Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Transmisja na żywo: substancja i najlepszy horror ciała na Halloween | Horrory

Transmisja na żywo: substancja i najlepszy horror ciała na Halloween | Horrory

TOn Nagły sukces Do Przerażający 3 W kinach w tym miesiącu – wraz z historiami o nieletnich widzach kupujących bilety rodzinne i zamiast tego wkradających się na niskobudżetowy festiwal horrorów – film podkreśla spójność zmieniającego się gatunku horrorów: ludzie nigdy nie stracą chorobliwej fascynacji najgorszymi możliwymi rzeczami, jakie mogą się przytrafić ich. Nasze ciała. Albo najgorsze z niemożliwych, czyli moment, w którym pojawia się kino horroru ciała: horror, w którym nasz naturalny układ anatomiczny zostaje nienaturalnie zakłócony.

Tymczasem francuska reżyserka Coralie Farget w swojej osławionej komedii-horrorze wykorzystuje nasz strach przed naturalnym i nienaturalnym zniszczeniem fizycznym. Artykuł „Moby”, satyra na dyskryminację ze względu na wiek w Hollywood, ma tak szeroki zasięg jak droga dwujezdniowa, ale od chwili premiery w kinach w zeszłym miesiącu wywiera tak silny wpływ, że porusza podzieloną publiczność. Jego subtelna premiera odbędzie się 31 października, trafnie wprowadzając w skład wielu wieczorów filmowych na Halloween. Film wydał mi się długi i koncepcyjnie cienki, ale jest w nim żywiołowość w podwójnych kreacjach Demi Moore i Margaret Qualley jako walczących ze sobą chemicznie mieszkańców ciała jednej gwiazdy oraz w odrażającym wglądzie w to, w jakim stopniu proces starzenia można odwrócić na raz . Pospieszny i pokręcony.

Tymczasem rodaczka Fargate, Julia Ducournau, swoim debiutem w 2016 roku wprowadziła nową, stylową odmianę horroru ciała. Surowycudownie zabawna i ponura opowieść o wegetarianskim studencie, który zasmakował w ludzkim mięsie. Podwoiła ten wynik pięć lat później dzięki prowokacji, która zdobyła Złotą Palmę tytanmniej zdyscyplinowane, ale wciągające zderzenie mechaniki, pomieszanie płci, nadużywanie sterydów i połączenie skóry i stali, co daje niepokojący efekt.

Kontrola umysłu, w stylu Cronenberga: Videodrome (1983). Fotografia: Alami

Zarówno Fargeat, jak i Ducournau stanowią mile widziany zastrzyk kobiecej perspektywy w gatunku, który do tej pory był w dużej mierze zdominowany przez mężczyzn, a David Cronenberg, oczywiście, nadal panował królem kina grozy ciała. W tej sekcji można by poświęcić całą kolumnę jego głębokim innowacjom — właściwie zrobiłem to dwa lata temu — więc pozwolę sobie na specjalną wzmiankę Arena wideo (1983) za sugestywną fizyczną metaforę kontroli umysłu mediów i olśniewającą wersję filmu klasy B. Mucha Ze względu na przystępną, populistyczną wizję mutacji fizycznej w imię nauki, z jednymi z najbardziej obrzydliwych efektów stworzeń, jakie kiedykolwiek wyświetlono na ekranie. Syn Cronenberga, Brandon, odziedziczył straszny gen: swój genialny i niegodziwy film z 2020 roku Co jest z tobąw którym wystąpił oszałamiający występ Christophera Abbotta w roli mężczyzny walczącego z fizyczną inwazją zmiennokształtnego zabójcy Andrei Riseborough, z pewnością napawał starca dumą.

READ  Królewska Akademia przekształciła się po wycofaniu pracy krytyka seksualnego Jess de Valls

Jednak dla wielu fanów gatunku prawdziwy duch horroru ciała kryje się w mroczniejszych, bardziej szalonych filmach, które zyskały kult w ziarnistych czasach VHS. Stuart Gordon jest szczęśliwie obrzydliwy Reanimacja (1985; Apple), w którym student medycyny ożywia zwłoki z coraz bardziej chaotycznym efektem, czyli rażąca satyra klasowa wspólnotareż ReanimacjaWyprodukowany przez Briana Yuznę nastolatek zaczyna podejrzewać, że jego zamożna rodzina nie jest w jego typie.

wspólnotaUcisk biednych jest również przedmiotem analizy w książce J. Michaela Murrowa Kosze na śmieci na ulicach (BFI Player), wstrząsająca opowieść o makabrycznej metodzie eliminacji bezdomnych, która pozostaje kamieniem probierczym oczywistego podgatunku „filmu o odwilży”. Frank Henenlotter zasłynął jako obłąkany mistrz czarnego komiksowego horroru ciała na początku lat 80. dzięki swojej uroczo pokręconej sadze o bliźniakach syjamskich Stan koszyka I naprawdę mówiący koszmar pasożyta Uszkodzenie mózgu (Arrow), zanim jego kariera skupiła się bardziej na konserwowaniu filmów i dziełach obłąkanych wizjonerów takich jak on.

Blair Brown i William Hurt w Niezwykle ograniczonych zmieniających się stanach Kena Russella. Zdjęcie: Warner Bros./Allstar

Ken Russell, ugruntowany już w innych gatunkach jako prawdziwy artysta w złym guście, stylowo atakuje ten gatunek Zmiana krajów (1980), kosztowna wyprawa w głąb pseudonauki, podczas której eksperymenty psychopatologa z deprywacją sensoryczną przybierają transformacyjny obrót. Jako horror ciała plasuje się na ograniczonym końcu skali; Nie ma nic podobnego do eksplozji audiowizualnej. Ale jeśli chodzi o absolutne, skupione skrajności, to genialny i sprawny technicznie Shinya Tsukamoto Tetsu: Człowiek z żelaza Nie mogę tego pokonać. Historia dwóch mężczyzn, którzy odnaleźli metalowych mutantów i byli seksualnie zafascynowani ich przemianą, a trwa zaledwie 67 minut, a Twoje oczy nie będą już chciały tego oglądać.

READ  Jason Manford broni ITV Starstruck Star Sheridan Smith, gdy mówi hejterom, aby się uspokoili

Wszystkie tytuły zaznaczone pogrubioną czcionką są dostępne do szerokiego przesyłania strumieniowego, chyba że zaznaczono inaczej.

Nowość także w streamingu i DVD

W niespokojnych snach: muzyka Paula Simona Trzy i półgodzinna opowieść Alexa Gibneya o karierze Paula Simona jest tak obszerna, jak wymaga tego tematyka i obiecuje czas trwania. Nie ma tu żadnych wielkich innowacji ani odkryć, ale fani będą pod wrażeniem szczegółowego zbadania twórczości piosenkarza i autora tekstów.

Troubled Dreams: muzyka Paula Simona. Zdjęcie: Biblioteka Kongresu

I to się skończy u nas Powieść Colleen Hoover o trójkącie miłosnym nękanym molestowaniem i traumą z dzieciństwa cieszy się dużym zainteresowaniem i entuzjazmem, a poważna filmowa wersja Justina Baldoniego nie stara się zaimponować niewtajemniczonym. Bohaterką Blake Lively jest kwiaciarnia Lily Bloom i jeśli już samo to wywołuje u ciebie uśmiech, oznacza to, że to nie jest pozycja dla ciebie.

Późny wieczór z szatan Kolejna premiera na Halloween, pomysłowy niezależny horror australijskich braci Colina i Camerona Cairnsów, w sprytny sposób nawiązujący do znalezionych materiałów, przedstawiający opętanie przez demona w nocnym talk show z lat 70. Jest bardziej subtelny i przerażający niż wręcz przerażający, ale to dobry wybór na straszny nocny maraton.

Niebiańskie Dzwony (BFI) Ponury realizm społeczny zamienia się w marzycielską fantastykę naukową w filmie Moina Hussaina, w którym młody, przygnębiony pracownik stacji paliw o pakistańsko-brytyjskim korzeniu zaczyna podejrzewać, że być może nie jest do końca z tego świata. Wyraźna alegoria alienacji rasowej we współczesnej Wielkiej Brytanii.