Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Tramwaj Wilanów-Śródmieście, Warszawa, Polska

Tramwaj Wilanów-Śródmieście, Warszawa, Polska

Tramwaje Warszawskie, warszawska firma tramwajowa, buduje nową trasę tramwajową między Wilanowem a Śródmieściem.

Linia tramwajowa Wilanów-Śródmieście ma umożliwić pasażerom dotarcie do Wilanowa ze Śródmieścia w niecałe 30 minut.

Projekt uważany jest za jedną z największych realizowanych obecnie inwestycji tramwajowych w kraju. Wesprze także plany rozwoju niskoemisyjnego systemu transportu publicznego w Warszawie.

Budowa projektu ma się rozpocząć w sierpniu 2022 roku i zakończyć do końca stycznia 2024 roku.

Wilanów-Śródmieście .szczegóły trasy tramwajowej

Długość nowej linii tramwajowej Wilanów-Śródmieście wyniesie około 8 kilometrów. W jego skład wejdą cztery skrzyżowania i 31 stacji.

zatrzymaj się linia tramwajowa Zostanie zaprojektowany tak, aby spełniał wymagania osób niepełnosprawnych.

W ramach toru planuje się utworzenie dwóch odgałęzień. Pierwszy oddział będzie się rozciągał od ul. Gagarina do ul. Czerniakoskiej.

Linia tramwajowa rozpocznie się na skrzyżowaniu ulic Puławskiej i Goworka. W ramach projektu przebudowany zostanie również istniejący odcinek trasy tramwajowej od ul. Rakowieckiej do Placu Unii Lubelskiej.

Trasa będzie przebiegać ulicami Goworka i Spacerową, które będą miały różnicę wzniesień około 22 metry w kierunku Dolnego Mokotowa.

Będzie kontynuował ulicami Belwederską i Sobieskiego w kierunku Miasteczka Wilanów. Na skrzyżowaniu ulic Rzeczypospolitej i Branickiego powstanie dwukierunkowy przystanek tramwajowy. Zakończy się na przystanku tramwaju dwukierunkowego.

Trasa zostanie wyposażona w system zielonej fali, eliminując konieczność oczekiwania przez tramwaje na zielony sygnał na skrzyżowaniach.

Budowa

Rozpoczęcie prac przygotowawczych na ulicy Gagarina ma nastąpić w maju 2022 roku. Do głównych prac należeć będzie budowa kolektora kanalizacyjnego o długości 1,2 km i średnicy 2,8 m oraz przebudowa sieci ciepłowniczej, a następnie budowa torowisk tramwajowych.

tabor dla linii tramwajowej Wilanów-Śródmieście

Hyundai Rotem wygrał przetarg Tramwajów Warszawskich na dostawę do 213 nowych tramwajów w lutym 2019 roku. darija Zlecono mu operowanie na istniejących i nowych trasach tramwajowych, w tym na trasie Wilanów-Śródmieście.

READ  Polskie żądanie uznania zbrodni II wojny światowej rodzi spór z Ukrainą

Kontrakt obejmuje podstawowe zamówienie na dostawę 123 tramwajów, z opcją na dodatkowe 90 sztuk. W ramach zamówienia zostaną dostarczone trzy różne typy tramwajów w zależności od różnych potrzeb komunikacyjnych.

Wszystkie tramwaje będą miały konstrukcję niskopodłogową. Pociągi będą dostarczane w konfiguracji jedno- i dwukierunkowej. Tramwaje będą klimatyzowane i będą dostępne w dwóch długościach 33m i 24m.

Tramwaje rolkowe będą mogły jeździć na wąskich zakrętach ulic. Pochłaniacz hałasu zamontowany na każdym kole pomoże zmniejszyć zużycie szyny i zapewni doskonałą pracę na zakrętach.

Ponadto tramwaj zostanie wyposażony w systemy monitoringu bezpieczeństwa pasażerów. Będzie również zawierał system informacji pasażerskiej oraz magazynowanie energii system. 33-metrowy tramwaj będzie najdłużej kursującym tramwajem w mieście. Pomieści do 240 pasażerów.

Z całkowitej liczby dostarczonych tramwajów przewiduje się, że 50 nowych będzie dedykowanych na trasie Wilanów-Śródmieście.

Pierwszy tramwaj z Korei Południowej przybył do gdyńskiego portu w Polsce w czerwcu 2021 roku. Przewiduje się, że dostawa wszystkich tramwajów zostanie zakończona do końca kwietnia 2023 roku.

Szczegóły dotyczące infrastruktury

Na stacjach zostaną zainstalowane elektroniczne tablice informacyjne, które będą informować pasażerów o godzinach jazdy tramwajów.

Ponadto projekt obejmie budowę trzech nowych podstacji trakcyjnych, w tym pierwszej w mieście podstacji podziemnej, do zasilania tramwajów energią elektryczną.

W Annopolu powstanie nowa zajezdnia dla nowej linii tramwajowej. Magazyn Anopol, który zajmuje powierzchnię 12 hektarów, stanie się piątym magazynem w mieście. Pomieści ponad 150 tramwajów.

Magazyn będzie posiadał lakiernię, urządzenia myjące oraz tokarki do odnawiania kół tramwajowych. Zestawy będą dostępne w magazynie, aby sprawdzić stan wózków.

Magazyn Annopol zostanie zrealizowany jako obiekt inteligentny z technologią automatyzacji. Zautomatyzowany system będzie sterował przełącznikami i sygnałami bez ręcznej interwencji. Pracownicy magazynu będą wyposażeni w smartfony i tablety do przesyłania danych do systemu centralnego w celu poprawy wydajności.

READ  Polska musi codziennie płacić karę w wysokości 580 000 dolarów za kontrowersyjną kopalnię węgla

Finanse

Szacuje się, że projekt obejmuje inwestycję o wartości 1,19 mld zł (277,5 mln USD), w tym budowę drogi i infrastruktury oraz zakup tramwajów.

Jest finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura Środowiska 2014-2020 (POI i E 2014-2020), programu mającego na celu uczynienie Polski bardziej konkurencyjną i niskoemisyjną gospodarką. W ramach programu Unia Europejska zgodziła się przeznaczyć na projekt 555 mln zł (129 mln USD).

Zaangażowani są wykonawcy

Tramwaje Warszawskie wybrały Budimex, polskiego generalnego wykonawcę, na partnera przy budowie linii tramwajowej Wilanów-Śródmieście w marcu 2022 roku.

Projekt i budowę linii tramwajowej wzdłuż Gagariny realizuje konsorcjum dwóch polskich firm budowlanych Inżynieria Rzeszów i Balzola na podstawie umowy podpisanej w kwietniu 2022 roku.

Konsorcjum ZUE, polskiego dostawcy usług budowy infrastruktury transportu publicznego oraz tureckiego wykonawcy budowlanego Yörük Yapı Inşaat, otrzymało kontrakt na budowę magazynu Annopol w październiku 2021 roku.

Tramwaje Warszawskie oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji wybrały firmę doradczo-projektową i inżynierską Egis Poland do realizacji prac związanych z odprowadzeniem ścieków.

Progreg, dostawca usług inżynieryjnych, otrzymał umowę do złożenia i jest również odpowiedzialny za uzyskiwanie zatwierdzeń projektów.

Medcom, polski dostawca urządzeń i rozwiązań energetycznych, otrzymał kontrakt na dostawę energoelektroniki oraz systemu sterowania i zarządzania pociągiem (TCMS) dla tramwajów.

ATM, polski dostawca usług centrów danych, został wyznaczony na dostawcę rejestratorów danych jazdy dla pociągów tramwajowych.

Damiro, dostawca fotelików samochodowych, otrzymał kontrakt na dostawę pneumatycznych foteli kierowcy i innych skomplikowanych konstrukcji.

Tematy w tym artykule: