliżania się czterodniowych wakacji Platynowego Jubileuszu, wraz z przerwą półsemestralną dla większości szkół w Anglii i Walii, easyJet poinformował, że odwołało około 80 lotów „z powodu trwającego trudnego środowiska operacyjnego”, dotykając około 12 000 osób.
Kilka lotów British Airways i Wizz Air do Gatwick w niedzielę również zostało odwołanych, a około 3000 pasażerów lecących do Luton zostało przekierowanych na inne lotniska po tym, jak tymczasowa przerwa w dostawie prądu wpłynęła na tamtejsze systemy kontroli ruchu lotniczego.
Tymczasem na drogach wielu z 19 milionów kierowców, którzy spodziewali się zasiąść za kółkiem w ciągu czterodniowego weekendu, zaczęło wracać do domu, powodując stres na głównych drogach.
W Londynie problemy z podróżami będą kontynuowane w przyszłym tygodniu 4000 pracowników stacji metra ma odejść od 24 godzin w poniedziałek Po załamaniu rozmowy miały na celu uniknięcie strajku. Londyńczycy zostali poproszeni o unikanie podróży metrem od poniedziałku rano do 8 rano we wtorek.
Odwołania linii easyJet w niedzielę wpłynęły głównie na lotnisko Gatwick. Przyjeżdżają po 25 odlotach i 22 przylotach z West Sussex Center Został odwołany w sobotędotyczy co najmniej 7000 pasażerów.
„Bardzo nam przykro i w pełni rozumiemy zakłócenia dla naszych klientów” – powiedziała linia lotnicza. „Koncentrujemy się na tym, aby jak najszybciej dotrzeć do celu”. easyJet powiedział, że wydłużył godziny obsługi klienta i pomaga osobom dotkniętym problemem w znalezieniu zakwaterowania w hotelu, gdy jest to wymagane.
Wśród poszkodowanych znalazły się loty z Barcelony, Nicei, Madrytu, Belfastu, Genewy, Korfu, Faro i Glasgow.
Kończy fatalny tydzień dla lotnisk w Wielkiej Brytanii, z urlopem na pół roku, naznaczonym długimi kolejkami, opóźnieniami odlotów i setkami odwołanych lotów, w tym Ponad 180 firm wakacyjnych Tui. Braki kadrowe, problemy informatyczne i Zła pogoda w Europie, prowadząca do ograniczeń kontroli ruchu lotniczegoBył obwiniany.
Linie lotnicze i lotniska walczą z rosnącym popytem po zniesieniu wszystkich międzynarodowych ograniczeń podróży Covid w Wielkiej Brytanii 18 marca.
Linie lotnicze zwolniły w Wielkiej Brytanii ponad 30 000 pracowników w ciągu ostatnich dwóch lat, gdy podróże lotnicze zostały wstrzymane podczas blokad. Gatwick ma o 40% mniej bezpośrednio pracujących pracowników niż przed pandemią, podczas gdy easyJet stracił 10% swoich pracowników.
Wcześniej w tym tygodniu szef Ryanair Michael O’Leary, Wezwał do sprowadzenia personelu wojskowego, aby złagodzić zakłócenia na lotniskach.
Linie lotnicze zwróciły się również do rządu o złagodzenie przepisów imigracyjnych dla obywateli europejskich, aby pomóc im w zatrudnianiu personelu.
Jednak sekretarz ds. transportu Grant Shapps odrzucił obie propozycje w niedzielę. Przemawiając w programie BBC Sunday Morning, Wykluczył wysłanie sił zbrojnych Aby pomóc w radzeniu sobie z wczasowiczami, powiedzieli, że większa imigracja nie jest odpowiedzią. W rzeczywistości w Europie mają dokładnie te same problemy. Jeśli przyjrzysz się problemom, jakie mają w Amsterdamie w ten weekend, znajdziesz problemy w całej Europie.
Kilka centrów na całym świecie Wpłynęły na to również braki kadrowe i opóźnienia w tym tygodniuw tym Dublinie, Paryżu, Los Angeles, Toronto i lotnisku Schiphol w Amsterdamie. Holenderska narodowa linia lotnicza KLM w sobotę odwołała wszystkie loty z innych krajów Europy na lotnisko Schiphol, aby wyjaśnić kryzys pasażerski. Powiedziała, że próbuje rozwiązać problemy, zatrudniając więcej pracowników i płacąc wyższe pensje.
Do niedzieli długie kolejki na większości lotnisk w Wielkiej Brytanii zniknęły, a Heathrow, Manchester i Stansted powiedziały, że nie widziały żadnych znaczących problemów, ale pojawiły się obawy, że problemy mogą powrócić w przerwie letniej, gdy popyt ponownie wzrośnie.
Shapps powiedział, że to od lotnisk i linii lotniczych, a nie od rządu, zależy rozwiązanie podstawowych problemów poprzez zatrudnienie i przeszkolenie większej liczby pracowników.
British Airways, organ branżowy, zasugerował, że państwo może odgrywać większą rolę: „Sposób na rozwiązanie tego problemu prowadzi przez grupę roboczą ogłoszoną przez rząd w zeszłym tygodniu, gdzie możemy usiąść z ministrami, aby przyjrzeć się sztuce możliwego w pod względem praktycznych środków, które mogą się wydarzyć, różnica – zwłaszcza w zakresie rekrutacji – jak wkraczamy w okres letni.
„Musimy przyciągnąć więcej ludzi do tego sektora i pozostać w nim. Zrobiono to już wcześniej – sektor ciężkich samochodów ciężarowych borykał się ostatnio z podobnymi problemami – i nie będziemy szczędzić wysiłków, aby jak najszybciej przywrócić normalne funkcjonowanie sektora.”
Shapps powiedział również, że konieczne jest, aby linie lotnicze nie sprzedawały zbyt dużo lotów, przez co niektórzy pasażerowie całkowicie anulują swoje wakacje, i zasugerował, że podróżni otrzymują automatyczne odszkodowanie za odwołane zagraniczne wakacje, takie jak plan płatności za opóźnienie pociągu.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji