Nagrody German Computer Games Awards zostały wręczone przed publicznością na żywo po raz pierwszy od 2019 roku. Około 600 gości reprezentujących branżę gier, sferę kulturalną, społeczną i polityczną przyjęło zaproszenie do uczczenia najlepszych niemieckich gier komputerowych i wideo, a także twórców w Berlinie.
Do uczestników dołączyły setki tysięcy dodatkowych widzów, którzy oglądali wydarzenie za pośrednictwem transmisji na żywo. Łącznie rozdzielono nagrody pieniężne w wysokości 800 000 EUR. Chained Echoes autorstwa Matthiasa Lindy i Deck13 Spotlight została uznana za najlepszą niemiecką grę. Nagroda Studio Roku przypadła firmie Paintbucket Games z Berlina. Założone w 2018 roku studio było w stanie wyrobić sobie markę w ciągu zaledwie kilku lat dzięki grom, które poruszają tematy istotne społecznie i inspirują graczy do myślenia o nich poprzez fascynujące doświadczenia.
Przykładami są gry Through the Darkest of Times i Beholder 3, z których ta ostatnia zdobyła tytuł najlepszej poważnej gry roku. Nagroda w kategorii Best International Unexpected Game trafiła do God of War Ragnarök od Santa Monica Studio i Sony Interactive Entertainment. Jury i społeczeństwo wybrało Pię Schultz, znaną również jako Shurjuka, jako najlepszą zawodniczkę roku. Poprzez transmisje na żywo omawia ze swoimi fanami nie tylko gry, ale także szeroki wachlarz aktualnych problemów – od różnorodności, przez problemy prawicowego ekstremizmu i seksizmu, po zdrowie psychiczne i karierę influencerki. Nagrodami German Computer Games Awards są uhonorowanie najlepszych niemieckich gier komputerowych i wideo roku przez rząd federalny, reprezentowany przez Federalne Ministerstwo Gospodarki i Działań na rzecz Klimatu (BMWK), wspólnie z Game – Niemieckim Stowarzyszeniem Przemysłu Gier.
Gratulacje dla wszystkich zwycięzców German Computer Games Awards! Wreszcie mogliśmy po raz kolejny wręczyć te nagrody przed liczną publicznością. Szczególnie w tym roku kreatywne umysły stojące za grami zasługują na tę dużą scenę, ponieważ wszystkie nominowane gry powstały w trudnych okolicznościach pandemii koronawirusa. Pomimo tych wyzwań, ten okres zaowocował świetnymi grami, które wzbudziły ogromne zainteresowanie zarówno w Niemczech, jak i za granicą” – mówi Felix Falk, dyrektor zarządzający Games – Confederation of the German Game Industry.
Przegląd wszystkich zwycięzców
Najlepsza niemiecka gra (Otrzymał 100 000 € za zwycięski mecz)
Łańcuchowe echa (Mathias Linda/Deck13 Spotlight)
Pozostali dwaj kandydaci otrzymają 30 000 euro:
obserwator 3 (Gry Paintbucket / Alawar Entertainment)
Sygnał (Rose Engine / Humble Games)
Najlepsza gra rodzinna (otrzymał 40 000 euro)
Magische Bretterbudenburg umiera (książki zygzakowate)
Nagroda Nowicjusza – Najlepszy Debiut (zarobił 60 000 € za najlepszy debiut)
Sygnał (Rose Engine / Humble Games)
Pozostali dwaj kandydaci otrzymują 25 000 euro:
Łańcuchowe echa (Mathias Linda/Deck13 Spotlight)
Strażnik kopuły (Sygnał dźwiękowy / Surowy gniew)
Nagroda dla nowicjuszy — najlepszy prototyp (Wygrana 50 000 € za najlepszy prototyp)
Światło Atlantydy (Alina Vasin, Louisa Hunn, Vincent Krenzky, Simon Meyer, Alexander Naham/How Hamburg)
Pozostali czterej kandydaci otrzymają po 25 000 euro:
siostrzana wycieczka (Floriana Lacknera)
ogon poczty (Robin Hesterkamp)
Ova Magica (Klaudia Górski)
Uśmiech złodzieju (Robert Brand, Lars Heinrich Greifsmuhl, Alina Hess, Felix Kocian, Marcel Zuraoka)
Najlepsza innowacja i technologia (otrzymał 40 000 euro)
Beethovena // OPUS 360 (agon e.v.)
Najlepszy projekt graficzny (otrzymał 40 000 euro)
Apres – buduj, by niszczyć (Gry Randwerkowe)
Najlepszy projekt dźwięku (otrzymał 40 000 euro)
Sygnał (Rose Engine / Humble Games)
Najlepszy projekt gry (otrzymał 40 000 euro)
Strażnik kopuły (Sygnał dźwiękowy / Surowy gniew)
Najlepsza poważna gra (otrzymał 40 000 euro)
obserwator 3 (Gry Paintbucket / Alawar Entertainment)
Najlepsza gra mobilna (otrzymał 40 000 euro)
Lochy Dreadrocka (Christophe Minamier)
Najlepsi eksperci od gier (otrzymał 40 000 euro)
Touch Tale Typ – Pisanie strategiczne Pumpernickel Studio / Epickie gry
Najlepsza gra międzynarodowa (bezdarny)
God of War Ragnarok (SIE Santa Monica Studio / Sony Interactive Entertainment)
gracz roku (bezdarny)
Pia Schulz (alias Shurjoka)
pracownia ogólna (przyznano 50 000 euro)
Gry z farbą (Berlin)
Nagroda Specjalna Jury (otrzymał 10 000 euro)
#FemDevsMeetup
Powiązany
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu